2010-04-30, 08:32
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aceman67
Vill man dumpa en kropp i Hedemora, så finns det säkert närmare 100 sjöar som är bättre lämpade. Hedemora är omgivet av stora skogar och massor av sjöar, det finns massor av gruvhål i trakten så Hönsan känns inte så aktuell för en dumpning.

Det finns ju alltid bättre ställen att gömma undan saker på, men alla tänker väl inte fullt så långt.
Anywhere but here-stressen i kombination med snar isläggning och lite halvtaskig lokalkännedom förklarar nog saken?
Är nog Max dom hittat, försvinnandet och deras uppskattning om hur länge kroppen hade legat i vattnet gick väl ihop?
Citera
2010-04-30, 09:50
Moderator
blomvattnares avatar
Det sägs nu i Max-tråden att det inte var han som hittades i sjön.
Citera
2010-04-30, 11:01
Medlem
Venators avatar
Också bekräftat av flickvännen att det inte var Max. Den som hittades hade guldplomber i tänderna vilket inte Max hade...

Vila i frid, vem det nu är.
Citera
2010-04-30, 11:08
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Också bekräftat av flickvännen att det inte var Max. Den som hittades hade guldplomber i tänderna vilket inte Max hade...

Vila i frid, vem det nu är.
Guldplomber får mig att tro det handlar om en öststatare, är väl helst dom som har munnen fulla med guld..
Citera
2010-04-30, 11:28
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Guldplomber får mig att tro det handlar om en öststatare, är väl helst dom som har munnen fulla med guld..
Jag har också en guldtand som jag fick för 35 år sen efter en dispyt som orsakade en sönderslagen tand och jag är definitivt helsvensk.
Så visst finns det äldre svenskar med guldplomber.
Citera
2010-04-30, 11:37
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59

Som sagt många som har sådant, jag tänker t.ex direkt på amerikanska rap-bling-bling-$$-"artister" när jag hör ordet
Finns h*n inte i div. tandregister så är det säkert en primat från öst som ingen saknat?
Borde ju inte vara så svårt för polisen att pussla ihop kända försvinnanden?
Citera
2010-04-30, 11:42
Medlem
Lalajlajs avatar
En man, med gröna byxor, blå jacka och guldplomb.
Känns som man skulle kunna kategorisera spontant, har dock inget förslag.
Citera
2010-04-30, 12:31
Medlem
Mandelbrots avatar
I många fall saknas tillräcklig information för att kunna koppla ihop försvunna personer med upphittade kroppar.
Ta t.ex. den man som försvann ifrån Huskvarna 24 mars. Han var iklädd blå goretex-jacka, jeans och gröna kängor. Med honom är det bara man i blå jacka som stämmer.
Citera
2010-04-30, 12:44
Medlem
Det var ganska vanligt att man förr gjorde guldinlägg till tänderna, så en äldre man kanske.
Citera
2010-04-30, 18:30
Bannlyst
tro det eller ej, det här var min förskolelärare när jag var runt 5 år. personen heter kjelle-ove men jag minns att jag kallade honom för kjelle blues för att han var musikintresserad. det hela känns helt sjukt, trots att jag var liten så kan jag inte tänka mig att han gjort nåt dumt och jag är verkligen nyfiken på vad som hänt honom, vem som gjort det och varför. han jobbade på björksätra förskola i sandviken om jag minns rätt, det började i alla fall med "björk". blev ganska chockad när jag såg bilden i aftonbladet.

det ännu mer märkliga är att en annan person vid namn madelaine också har gått bort, enligt aftonbladet blivit mördad. så frågan blir vad som pågår däruppe i sandviken?
Senast redigerad av d.bergkamp 2010-04-30 kl. 18:34.
Citera
2010-04-30, 18:35
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.bergkamp
tro det eller ej, det här var min förskolelärare när jag var runt 5 år. personen heter kjelle-ove men jag minns att jag kallade honom för kjelle blues för att han var musikintresserad. det hela känns helt sjukt, trots att jag var liten så kan jag inte tänka mig att han gjort nåt dumt och jag är verkligen nyfiken på vad som hänt honom, vem som gjort det och varför. han jobbade på björksätra förskola i sandviken om jag minns rätt, det började i alla fall med "björk". blev ganska chockad när jag såg bilden i aftonbladet.

Fast nu är det väl inte klarlagt att det är Kjelle Blues som har hittats bara för att han var listad i Aftonbladet som möjlig flytkork.
Citera
2010-04-30, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Fast nu är det väl inte klarlagt att det är Kjelle Blues som har hittats bara för att han var listad i Aftonbladet som möjlig flytkork.
ok nej det är visserligen sant men blev bara chockad och tänkte snabbt skriva av mig. läste nu på första sidorna att det redan hade nämnts. även om det inte var han så är jag trots allt ledsen över hans försvinnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in