2010-01-15, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
Nån som kan komma med 1 riktigt bra bevis för evolution eller big bang??

Va så exakt som möjligt.

Det finns utmärkta förklaringar för både evolution och Big Bang.

Bevis utgörs av faktiska obsevationer.

Är det tolkningarna av bevisen du ifrågasätter?
Citera
2010-01-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Inte? http://en.wikipedia.org/wiki/E._coli_long-term_evolution_experiment

Tack.. de va de jag ville ha. ska kolla upp den
Citera
2010-01-15, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Det finns utmärkta förklaringar för både evolution och Big Bang.

Bevis utgörs av faktiska obsevationer.

Är det tolkningarna av bevisen du ifrågasätter?

Jag ser de såhär. För extrema påståenden så krävs extrema bevis. Och jag har inte sett ett bra bevis hitills för evolution eller big bang
Citera
2010-01-15, 19:27
Medlem
Starlite86s avatar
här är ett bevis på evolution

http://www.057info.hr/images/vijesti/orginal/dinosaur_1209566251.jpg
Citera
2010-01-15, 19:28
Medlem
IncredibleBulks avatar
Citat:
har ganska hög nivå. Låter bra. Har du 1 exempel på en mutation som gett mer info i dna?

Klassisk "retorik" från kreationister. Kan du precisera vad du menar med information?
Citera
2010-01-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starlite86
här är ett bevis på evolution

http://www.057info.hr/images/vijesti/orginal/dinosaur_1209566251.jpg

hahaha..

http://www.youtube.com/watch?v=qG5B7x_uDlE
Citera
2010-01-15, 19:30
Medlem
IncredibleBulks avatar
Citat:
Jag ser de såhär. För extrema påståenden så krävs extrema bevis. Och jag har inte sett ett bra bevis hitills för evolution eller big bang

Har du blundat hela livet? På vilket sätt är detta extrema påståenden? Av allt vi kan se idag är detta modeller som överlägset bäst beskriver arternas uppkomst respektive universum.
Citera
2010-01-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncredibleBulk
Klassisk "retorik" från kreationister. Kan du precisera vad du menar med information?

vårat dna är information på hur vi ska se ut. Ju mer komplex du är ju längre dna behöver du.. vart kom den ifrån och varför ser vi ingen ny information längre idag.
Citera
2010-01-15, 19:32
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Jag.. vill du bevisa mig fel? Ge mig då ett exempel på en mutation som gett mer information i dna som vi kan se idag...
Man kan se det som att alla möjliga kombinationer av information/energi finns inneboende i universum. Inget nytt skapas. Olika bitar av information läggs ihop och skapar nya fenomen. Kallas symbios. Så alla förutsättningar för evolutionen finns där och dess bevis är att den hänt. Rent praktiskt kan vi se att människan förändras över tid. Vi var tex kortare för några decennier sedan. Det ser man på längden av sängar och höjden på dörrkarmar från förr i tiden. Vi ser en direkt koppling i utvecklingen av uppfinningar och verktyg bakåt i tiden till fornlämningar från stenåldern då människoskelettet var annorlunda än nu. Vi har sett olika människoraser utvecklas i olika delar av världen till följd av miljön. Vi ser hur nya hund- och hästraser kan framavlas. Vi ser hur växter och blommor kan påverkas att anta nya egenskaper.

För övrigt så kan vi människor inte förstå allt. Vi kan tex inte logiskt förstå evigheten i rum och tid även om det verkar som om sådana fenomen existerar. För att något skall skapas måste det finnas en tidpunkt för den skapelsen men tid kan vara en illusion om det bara finns ett nu.
Senast redigerad av SummaSummarum 2010-01-15 kl. 19:37.
Citera
2010-01-15, 19:36
Avslutad
Citat:

Du.. lugn nu..

Jag är troende precis som du är. Tillsammans med dig vet jag att Gud är sanningen. Saken är den att sanningen ligger vid dina fötter, allt behöver göra att se ner till henne, och acceptera henne..

Vad ser du då?

Bevisen talar om att allt levande på denna jord, och allt icke-levande i detta universum har ett gemensamt ursprung.. detta ursprung är Gud.

Förstår du inte?

Bing Bang och evolution är olika sätt att försöka förklara samma sak: Gud.. alltså Sanningen.

Oroa dig inte.. Sanningen kan inte motbevisa sig Själv..
Citera
2010-01-15, 19:45
Medlem
IncredibleBulks avatar
Citat:
vårat dna är information på hur vi ska se ut. Ju mer komplex du är ju längre dna behöver du.. vart kom den ifrån och varför ser vi ingen ny information längre idag.

Med tanke på att en mycket stor del av DNA:t är så kallat junk-DNA (som inte kodar proteiner etc - i människans fall över 98 procent) så är det ju uppenbart att DNA-längden inte är avgörande för komplexitet. Vad du nu menar med komplexitet - antar att människan är skapelsens krona och har längst DNA..?

EDIT: vill alltså klargör att en organism "komplexitet" inte är direkt proportionell mot genomets storlek.
Senast redigerad av IncredibleBulk 2010-01-15 kl. 19:49.
Citera
2010-01-15, 19:57
Bannlyst
det finns inga bevis för den.

Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
allt behöver göra att se ner till henne, och acceptera henne..

gud är inte en kvinna. om jag vore du skulle jag inte avguda kvinnor, det står i bibeln att avgudadyrkande leder till helvetet. kvinnor är inte gudar. det är klart att kvinnor har skapat/fött allt liv, men kvinnor är ändå dödliga och de har inte skapat sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in