Min dator har börjat krasha. Det började igår när jag skulle installera ett program. Då kom den där "bluescreen" upp och datorn startade om. Jag har försökt några gånger att logga in på datorn, men så fort jag kommer in så krashar den igen efter några sekunder. Det händer precis likadant om man går in i felsäkert läge, och man hinner inte göra någonting innan den startar om.
Precis innan så kommer det upp en ruta i nedre vänstra hörnet; "Installerar enhetsdrivrutiner"
På den där "bluescreen" går det att finna följande information:
Nja, nästan. Det var Daemontool. Men felinformationen på den där sidan stämmer inte in på min. Den där felkoden är annorlunda, och i fixen står det att felet är att man inte har någon servicepack. Men jag har båda två.
Jag hade ett liknande problem för ett par månader sen, körde då iofs med windows XP sp 2 men hade exakt samma bluescreen problem med samma felmeddelande text....
Jag prövade en mängd olika saker men problemet löste sig först när jag checkade temperaturen inne i datorn. Visade sig att fläktarna inte gjorde sitt jobb och bl.a. coren låg på över 65+. Dammade ur datorn ordentligt och fixade en ny fläkt, vips problemet borta.
Vet inte om detta är lösningen på ditt problem men lycka till!
Ladda ner och bränn ut ubcd, ultimate boot cd från deras hemsida.
Stoppa in den i datorn och boota den, sedan kan du testa repairs mm.
Annars installera om os.
Med ubcd kan du även komma åt hårddisken vilket gör att du kan spara allt du vill ha kvar om du formaterar hårddsiken
Tack så mycket. Jag ska prova det där när jag får tag i en med brännare. För tillfället har jag en gammal skrutt, tills min ordinarie är fixad. För det går inte lägga över på USB va?
Det är inte temperatursfel då fläkten ganska nyligen är bytt, och den är nydammad. (det är en bärbar, så en sån service borde man göra i högre grad)
Vad gäller koden jag skrev så skrev jag lite fel. Här är den rätta;