2008-06-26, 14:41
Medlem
Som överskriften lyder så letar jag efter ett trådlöst hemmabiosystem.
Ge gärna lite tips på oliksa system som rekommenderas osv, prisklass är inte så viktigt

En annan fråga jag har är hur stor ljudskillnaden blir med kablar mot trådlöst?

Tacksam för svar.
Jonas Jansson
Citera
2008-06-26, 21:57
Medlem
Schneigelpoffs avatar
Rätt simpelt faktiskt, ljudet blir inte så jättebra med billiga trådlösa högtalare, men ska du ha bra trådlösa högtalare blir det svindyrt.
T.ex så har Canton nått par trådlösa högtalare, och de låter helt okej (golv/pelar-högtalare) men kostar dock runt 20 lakan, för ett "okej" ljud.
Sen beror det ju på hur pass kräsen du är.

Sen kan det vara vettigt att tänka på att "trådlös" inte alltid betyder "100% sladdlös" eftersom dom i många fall kräver strömförsörjning, och då får du dölja en strömkabel per högtalare istället för en högtalarkabel.

Brukar inte vara att rekommendera att köra trådlöst då det som sagt blir dyrt om man ska ha det bra, men om man är en sån som tycker att ett Sony hemmabiopaket för 1500:- låter bra så kan det ju funka.

Lyssnat rätt mkt på Meridians olika varianter, och ja, DÄR har du bra högtalare
Citera
2010-03-17, 16:01
Medlem
schabo-labos avatar
Hej
Om man vill ha en hemmabioanläggning trådlös, alltså slippa även störmkabel till högtalarna, vad finns det för alternativ. Jag tillhör dem som tycker att en vanlig Sony-anläggning för 3000:- låter okay, så utgå från en sådan.
Tacksam för hjälp
Citera
2010-03-17, 17:31
Medlem
Noose..s avatar
Du menar att du vill batteridrivna högtalare och på samma gång så ska dom låta ok?

Nja, det tror jag inte finns öht. Strömsladden kommer du aldrig att komma ifrån om du ska ha trådlöst

Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Hej
Om man vill ha en hemmabioanläggning trådlös, alltså slippa även störmkabel till högtalarna, vad finns det för alternativ. Jag tillhör dem som tycker att en vanlig Sony-anläggning för 3000:- låter okay, så utgå från en sådan.
Tacksam för hjälp
Citera
2010-03-17, 17:39
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Du menar att du vill batteridrivna högtalare och på samma gång så ska dom låta ok?

Nja, det tror jag inte finns öht. Strömsladden kommer du aldrig att komma ifrån om du ska ha trådlöst
Okay, det tappar ju hela poängen med trådlöst (nästan).. om man accepterar en strömsladd då, vad rekommenderas. Budget-pris..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in