2010-03-08, 10:14
Medlem
Tartaglias avatar
Bara trött blir man. O seg dagen efter.
Citera
2010-03-08, 11:19
Avslutad
Ett snapsglas theralendroppar och det känns som man håller på att svimma tamejfan..

Tycker det är skit.
Citera
2010-03-08, 13:20
Medlem
Mr Magoos avatar
För mig hjälper theralen bra mot panikångest.
Två rör, sen är man lugn som en ko.
Lyrica slutade jag med då jag gick upp över 10 kg i vikt. Det är en riktig skitmedicin.
Citera
2010-03-08, 20:47
Medlem
die-kristinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tistla
Har haft benz under många år, xanor fungerade bäst på mig, men jag slutade när jag var gravid o sedan dess verkar läkarna blivit mer restriktiva. Jag gillar som att jämföra effekten av koffeintabletter med kokain!
Jag måste få dem att förstå att mitt ångettillstånd är allvar!
Och jag har redan Lyrica utskrivet 150mg x 4.

Okej. Zoloft är också en bra långsiktig medicinering mot ångest. Har själv tagit den + Lyrika ett bra tag nu och känt mig hjälpt. Men det klart att man måste ha tillgång till benso för att ta när det verkligen är nödvändigt! Förklara för din läkare hur ångestattackerna och rädslan för att få dem igen försämrar din livskvalitet och att du tidigare känt dig hjälpt av benso (om du nu inte redan har gjort det). Tyvärr är många läkare inte bara okunniga, utan även känslokalla, dock. Tillhör själv en av de få i detta land som har en helt otroligt bra, kunnig, engagerad och empatisk psykiatriker.
Citera
2010-03-08, 20:50
Medlem
die-kristinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
För mig hjälper theralen bra mot panikångest.
Två rör, sen är man lugn som en ko.

Framförallt är man trött (mycket mycket länge) och nerdrogad...

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
Lyrica slutade jag med då jag gick upp över 10 kg i vikt. Det är en riktig skitmedicin.

En mycket ovanlig biverkning dock. Jag och andra med mig, känner oss hjälpta av Lyrika och har inte gått upp i vikt av den.
Citera
2010-03-08, 22:09
Medlem
jag drack en hel flaska theralen för länge sen när jag mådde dåligt. riktigt idiotiskt såklart o göra så. jag låg och skakade hela natten o när jag skulle å på toa ramlade jag fram och tillbaks. känndes ungefär som en fylla gånger 10 och såg ut så oxå. men så länge du håller dig till rekommenderad dos så tror jag att de borde va lugnt. men överdosera helst inte som jag gjorde, mycket jobbig erfarenhet, inget ja skulle rekommendera. men som sagt håll dig till mindre mängder så kan de nog dämpa ångest. bieffekter, det e muskelavslappnande, märks när man gymmar, men bortsett från de så tror jag du kan göra de mesta. självklart kan man gymma oxå, men de märks litegrann.
Citera
2010-03-09, 13:22
Medlem
die-kristinas avatar
Theralen är direkt farlig att överdosera!
Citera
2010-03-09, 13:24
Medlem
Tartaglias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av die-kristina
Theralen är direkt farlig att överdosera!

Andning o hjärta stannar väl snudd på rent av?
Citera
2010-03-14, 15:22
Medlem
Många snackar här. Jag har både tagit droppar och tablett form. Jag minns dock inte hur mkt jag tog i droppform med tanke på att det var några år sedan. Just nu får jag utskrivet 5mg x2. Brukar ta 5mg x4 och det ger en bra effekt. Dock tuggar jag dom. Känner mig inte alls dåsig utan klarar av att vara lugn om kvällarna med hjälp av just theralen. Ett tips. Blanda inte det med alkohol. Du ångrar dig grovt, om du överlever det vill säga.
Ciaó!
Citera
2010-03-14, 15:27
Medlem
Tartaglias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LttL
Många snackar här. Jag har både tagit droppar och tablett form. Jag minns dock inte hur mkt jag tog i droppform med tanke på att det var några år sedan. Just nu får jag utskrivet 5mg x2. Brukar ta 5mg x4 och det ger en bra effekt. Dock tuggar jag dom. Känner mig inte alls dåsig utan klarar av att vara lugn om kvällarna med hjälp av just theralen. Ett tips. Blanda inte det med alkohol. Du ångrar dig grovt, om du överlever det vill säga.
Ciaó!

Är tabletterna "mildare" ?

Jag tycker att dropparna är råstarka. Behövs inte mycket innan man blir helslirig och sluddrar. (fast lugn blir man ju, sleepy)
Och som sagt, seg hela dagen efteråt.
Citera
2010-03-14, 15:43
Medlem
19801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tartaglia
Är tabletterna "mildare" ?

Jag tycker att dropparna är råstarka. Behövs inte mycket innan man blir helslirig och sluddrar. (fast lugn blir man ju, sleepy)
Och som sagt, seg hela dagen efteråt.
Tabletterna är 5 mg och dropparna 40 mg/ml. En vanlig dos oralt är 20 mg eller 40 mg.
Citera
2010-03-14, 16:11
Medlem
die-kristinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tartaglia
Andning o hjärta stannar väl snudd på rent av?

Ja, en sådan risk finns, så man måste ha respekt för medicinen och ta den med förnuft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in