2009-06-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det går inte att jämföra dessa två män. Quick är betydligt mera intelligent än vad den mycket lågt begåvade Lövgren någonsin var.

Quick har ju erkänt en hel del mord, vilket jag inte tror ett dugg på. Om nu denne man har ev. mördat någon så kan man ju undra över varje mord vad som var drivfjädern till detta? Var det ett sexuellt behov? Var det dödandet i sig själv? T.ex. dubbelmordet?

Lövgren mördade sina kvinnliga offer varje gång han fick s.a.s. "lust". Det var alltså denna "lust" som var drivfjädern hos besten Lövgren. Att sedan offren blev mördade så var det ur Lövgrens synpunkt bara en bisak som till 110% inte störde honom. Just rödvin var uppenbarligen en dryck som "triggade" denne obildbare man.

Jag tycker inte alls att Quick och Lövgren skulle vara speciellt lika varandra på något sätt förutom att Lövgren mördade allt ifrån 5-åriga flickor till 58- åriga kvinnor, och att Quick har "erkänt" ett antal mord i olika åldrar.

Hur gammal var det äldsta offret som Quick har påstått sig ha mördat?

ingen aning..jag vill bara säga att hela fallet Quick är mycket tragiskt. min åsikt är att han utnyttjades både av rättsväsendet och psykiatrin. utan att gå in på detaljer kan jag bara säga att det fan i mig är helt sanslöst att denna cirkus fått fortgå under så lång tid. det måste vara unikt..
Citera
2009-08-29, 23:05
Medlem
charlieparkers avatar
Såg detta foto på John Ingvar Lövgren och länkar till sidan. Vet inte varför men jag vill alltid se hur mördarkräken ser ut. Att se bilder på offren känns däremot hjärtskärande.

På länkad sajt finns också en sida med foton på i Danmark avrättade nazistkollaboratörer o dyl.
Citera
2009-08-30, 01:43
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Lövgren var så pass smart så att han, med syftet att göra sig av med bevisen efter mordet i Gröndal/Aspudden, rev sönder och spred ut delarna av sin blodiga överrock på vägen hem från brottsplatsen.

Polisen kunde sedan följa spåret. De hade redan dessförinnan intervjuat en person i anslutning till det område där spåret ändade, dock utan att dra några bestämda slutsatser. Därefter blev förhörsprotokollet liggande till efter fallets upplösning.

Den som blivit förhörd var en viss John Ingv...
Citera
2009-08-30, 13:46
Medlem
Henkeeee-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker
Såg detta foto på John Ingvar Lövgren och länkar till sidan. Vet inte varför men jag vill alltid se hur mördarkräken ser ut. Att se bilder på offren känns däremot hjärtskärande.

På länkad sajt finns också en sida med foton på i Danmark avrättade nazistkollaboratörer o dyl.

Länken plz?
Citera
2009-08-30, 16:43
Medlem
charlieparkers avatar
Grrr...förlåt den glömde jag.

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.bredalsparken.dk/~drabssageridanmark/assets/images/Louise_Marstad.jpg&imgrefurl=http://www.bredalsparken.dk/~drabssageridanmark/html/drabssager_i_sverige.html&usg=__BMlY8tujPAwyDUrPxm cZsLssTxw=&h=200&w=174&sz=6&hl=sv&start=3&um=1&tbn id=UbOgwHcPLkOpPM:&tbnh=104&tbnw=90&prev=/images%3Fq%3Dlouise%2Bm%25C3%25A5rstad%26hl%3Dsv%2 6sa%3DN%26um%3D1

lång blev den...
Citera
2009-08-30, 19:09
Medlem
CrapStacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker
Grrr...förlåt den glömde jag.

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.bredalsparken.dk/~drabssageridanmark/assets/images/Louise_Marstad.jpg&imgrefurl=http://www.bredalsparken.dk/~drabssageridanmark/html/drabssager_i_sverige.html&usg=__BMlY8tujPAwyDUrPxm cZsLssTxw=&h=200&w=174&sz=6&hl=sv&start=3&um=1&tbn id=UbOgwHcPLkOpPM:&tbnh=104&tbnw=90&prev=/images%3Fq%3Dlouise%2Bm%25C3%25A5rstad%26hl%3Dsv%2 6sa%3DN%26um%3D1

lång blev den...
Trevlig läsning
Citera
2009-12-29, 09:11
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ja John Ingvar Lövgren var verkligen extremt farlig. Han låg på ca en sjuårings nivå
Lövgren kände ingen empati för någon annan människa än sig själv. Att döda en annan person bekom honom inget. Han sov lika bra för det.

Lövgren är troligtvis en av de mest farligaste mördararna i Sverige i modern tid.
Psykopati i kombination med en utvecklingsstörning är verkligen en dålig kombination. Alkohol på det och han tappar ytterligare impulskontroll etc.
Citera
2010-02-25, 18:18
Medlem
Påminner lite vagt om Sjöwall/Wahlöös "Mannen på balkongen" det här. Har aldrig hört talas om den här Lövgren figuren förr men det måste ha varit en synnerligen obehaglig individ. Finns det någon information på när och var den här mannen avled?
Citera
2010-02-25, 23:32
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derstatic
Påminner lite vagt om Sjöwall/Wahlöös "Mannen på balkongen" det här. Har aldrig hört talas om den här Lövgren figuren förr men det måste ha varit en synnerligen obehaglig individ. Finns det någon information på när och var den här mannen avled?

Kan nog ha utgjort inspirationskälla till Mannen på balkongen. Smått osympatisk faktiskt...

Lövgren ryktas ha avlidit i cancer i februari 2002. Såvitt jag vet gick han aldrig lös efter Aspudden-mordet.
Citera
2010-02-25, 23:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Kan nog ha utgjort inspirationskälla till Mannen på balkongen. Smått osympatisk faktiskt...

Lövgren ryktas ha avlidit i cancer i februari 2002. Såvitt jag vet gick han aldrig lös efter Aspudden-mordet.

Nej Lövgren blev dessbättre aldrig utsläppt när han väl greps i Gröndal efter mordet i Aspudden.

Vet inte på vilket mentalsjukhus han dog men han satt under många år på Salberga.
Citera
2010-02-26, 00:25
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Nej Lövgren blev dessbättre aldrig utsläppt när han väl greps i Gröndal efter mordet i Aspudden.

Vet inte på vilket mentalsjukhus han dog men han satt under många år på Salberga.

Problemet med den här mannen kanske var att han suttit på anstalt från barndomen, om jag förstått saken rätt. Man hade förmodligen ingen aning om hur han skulle fungera i kontakt med samhället. Kanske sågs han som trög men oförarglig, när han släpptes ut innan brottsserien på tre-fyra mord.

Eller så visste man väl om att han var en blottare. Men förr lär blottare ha betraktats som "mycket ensamma, visserligen snuskiga, men harmlösa". Ordentligt snett gick det i alla fall.
Citera
2010-02-26, 15:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Problemet med den här mannen kanske var att han suttit på anstalt från barndomen, om jag förstått saken rätt. Man hade förmodligen ingen aning om hur han skulle fungera i kontakt med samhället. Kanske sågs han som trög men oförarglig, när han släpptes ut innan brottsserien på tre-fyra mord.

Eller så visste man väl om att han var en blottare. Men förr lär blottare ha betraktats som "mycket ensamma, visserligen snuskiga, men harmlösa". Ordentligt snett gick det i alla fall.

Ja det har du rätt i att han satt större delen av sitt liv på instutioner. Detta bl.a. p.g.a. att han förlorade sina föräldrar mycket tidigt. Hade bara en gammal mormor i Stockholm som ställde upp för honom.

Nej han hade inte en aning om hur han skulle fungera i kontakt med samhället. När han kände behov av en kvinna så gick det bra med en minderårig flicka, ung kvinna eller medelålders dam. Det spelade ingen som helst roll för Lövgren. Dessutom var han helt avsaknad av empati samt stod på ett barns nivå.

Lövgren var en mycket farlig man. Bland de farligaste någonsin i Sverige. Dessbättre så begick han sina gräsliga handlingar i en tid, då man fortfarande kunde stoppa in en sådan här person permanent på mentalsjukhus.
Senast redigerad av Skaraborg2 2010-02-26 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in