2010-04-28, 15:26
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piderman
jo, ljusgrått om jag inte minns fel. Brukade ha på sig en vit mössa också, och ungefär lika lång som han var bred
Den Chippa jag lärde känna var lång och smal.
2010-04-28, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikkiNajn
Ja,var inte alls så längesen jag såg han glida omkring.

Just ja,vet precis vilken du menar. Brukade sjunga gulligullan i kyrkparken tsm med tidigare nämnda Benny.
Kan tänka mig att den synen (o lukten) var ett minne för livet.
Hahaha, han var sångare alltså? Det känns som att luffarantalet i ÖSD är ganska stort med tanke på den totala folkmängden
2010-04-28, 15:41
Medlem
NikkiNajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armandjonsson
Hahaha, han var sångare alltså? Det känns som att luffarantalet i ÖSD är ganska stort med tanke på den totala folkmängden

Riktigt stark pipa besatt han också.

Sen är jag nyfiken speciellt på en herre. Också han cykelburen,alltid en öl i drickhållaren. Mörkhårig och lite halvtärd. ALLTID uppkäftig och fäller alltid kommentarer till folk runtikring. Bodde på Frösön ett tag med nån tant, vet inte riktigt om han är kvar. Var otroligt nära att sänka mig för många år sedan när jag vägrade hålla i cykeln hans. Kanske inte riktigt en a-lagare men brukar synas till med några av dom.
2010-04-28, 16:31
Medlem
Zigenargulds avatar
Citat:
Hahha, här har vi någon med koll! Ja, Priffe. Brukar springa runt med turkosa byxor ibland. Världens mysigaste.

Jag kände hans barnbarn när jag var liten, och jag tror min pappa bröt armen av hennes far när de var tonåringar. Eller något i den stilen, de bråkade iaf mycket.

Världens mysigaste Priffe, han brukade krama på mig när jag var liten

Har priffe barnbarn? Med tanke på att hans dotter är tonåring så tillåter jag mig att tvivla. Nu vet jag visserligen inte hur gammal du är. Men hon kan iofs vara sladdis, han kanske har fler barn. Men så gammal är han inte att det är självklart.
Senast redigerad av Zigenarguld 2010-04-28 kl. 16:35.
2010-04-28, 16:33
Medlem
Zigenargulds avatar
Citat:
Annars gillar jag HIV-Jane och HIV-Boris (Har alla busstorgaralkisar HIV nu för tiden eller är det bara ett populärt smeknamn?)

Jane är väl inte alkis, hon kör ju (mest) på amfetamin. Och om det är samme Boris vi tänker på så är jag tämligen säker på att han inte har HIV. (Kort, tjock med långt hår. Ser lätt utvecklingsstörd ut?)
2010-04-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigenarguld
Jane är väl inte alkis, hon kör ju (mest) på amfetamin. Och om det är samme Boris vi tänker på så är jag tämligen säker på att han inte har HIV. (Kort, tjock med långt hår. Ser lätt utvecklingsstörd ut?)
Haha, har du koll på varenda lodare i ÖSD?

Jag vill minnas, eller egentligen glömma en riktigt skum typ från Lugnvik, rätt långt grått hår, glasögon, alltid en väska i handen som måste vara eller varit gravt psykiskt sjuk. Han kallades "Waldenstam" eller "Waldestam" om jag inte minns fel. Tillhör han förtfarande stadsbilden?
2010-04-28, 16:47
Medlem
Citat:
Vadfasiken? Jag fick höra att det var den skäggiga typen med tändare fulla fickorna a.k.a TändarN^ som hade det sådär skitbra med lägenhet och prylar.

Jodå han bor i insats på körfältet o går ofta omkring i hela rena kläder o nykter/ren men ibland har han sina perioder dock var det längesedan jag såg han i den stilen (kan garantera att du inte känner igen han när han e "normal" blev själv brydd när jag upptäckte att det var samma person för ett par år sedan) verkar som han har en "lodis" garderob undangömd tills han känner för det..

Citat:
Haha, ja Benny var rolig på håll men jag ville inte stå bredvid när han såg sin egen spegelbild eller vad han nu fick för sig se

Benny är inte omöjligt att han haft pengar innan han körde ner sig iaf han jobbade ju på pr-plast för länge sedan!
2010-04-28, 17:03
Medlem
Zigenargulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armandjonsson
Haha, har du koll på varenda lodare i ÖSD?

Jag vill minnas, eller egentligen glömma en riktigt skum typ från Lugnvik, rätt långt grått hår, glasögon, alltid en väska i handen som måste vara eller varit gravt psykiskt sjuk. Han kallades "Waldenstam" eller "Waldestam" om jag inte minns fel. Tillhör han förtfarande stadsbilden?

Nja inte precis alla, men nästan

"Waldestam" t.ex har jag aldrig hört talas om
2010-04-28, 17:42
Medlem
Citat:
Nja inte precis alla, men nästan

"Waldestam" t.ex har jag aldrig hört talas om
Synd, han är/var av en väldigt hög luffarkaliber
2010-04-28, 20:06
Medlem
Pidermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Den Chippa jag lärde känna var lång och smal.

Då kanske jag har lite fel. Den personen jag tänker på var kort och bred som en ladugårdsvägg, och jag kunde inte bestämma mig för om han bara var fet eller muskulös. Eller kanske både och. Nu kan jag inte direkt erkänna till busstorgshäng, och grundar enbart mina "vetskaper" om människorna på min bussväntan.

Citat:
Har priffe barnbarn? Med tanke på att hans dotter är tonåring så tillåter jag mig att tvivla. Nu vet jag visserligen inte hur gammal du är. Men hon kan iofs vara sladdis, han kanske har fler barn. Men så gammal är han inte att det är självklart.

Priffe, som har skitcool ansiktsbehåring och brukar ha turkosa byxor, lång som ett jehu och jättemysig trots att han ser ganska läskig ut? Han har en son som bodde i Torvalla för 10 år sedan (Om han bor kvar vet jag inte, då jag flyttade därifrån) som hade rakad skalle och en dotter med långt morotsrött hår. Kanske finns fler Priffe? Den jag tänker på är gammal hur som och namn i stil med. Det brukar finnas en med samma smeknamn i varje generation

Citat:

Jo hon kan inte bara syssla med alkohol. Men fördomsfull som jag är drar jag alla över en kam och föreställer mig att alla sysslar med blandade berusningsmedel. HIV-Boris (Precis den du tänker på) fick jag skydda mig från en sommar när jag var 14 och putta ner honom för trappan bredvid apberget. Hjälpe mig vilken typ. Någon som sett honom på sista tiden? Mycket länge sedan jag såg någon av de välkända alkoholist/narkomantyperna där nere nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
Jodå han bor i insats på körfältet o går ofta omkring i hela rena kläder o nykter/ren men ibland har han sina perioder dock var det längesedan jag såg han i den stilen (kan garantera att du inte känner igen han när han e "normal" blev själv brydd när jag upptäckte att det var samma person för ett par år sedan) verkar som han har en "lodis" garderob undangömd tills han känner för det..

Benny är inte omöjligt att han haft pengar innan han körde ner sig iaf han jobbade ju på pr-plast för länge sedan!

Haha, jag minns bara att TändarN var en sjukt skön och jätteskum typ som pratade med sig själv. Jag misstänker att det låg någon form av personlighetsstörning där, för jag såg honom aldrig med någon flaska eller misstänksam påse, bara skägg och massa tändare överallt. Han kändes inte alls lika trasig som de andra i gänget. Kanske bara jag som fick den uppfattningen iofs.
2010-04-28, 20:28
Medlem
Zigenargulds avatar
Citat:
Priffe, som har skitcool ansiktsbehåring och brukar ha turkosa byxor, lång som ett jehu och jättemysig trots att han ser ganska läskig ut? Han har en son som bodde i Torvalla för 10 år sedan (Om han bor kvar vet jag inte, då jag flyttade därifrån) som hade rakad skalle och en dotter med långt morotsrött hår. Kanske finns fler Priffe? Den jag tänker på är gammal hur som och namn i stil med. Det brukar finnas en med samma smeknamn i varje generation

Ja precis den priffe. Han är 61 enligt ratsit. Men som jag sa så är det inte omöjligt att dottern jag tänker på är ett sladdbarn.

Citat:
HIV-Boris (Precis den du tänker på) fick jag skydda mig från en sommar när jag var 14 och putta ner honom för trappan bredvid apberget. Hjälpe mig vilken typ. Någon som sett honom på sista tiden?

Han finns kvar. Han är ju inte lika aktiv med drickandet som vissa andra som nämnts i den här tråden, så det kan vara därför han itne syns till lika ofta.
2010-04-28, 20:55
Medlem
Pidermans avatar
Citat:
Ja precis den priffe. Han är 61 enligt ratsit. Men som jag sa så är det inte omöjligt att dottern jag tänker på är ett sladdbarn.

Han finns kvar. Han är ju inte lika aktiv med drickandet som vissa andra som nämnts i den här tråden, så det kan vara därför han itne syns till lika ofta.

Haha, ja har han gått hem och lagt sig tänker jag inte gråta i sommar. Kanske man slipper den lilla fjanten. Det fanns någon alkis som jag fan inte kommer på vad han heter. Tryggve eller något sådant? Någon som känner igen det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in