Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-26, 05:23
Medlem
shizophrenics avatar
Nej, jag menar inte som "skit i att klicka på tråden eller besök forumet". Om någon mod kunde fixa att jag inte ser trådar som kommer upp på just de forumdelen jag söker. Om det går så vänligen skriv det, så säger jag vilka forum jag väl ignorera.

Mvh
Citera
2010-03-26, 05:26
Medlem
Du kan välja specifika avdelningar du vill söka i.
Citera
2010-03-26, 05:40
Medlem
_abous avatar
Förstår inte riktigt vad du menar.
Det finns en liten grå pil längst till höger på bården vid forumsnamnet när du är i huvuddelen, alltså startsidan.
Om du klickar på den kan du "fälla in" den forumsdelen så du inte ser den.

Men du snackade om att söka, så det hjälper nog inte dig.
Du kan ju under sökrutan markera till exempel "Sök i detta forum", så då kan du ju bara välja det i alla forum förutom det du vill söka i, men det är väl inte heller riktigt vad du vill ha.

Äh, snart kommer nog epost72 och berättar hur du ska göra
Citera
2010-03-26, 06:28
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
bajs
Känns mer som att han menar på nya ämnen dock..
Citera
2010-03-26, 09:18
Moderator
Dretskols avatar
Frågan har varit uppe på tapeten innan, va? Vill minnas att någon efterfrågade en liknande funktion för att inte riskera att klicka på några hemskheter från MGB-forumet.
Citera
2010-03-26, 11:41
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Förstår inte riktigt vad du menar.
Det finns en liten grå pil längst till höger på bården vid forumsnamnet när du är i huvuddelen, alltså startsidan.
Om du klickar på den kan du "fälla in" den forumsdelen så du inte ser den.

Men du snackade om att söka, så det hjälper nog inte dig.
Du kan ju under sökrutan markera till exempel "Sök i detta forum", så då kan du ju bara välja det i alla forum förutom det du vill söka i, men det är väl inte heller riktigt vad du vill ha.

Äh, snart kommer nog epost72 och berättar hur du ska göra

Det är väldigt oklart exakt vad shizophrenic syftar på, men jag skulle också gissa på att det bästa är att avgränsa sina sökningar till ett specifikt forum om man vill undvika träffar från forumdelar som man inte vill besöka, om det nu var det som avsågs kring sökfunktionen.

Möjligen om teknikerna kunde införa något i stil med exclude f180 för att undvika träffar från MGB.

Behovet kan inte vara så enormt stort just när det gäller sök eftersom man ändå ser direkt vilket forum träffarna ligger i och då kan man ju omformulera sin sökning eller som sagt söka mer direkt i valfri forumdel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in