Citat:
Ursprungligen postat av lamorak
Jag har läst någonstans att piketen stod parkerad en bit in på Johannesgatan, som mynnar ut på David Bagares gata. Kan inte komma på vart jag läst det dock.
Tack,kanske nån annan vet mer.Jag läste i GRK att när de fick larm så befann de sig på Malmskillnadsgatan.
Sedan så läste jag i GRK att Djurfeldt slutade som polis ett tag,det stod ingen anledning,så det var nog på eget bevåg för det stod att han senare återkom till VD1.
Alltså D.slutar som polis efter att favorithatobjektet är död?Var det jobbigt för D.att möta kollegornas frågande blickar?....Om D. är oskyldig och inte har nån som helst inblandning så borde D.orkat tycker jag..
Är det någon som vet vad D.gjorde under tiden han inte var polis?
Sedan så står det i GRK att det frågats om Norrköpingsmötet,där skulle man t.o.m diskuterat vad som krävs att hålla en stad som tex.Norrköping under kontroll vid en ev.Statskupp!!!!.......jag hade inte läst det stycket i GRK tidigare.GRK skriver då att man vid PU inte hade frågat aktuella poliser närmare.???!!!!
Borgnäs var tydligen nån som borrat i detta,jag har nu inte läst hans bok.
Alltså här drar man i CP i utredningen när det finns mycket mer underligheter runt dessa poliser.
Känsligt värre,då hade PU fått utreda vilka diskussioner man haft i Norrköping,varit tvungen att förhöra höga militärer och andra i statsapparaten.
Vet någon om Djurfeldt ingick i gruppen som tränade i Upplands Väsby?