Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-01-18, 14:36
Medlem
LaZi3b0ys avatar
Tja! Jag har ett litet problem med Game Explorer, det är nämligen så att jag inte kan starta majoriteten av mina spel igenom denna mappen, har testat att starta dom som administratörer men inget blev bättre för de.

Spelen går att starta ifrån start menyn och mapparna som själva .exe filen ligger i. Fattar seriöst inte vad som är problemet.

Spelen som jag försöker spela är crackade men jag har andra crackade spel som fungerar igenom Game Explorer, har dock inte testat något spel utan crack om det fungerar bättre så vet inte om det beror på att det är crackat.

Försöker jag starta Warhammer 40K DOW II händer ingenting utan datorn tänker i någon sekund och sen lägger ner, ingen svart ruta eller någonting visar sig.
Här är ett utdrag ifrån Event Viewern när jag försöker starta Warhammer 40K DOW II igenom Game Explorer:

Faulting application name: Loader.exe, version: 0.0.0.0, time stamp: 0x498ecc96
Faulting module name: steamclient.dll, version: 0.0.0.0, time stamp: 0x49cf88d7
Exception code: 0xc0000417
Fault offset: 0x0001994d
Faulting process id: 0xd20
Faulting application start time: 0x01ca984156f6af80
Faulting application path: C:\Program Files (x86)\THQ\Warhammer 40K Dawn of War II\Loader.exe
Faulting module path: C:\Program Files (x86)\THQ\Warhammer 40K Dawn of War II\steamclient.dll
Report Id: 94b65cd0-0434-11df-89fd-001bdc0f98f4

Försöker jag starta Call of Duty 4 igenom Game Explorer kommer det fram en ruta där det står:

WIN_IMPROPER_QUIT_BODY

Här finns det tre alternativ: Yes, No, och Cancel
Klickar jag "Yes" eller "No" kommer en konsol ruta och en error ruta upp:

"Error during initialization:
Couldn't load fileSysCheck.cfg. Make sure Call of Duty is running from current folder."

Klickar jag "Cancel" händer ingenting.

Självklart är inte detta ett jätte allvarligt problem men det skulle var kul och veta vad det är så går fel igentligen.

Tack på förhand!

Edit: Kanske kan vara värt att nämna att jag använder Windows 7 Ultimate.
Senast redigerad av LaZi3b0y 2010-01-18 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in