2010-03-29, 22:11
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twinturn
Borde man inte bli ännu deppigare om man misslyckas med sitt självmordsförsök?
Jag funkar inte så som tur är. Jag är inte särskilt deppig, jag har en förstörd hjärna, snarare.
Citat:
Eller har ni som "räddats" fått någon bra hjälp så ni inte vill ta livet av er längre? Vore intressant att höra varför ni fortfarande lever.
Nej, jag varvar hjälpsökande med att försöka finna rätt självmordsmetod. Jag kommer att ta livet av mig, men det kan bli om ett år, tio år, tjugo år. Det krävs en viss sinnesstämning och mycket panik för att verkligen göra de där försöken.

Senaste planen är att använda en bil, ta en svart plastsäck och en dammsugarslang. Tejpa ihop dammsugarslangen med avgasröret, sedan ha säcken som en myspåse där jag tejpar ena änden runt dammsugarslangen och andra runt min hals riktigt tätt. Dammsugarslangen ska vara till för att jag inte ska lossna från anordningen om jag får dödsryckningar.

Någon som tror detta kan fungera? Dagens bilar är ju så himla luftkonditionerade, så det är ju näppeligen lönt att försöka sitta i bilen och tro att man ska dö av ångorna.

95 oktan bensin tankar jag bilen med.
2010-03-29, 23:20
Medlem
Twinturns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
Jag funkar inte så som tur är. Jag är inte särskilt deppig, jag har en förstörd hjärna, snarare.

Nej, jag varvar hjälpsökande med att försöka finna rätt självmordsmetod. Jag kommer att ta livet av mig, men det kan bli om ett år, tio år, tjugo år. Det krävs en viss sinnesstämning och mycket panik för att verkligen göra de där försöken.

Senaste planen är att använda en bil, ta en svart plastsäck och en dammsugarslang. Tejpa ihop dammsugarslangen med avgasröret, sedan ha säcken som en myspåse där jag tejpar ena änden runt dammsugarslangen och andra runt min hals riktigt tätt. Dammsugarslangen ska vara till för att jag inte ska lossna från anordningen om jag får dödsryckningar.

Någon som tror detta kan fungera? Dagens bilar är ju så himla luftkonditionerade, så det är ju näppeligen lönt att försöka sitta i bilen och tro att man ska dö av ångorna.

95 oktan bensin tankar jag bilen med.

Det låter som att du går igång på att fantisera om självmord.....du nämner 1, 10. 20 år som din potentiella slocknad....jag kan inte ta dig på allvar.
2010-03-29, 23:43
Medlem
Tror faktiskt alternativet att hoppa från en bro tilltalar mig mest.
2010-03-30, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slimsim
Tror faktiskt alternativet att hoppa från en bro tilltalar mig mest.

Precis min tanke också....Angeredsbron känns väldigt lockande just nu men jag
jag måste vänta en vecka innan jag kan hoppa så jag inte förstör 2 födelsedagar (vilket jag inte vill)...Men det är lugnt...en vecka går fort sen är det över..och jag hinner reda upp lite skit som ingen ska behöva ta itu med efter mig..

Tror stenhårt på att det inte kommer bli så plågsam död. det går snabbt ner och vad jag förstått så dör man omedelbart man slår i marken..

Somna in med tabletter eller nåt liknande är för osäkert för min smak...risken är stor att man hinner "räddas"
2010-03-31, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magomago
Precis min tanke också....Angeredsbron känns väldigt lockande just nu men jag
jag måste vänta en vecka innan jag kan hoppa så jag inte förstör 2 födelsedagar (vilket jag inte vill)...Men det är lugnt...en vecka går fort sen är det över..och jag hinner reda upp lite skit som ingen ska behöva ta itu med efter mig..

Tror stenhårt på att det inte kommer bli så plågsam död. det går snabbt ner och vad jag förstått så dör man omedelbart man slår i marken..

Somna in med tabletter eller nåt liknande är för osäkert för min smak...risken är stor att man hinner "räddas"

Tabletter tror inte jag heller på längre, alldeles för osäkert och smärtsamt, isynnerhet om man misslyckas. Däremot så är väl risken för att man bli upptäckt i "tid" minimal om man bor själv.

Jag tycker engångsgrillen låter som det överlägset bästa alternativet jag har hört. Skulle inte förmå mej själv att hoppa ifrån en bro, jag vill bara somna in fridfullt. så därför blir det engångsgrillen för mej om jag skulle begå självmord, dessutom så är det ju tekniskt sett inte självmord. För jag gör ju inget, jag låter ju engångsgrillen ta död på mej.
2010-04-01, 23:34
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Citat:
Det låter som att du går igång på att fantisera om självmord.....du nämner 1, 10. 20 år som din potentiella slocknad....jag kan inte ta dig på allvar.
Ja, jag går igång på det, känner ju befrielsen i fantasin, tanken på slutet gör mig en smula lugn. Tanken på att finna ett avslut som inte är allt för obehagligt. Just i dagsläget har jag inte sådan panik att jag känner att jag måste dö just i denna stund.

Dock är jag så pass psykiskt sjuk, misstänker schizofreni el annan psykossjukdom - att självmordsrisken är överhängande, det kommer att ske en vacker, eller ful dag. Och en dag skall jag lyckas släcka mitt liv.

Den gången jag verkligen gör allvar av det hela kommer jag troligen inte att skriva på internet om det i förväg. De gånger jag försökt taga mig av daga (och misslyckats) har jag gjort det i lönndom.

Så jag är seriöst intresserad av svar på min fråga - dammsugarslang, plastsäck, avgasrör? Huvudet i plastsäcken, 95 oktan bensin = död?

Citat:
Ursprungligen postat av mleczny
Vad har ni för fel i era huvuden?
Aspergers syndrom säger de att jag har. Men jag har även någon slags progressiv psykossjukdom, själv tror jag det är schizofreni. Inledningsfasen tycks ha avtagit i styrka nu dock, det värsta skovet verkar över. Pågick 2007- nu typ.
Senast redigerad av Aisha Svensson 2010-04-01 kl. 23:38.
2010-04-03, 00:36
Medlem
en ide är ju att skära upp armarna i ett badkar, blir enkelt att sen bara dra ut ploppen och lyfta ut kroppen efter oxå för att inte efterlämna en sån jävla röra som dessa idioter som lämnar köttfärs på diverse peronger och tåg...

tycker dock du borde försöka ta reda på varför du vill dö dock
2010-04-03, 10:54
Medlem
ElisaDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieFucker
en ide är ju att skära upp armarna i ett badkar, blir enkelt att sen bara dra ut ploppen och lyfta ut kroppen efter oxå för att inte efterlämna en sån jävla röra som dessa idioter som lämnar köttfärs på diverse peronger och tåg...tycker dock du borde försöka ta reda på varför du vill dö dock

Mm... Jag gillar att det är skapligt rent. Ett par sömntabletter o lite lugnande innan så ligger man garanterat kvar också. Synd att man inte har något badkar...
2010-04-03, 11:58
Medlem
Audacias avatar
Eftersom jag i med arbete träffat på tusentals med mord, självmord etc, så kan jag bara konstatera att det "renaste" sättet att ta livet av sig och även minst "chockande" för den som påträffar kroppen, är att köra bilen till någon avlägsen plats. Slutet på en grusväg i en skog etc, ta en slang från avgasröret in i kupén, se till att det är tätt med bra tejp. Ta med sig en kudde och alternativt ett täcke och bädda ner sig i bilen. Medtag ett par bra sömntabletter som du tar en liten tid innan du bäddar ner dig. Sätt på en skön skiva och starta bilen. Lägg dig ner och vänta på att somna av tabletterna.

Poängen, om den mot all förmodan skulle vara svår att förstå, är att somna av tabletterna och sedan dö av förgiftningen av avgaserna medan man sover. Det låter rätt behagligt om man jämför med att skära upp armarna, hoppa ifrån en bro etc.

Fast jag önskar verkligen att man försöker än en gång ta tag i sina problem istället för att välja den enkla lösningen.
2010-04-03, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Eftersom jag i med arbete träffat på tusentals med mord, självmord etc, så kan jag bara konstatera att det "renaste" sättet att ta livet av sig och även minst "chockande" för den som påträffar kroppen, är att köra bilen till någon avlägsen plats. Slutet på en grusväg i en skog etc, ta en slang från avgasröret in i kupén, se till att det är tätt med bra tejp. Ta med sig en kudde och alternativt ett täcke och bädda ner sig i bilen. Medtag ett par bra sömntabletter som du tar en liten tid innan du bäddar ner dig. Sätt på en skön skiva och starta bilen. Lägg dig ner och vänta på att somna av tabletterna.

Poängen, om den mot all förmodan skulle vara svår att förstå, är att somna av tabletterna och sedan dö av förgiftningen av avgaserna medan man sover. Det låter rätt behagligt om man jämför med att skära upp armarna, hoppa ifrån en bro etc.

Fast jag önskar verkligen att man försöker än en gång ta tag i sina problem istället för att välja den enkla lösningen.

Varför skulle man behöva sömntabletter, somnar man inte av avgaserna ändå?
2010-04-04, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia

Nu vet jag inte om det stämmer, men jag har hört att moderna bilar har såpass schysst avgasrening att du lär få sitta ett tag...kan nån vidimera detta???
2010-04-04, 12:11
Medlem
FluffsterBunnys avatar
Gör något spektakulärt, till exempel detta:

Skaffa långa rep + lång tunn vajer typ cykelväxelvajer. Hitta en bro eller en hög punkt gärna nära bebyggelse. Fäst ett rep i en arm, om fallhöjden från bron är säg 30 meter så börjar du med 10 meter rep i samma arm fäster du 9 meter vajer som du snor runt axeln. Gå vidare med nästa arm, lite längre rep än vajer. Likaså med benen, avsluta med en vajer runt halsen på 25 meter och ett rep runt huvudet på 26 meter. När du har riggat dig själv är det bara att fästa alla rep och vajrar i broräcket och hoppa.

Resultatet är att vajrnarna skär av dina kroppsdelar och repen håller dem svävande i luften på olika nivåer, tänk vilken vacker syn när någon tittar upp mot bron och ser dina kroppsdelar hänga som en mobil under bron, rena konstverket.

/F

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in