Citat:
Ursprungligen postat av Rot5
Tycker billyandfriends är en mycket dålig uppfinning. Vem vill ha begagnade möbler från Ikea?
Ikeas möbler är slit och släng.
Man kan ju tycka det.
Fast en snabb sökning på "ikea" på blocket visar att det under gårdagen lades in 141 matchande annonser i Stockholmsområdet, så nog finns det folk som försöker sälja sina Ikeamöbler.
Varför man skulle behöva en dedikerad försäljningssite bara för Ikeamöbler är ju en annan fråga. Om jag vill ha en viss typ av möbel så söker jag nog hellre på blocket där jag kan hitta både Ikeamöbler och möbler från andra märken. Fördelen är väl förstås om jag vet att jag vill ha Ikeamöbler, så är detta mer välstrukturerat i Ikeas kategorier.
Det som definitivt skulle göra detta användbart är ju dock om det hade varit kopplat till Ikeas egna site, så när man surfar runt och tittar på möbler där så kan man inte bara beställa online, utan man kan även få upp en lite knapp som säger "denna möbel finns att köpa begagnad inom en radie på 2 mil från dig" (ungefär som Amazon tipsar om att man kan köpa vissa böcker begagnade).