Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är glädjande att se, att det är många som läser i ett så tragiskt och olöst försvinnande.
Återigen ett av dessa verkligen klassiska svenska kriminalfall som har "allt" - alltså ur en negativ synvinkel. Tyvärr kommer sannolikt försvinnandet aldrig att kunna lösas.
Någon annan, som har något mera att komma med i detta mycket omskrivna försvinnande?
Jag håller med dig, Skaraborg2, att det är glädjande att det är så många som läser i tråden! Det är viktigt att Helenas försvinnande (liksom många andras försvinnanden) inte glöms bort! Vid något tillfälle nyligen hade tråden hundratals visningar under ett enda dygn, trots att tråden halkat långt bak... Så nog finns det intresse hos en del människor att läsa om detta - tragiska - fall.
Tyvärr är det få som skriver. Med det - förhållandevis - stora antalet visningar som tråden har, borde det inte finnas fler läsare som har någon info att komma med? Har inte dessa läsare konton här på FB? Vill de inte skriva och kommentera? Har de inget att skriva utifrån att de inte vet något - eller vill spekulera? Det är många frågor som inte fått svar (se ex. #191). Om man har spekulationer eller anar något, så kanske man inte tycker att man vill diskutera detta i en tråd på ett forum. Vad vet jag? Då går det ju att skicka PM.
Det är inte svårt att tänka sig att anhöriga - generellt - inte tycker om att det spekuleras om vad som kan ha hänt deras nära och kära, att händelsen "rivs upp" varje gång ett fall tas upp/rapporteras om/diskuteras. Det var någon som skrev detta i ett inlägg tidigare. Men jag tror att flertalet postare är seriösa personer som inget hellre vill än att ett visst fall ska hållas aktuellt och att sanningen om vad som egentligen hände - till slut - ska komma fram. Visst är sannolikheten inte jättestor att just detta fall får sin lösning, men eftersom det finns folk som har kunskap om detta, så är det ju inte helt omöjligt heller. Eller vad säger ni andra?