2009-11-22, 02:53
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Hahaha ahh jag bor i ett av dessa områden. Flyttar dock långt ifrån både ghettot och nrkpg inom kort
Är inte det samma sak som att flytta från Norrköping? Vilket jävla rövhål till stad som helst är bättre än att bo i Norrpan. Till och med Mantorp är bättre (och jag hatar fanimej Mantorp).
Citera
2009-11-22, 20:15
Medlem
Norrköping är en skön stad tycker jag. Men börjar bli jävligt trött på alla jävla alkisar, knarkare och allt vad det är som hänger i city.
Citera
2009-11-22, 20:30
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Är inte det samma sak som att flytta från Norrköping? Vilket jävla rövhål till stad som helst är bättre än att bo i Norrpan. Till och med Mantorp är bättre (och jag hatar fanimej Mantorp).
Jo det är samma sak
Citat:
Ursprungligen postat av 10NkpG
Norrköping är en skön stad tycker jag. Men börjar bli jävligt trött på alla jävla alkisar, knarkare och allt vad det är som hänger i city.
Haha jag tycker bara alkisarna är sköna, de är alltid så sociala och livar upp stämningen som annars är så tråkig i kassakön till systembolaget .
Citera
2009-11-22, 20:39
Medlem
Krackshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelsea FC
På den frågan finns det bara ett givet svart!!

STOCKHOLM är Sveriges tattarstad nr.1.

Man borde skänka hela staden o dess invånare till Finland så man slipper skitet.

Göteborgare?
Citera
2009-11-22, 21:55
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackshot
Göteborgare?
Nej, en person som aldrig varit i Norrköping.
Citera
2009-11-23, 13:08
Medlem
rotherys avatar
Heh, är det inte ganska tydligt att de positiva kommentarer om Norrköping som kommit fram i tråden mest handlar om staden som sådan, inte så mycket om dess invånare? Staden är vacker, strömmen, promenaderna, spårvagnarna, parkerna, industrilandskapet, osv.. saker som jag också gillar med Norrköping. Dock tycker jag det är en stads invånare som starkast avgör vilken atmosfär som skapas.

Jag har nu pluggat på annan ort i en handfull år, och innan dess bodde jag i Norrköpingstrakten i 21 år. Jag bryr mig inte så mycket om det finns 50, 100 eller 500 missbrukare i Norrköping (även om det kanske är ett bra mått på hur staden mår i övrigt samt gör sitt för helhetsintrycket), utan tänker mer på människorna i allmänhet. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men jag tycker det ligger nån form av vemodig, gnällig, uppgiven, sömnig matta över Norrköping. Grejen med den är att den är häpnadsväckande tydlig och övergripande för att vara en så pass stor stad som Norrköping. Som någon annan var inne på tidigare i tråden: Norrköpingsborna ger ett väldigt svagt intryck av att vara (vidsynta) stadsbor för att bo i en stad med nästan 130k invånare. Det plus att Sthlm ligger en ynka dryg timme bort med bil/tåg och det väcks lite frågetecken.

Det handlar främst om folks mentalitet. Att det är en arbetarstad med hög arbetslöshet förklarar såklart en del, men det förklarar bannemej långtifrån allt..
Citera
2009-11-23, 18:06
Medlem
Spott & spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rothery
Heh, är det inte ganska tydligt att de positiva kommentarer om Norrköping som kommit fram i tråden mest handlar om staden som sådan, inte så mycket om dess invånare? Staden är vacker, strömmen, promenaderna, spårvagnarna, parkerna, industrilandskapet, osv.. saker som jag också gillar med Norrköping. Dock tycker jag det är en stads invånare som starkast avgör vilken atmosfär som skapas.

Jag har nu pluggat på annan ort i en handfull år, och innan dess bodde jag i Norrköpingstrakten i 21 år. Jag bryr mig inte så mycket om det finns 50, 100 eller 500 missbrukare i Norrköping (även om det kanske är ett bra mått på hur staden mår i övrigt samt gör sitt för helhetsintrycket), utan tänker mer på människorna i allmänhet. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men jag tycker det ligger nån form av vemodig, gnällig, uppgiven, sömnig matta över Norrköping. Grejen med den är att den är häpnadsväckande tydlig och övergripande för att vara en så pass stor stad som Norrköping. Som någon annan var inne på tidigare i tråden: Norrköpingsborna ger ett väldigt svagt intryck av att vara (vidsynta) stadsbor för att bo i en stad med nästan 130k invånare. Det plus att Sthlm ligger en ynka dryg timme bort med bil/tåg och det väcks lite frågetecken.

Det handlar främst om folks mentalitet. Att det är en arbetarstad med hög arbetslöshet förklarar såklart en del, men det förklarar bannemej långtifrån allt..

Sant så sant. Kan hjälpa dig på traven med slutsatsen i ekvationen Norrköping - missbrukare.

När jag bodde där (ett år av mitt liv jag aldrig kommer få igen och som renderade min människosyn en och annan irreparabel törn) gick lejonparten av min lön oavkortat till bolaget och div. langare. Den kalla, döda hand som vilar över den stadens mentalitet tvingar varje sund människa på flykt eller in i ett dövande och oåterkalleligt missbruk. Därav den höga frekvensen av missbrukare.
Citera
2009-11-23, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spott & spe
Sant så sant. Kan hjälpa dig på traven med slutsatsen i ekvationen Norrköping - missbrukare.

När jag bodde där (ett år av mitt liv jag aldrig kommer få igen och som renderade min människosyn en och annan irreparabel törn) gick lejonparten av min lön oavkortat till bolaget och div. langare. Den kalla, döda hand som vilar över den stadens mentalitet tvingar varje sund människa på flykt eller in i ett dövande och oåterkalleligt missbruk. Därav den höga frekvensen av missbrukare.

asså ni som snackar skit om norrköping......lägg ner bara......för de människor som bor i norrköping ska tacka gud varje kväll för att de inte bor i den här stan......de kan man kalla för äkta tattarstad det.......
https://www.flashback.org/showthread.php?t=995013
Citera
2009-11-24, 00:49
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennyboyzz
asså ni som snackar skit om norrköping......lägg ner bara......för de människor som bor i norrköping ska tacka gud varje kväll för att de inte bor i den här stan......de kan man kalla för äkta tattarstad det.......
https://www.flashback.org/showthread.php?t=995013
Nässjö må vara värdelöst, men det slår ändå inte Norrpan på värdelöshetsskalan.
Citera
2009-11-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Nässjö må vara värdelöst, men det slår ändå inte Norrpan på värdelöshetsskalan.

du har så fel......men vad rä det här för nåt som har hänt......
http://www.nt.se/norrkoping/artikel.aspx?articleid=5649612

.....nån fikus som kollade in dom i duschen och dom märkte det kanske =)
Citera
2009-11-24, 18:42
Medlem
Inte besökt den ärade grannstaden Norrköping många gånger...men något som slagit mig när jag varit där är att bostadshusen i city haft rätt slitna fasader? Fast Norrköping har sin charm ändå
Citera
2009-11-24, 20:21
Medlem
Embas avatar
Har bott här nu snart i 5 månader och blir kvar här ungefär i 1 månad till. Jag tycker staden är helt okej! Iofs är jag från en riktigt skithåla uppåt i landet men endå.

Missbrukarna i Centrum är ju knappast drygare än alla Greenpeace aktivister som vill att man till vilket pris som helst ska lyssna på deras skit! Jag kan förstå att dem brinner för det. Pappa och mamma blir stolt och du får en extra slant av mormor till jul. Men vafan!? Låt mig va! // Ledsen pojke 21
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in