Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Osäkra uppgifter på Nätet gör gällande att den ena av personerna (en av två) hade ett förflutet inom BBL. Båda var poliser, inte i tjänst och greps av ett privat vaktbolag.
Antalet personer som var med i BBL, skytteklubben och hängde på Väsby gym är ganska begränsat. Flera av dom i alla fall från skytteklubben har i olika samanhang figurerat i utredningen om Palmemordet.
Liiiite märkligt att dom "råkar" bli ertappade på taket hos efterföljande statsminister. Jag får liksom en känsla av att något är fel. Om det är en slump, så är det ju bra jäkla osannolikt att sådan liksom slumpar sig så.
Antalet personer som var med i BBL, skytteklubben och hängde på Väsby gym är ganska begränsat. Flera av dom i alla fall från skytteklubben har i olika samanhang figurerat i utredningen om Palmemordet.
Liiiite märkligt att dom "råkar" bli ertappade på taket hos efterföljande statsminister. Jag får liksom en känsla av att något är fel. Om det är en slump, så är det ju bra jäkla osannolikt att sådan liksom slumpar sig så.
Här blev det intressant. Om de gripna var just dessa poliser och om det var väktare som grep dem så är det givetvis uppgjort enligt de spel som SPF brukar bjuda journalister på för att sedan i sin forskning med NATO utläsa folks reaktioner. Göteborgskravallerna arrangerades på samma sätt. Våra statsministrar informeras sedan rent sakligt men får aldrig reda på vilka som spelat vilka roller för vilka. Ingen tvingas att ljuga men de måste uttala sig exakt så som de instruerats. Sten Andersson vägrade till slut men så dog han plötsligt. LP demonstrativt tillrättalagda vittnesmål exv. skvallrar lika tydligt om hur SPF dikterar villkoren och mina bästa vänner bland journalister tycker jag uppriktigt synd om.
Jag tror nu ännu mer på att Bror Perä var dekorimamannen medan kompisen Anti Avsan och övriga i skytteligan tvingades genom typisk SPF utpressning dra på sig uppmärksamheten och avleda vittnesmålen medan Miro Baresic lugnt kunde skjuta prick från sin avsats.
/ Ove Mollvik