2005-04-07, 23:23
Medlem
Jag har sedan ett tag samlat på mej skägg och har nu ett bockskägg som är ganska rejält, något kortare än en decimeter. Nu bara till problemet att det gärna krullar sej och har sej. De första centimetrarna ser bra ut men sen längst ner så krullar det sej en aning och gör liksom en krok uppåt. Ser mycket skumt ut. Som det är nu så gör jag ingenting mer med skägget än att ansa det från utstickande, böjda och knäckta strån. Bör jag göra något annat för min kära hårväxt?
Citera
2005-04-08, 00:35
Bannlyst
Plattång
Citera
2005-04-08, 00:44
Medlem
Kör en parafras av en känd julsång:
Let it grow, let it grow, let it grow...

FÖr övrigt an det nog se jävligt dumt ut om du håller på med plattång.. Antingen måste du klippa det så att det passar för att vara rakt, eller motsatsen, såvida du inte ämnar platta till det stup i kvarten.
Jag besudlade mitt (ganska krulliga) skägg med en tång en gång, och stripigare och spretigare röra får man nog leta efter, fy fan som det såg ut! Men kanske om du klipper det så det blir jämnt när det är platt.. dock förloras all skäggets must när det plattas ut! Det ska vara lite krullor och tovor!
Citera
2005-04-08, 05:43
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Citat:
Hur sköta skägg?

Raka bort det.
Citera
2005-04-08, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Raka bort det.

jag väntade mej det svaret, dock inte från dej! jag trodde gamla hårdrockare hade skägg?
Citera
2005-04-08, 17:17
Medlem
wades avatar
Ansa det spetsigt och odla fram en rejält yvig musketörmustasch som matchar ditt skägg?

Själv är jag alltid slätrakad.

/wade
Citera
2005-04-09, 00:28
Medlem
catlands avatar
Ta lite vatten på det bara så det ligger något sådär. Mitt skägg gör en böj uppåt, precis som ditt. Ser lustigt ut! Tvättar jag det med tvål ibland ser det bättre ut.
Citera
2005-04-09, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadeMan
Jag har sedan ett tag samlat på mej skägg och har nu ett bockskägg som är ganska rejält, något kortare än en decimeter. Nu bara till problemet att det gärna krullar sej och har sej. De första centimetrarna ser bra ut men sen längst ner så krullar det sej en aning och gör liksom en krok uppåt. Ser mycket skumt ut. Som det är nu så gör jag ingenting mer med skägget än att ansa det från utstickande, böjda och knäckta strån. Bör jag göra något annat för min kära hårväxt?

Låt det växa ut så blir det bra.
Har själv ett bockskägg som är ca 30 centimeter långt. I början så såg det ut som "kom och hjälp mej", men det försvinner när det har växt till sej ordentligt.
Så, tålamod så blir det bra till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in