2010-04-07, 20:30
Medlem
Tsubasas avatar
Jag har aldrig riktigt fattat detta spel och förlorar konstant. Lär mig?
Citera
2010-04-07, 20:32
Medlem
Tirpitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsubasa

Siffrorna visar hur många minor de gränsar till.
Citera
2010-04-07, 20:33
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsubasa

Siffran som kommer upp berättar för dig hur många minor som är i de åtta rutor runt omkring siffran. Står det en etta innebär det att det är en mina, en tvåa innebär att det är två minor etc. Det blir uteslutningsmetoden. Där du tror att det är en mina sätter klickar du med höger musknapp för att markera.
Citera
2010-04-07, 20:34
Medlem
LeFakirs avatar
Siffran som dyker upp när du klickar på en ruta säger hur många rutor utan minor som ligger runt om den. Eller så var det tvärt om, att siffran säger hur många minor som ligger runt om...
Citera
2010-04-07, 20:35
Medlem
Stardragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tirpitz
Siffrorna visar hur många minor de gränsar till.
Värt att tänka på är också att siffrorna gäller i alla led. Dvs, även diagonalt.

Mycket svårare än så är det inte. Lycka till
Citera
2010-04-07, 22:47
Medlem
truperts avatar
Ett PRO-tips. Använder du höger- och vänster musknapp samtidigt så får du upp ett 3x3rutor stort område. Placera ut en flagga där du är säker. Höger+vänster-klicka på den. Kommer inget fram gömmer sig en mina under någon av dom. Sen lär man sig att känna igen mönster. Kan försöka spela in en liten film som visar hur jag menar.

http://yfrog.us/5984266822z
http://yfrog.us/5jms2z
Citera
2010-04-08, 04:34
Medlem
Rands avatar
Av att läsa den här tråden blev jag taggad på lära mig.
Den här videon hjälpte mig: http://www.youtube.com/watch?v=Z0EAysRluJk
Lite tanke bakom bara så funkar det, vunnit minförsta ms röj omgång nu
Citera
2010-04-08, 21:27
Medlem
Lifelovers avatar
Lika bra att påpeka att man egentligen inte måste markera en endaste mina med flagg för att klara spelet. Det är dock ett bra hjälpmedel av åtminstone två anledningar, men huvudsakligen för att man kan använda sig av vänster+höger-tryckningen som trupert skriver om (den andra är att det kan vara bra att indikera vart man är klar och inte).

För att vara en besserwisser så borde tråden ha legat i datorspelsforumet
Citera
2010-04-08, 21:32
Medlem
Tsubasas avatar
Tack för alla tips, ska försöka mig på det med bättre lycka nu.

Jo det kanske inte var riktigt rätt forum men den här delen verkade trevligare så!
Citera
2010-04-13, 23:29
Medlem
Taluss avatar
Haha, MsRöj! Mmmm.... Minesweeper. Det var tider det, när man satt och alternerade mellan MsRöj, Spindelharpan och Hoover. Någon som vet vad som hände med Hoover egentligen? Man var en röd svävarmoj som ville hitta den blå flaggan i en labyrinth innan den blå svävarmojen hittade din röda flagga. Man kunde bumpa omkring och krocka lite också, minns jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in