2010-02-07, 13:17
Medlem
Hej, ska fatta mig kort. Ska installera XP på min dator så har jag ändrat CDROM bootprion till 1, det kommer upp "Press any key to boot form CD" som det ska göra. När jag trycker så händer ingenting (tangentbordet fungerar det vet jag), eller ibland så börjar den skriva "Boot from CD" typ tusen rader i sekunden tills man trycker på någon knapp igen då stannar den.

Vad ska jag göra för att lyckas med att faktiskt Boota XP skivan? Den är orginal och ny så borde inte vara fel på skivan,.
Citera
2010-02-07, 13:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provar med ett annat tangentbord helt enkelt.

Ta gärna en klassiker -> PS2 uttag om du kan. Vad händer då?
Citera
2010-02-07, 14:58
Moderator
Protons avatar
Om det är ett USB-tangentbord kan det ju mkt väl vara så att USB inte är aktiverat i din BIOS. Har du kollat där?
Citera
2010-02-07, 16:50
Medlem
Tyyps avatar
var länge sen jag gjorde det senast, men har för mig att den bootar från hårddisken efter några sekunder om man inte trycker på nmågon tangent?

Ta bort det andra bootalternativen helt från bootmenu, så att den endast kan boota från cd:n.

om inte det funkar så testa ta ett tangentbort som inte koppas till usb, eftersom usb porten aktiveras inte förän Windows har bootat.
Citera
2010-02-07, 17:27
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyyp
var länge sen jag gjorde det senast, men har för mig att den bootar från hårddisken efter några sekunder om man inte trycker på nmågon tangent?

Ta bort det andra bootalternativen helt från bootmenu, så att den endast kan boota från cd:n.

om inte det funkar så testa ta ett tangentbort som inte koppas till usb, eftersom usb porten aktiveras inte förän Windows har bootat.
...om man inte i enlighet med mitt tidigare inlägg ställer in det i bios såklart.
Citera
2010-02-07, 21:13
Medlem
Tyyps avatar
Poäng till ''Proton''!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in