2009-09-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Problemet med kontorsstolar är att det är svårt att veta hur de är innan man har fått provsitta dem en längre tid. Att kasta sig ned i den i butiken och snurra några varv säger inte så jäkla mycket egentligen. Varför gillade du inte Aeron? Jag var ute efter en sån förut mestadels för att alla verkar så kåta på dem

jag fick fasligt ont i nedre ryggen och blev allmänt utmattad kroppsligt och mentalt av att sitta i den. i början var den bra men mot slutet fick jag damp efter 5 minuter, kunde bara inte sitta still i skiten.
Citera
2009-09-09, 20:35
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellsis666
jag fick fasligt ont i nedre ryggen och blev allmänt utmattad kroppsligt och mentalt av att sitta i den. i början var den bra men mot slutet fick jag damp efter 5 minuter, kunde bara inte sitta still i skiten.

Hm, trist att höra. Som sagt är det svårt att veta innan, även om man provsitter stolen. Ska jag slänga ut en jävla massa pengar vill jag vara hyfsat säker på att jag sitter bra i stolen även under längre sittningar. IKEA-stolen jag har nu är inte acceptabel så det blir nog ett inköp hyfsat snart, jakten fortsätter
Citera
2009-10-08, 08:08
Medlem
Kabaals avatar
Köpa ny kontorsstol

Det är nu så att jag som fattig student tänkt investera i en kontorsstol då jag spenderar nästan all min tid framför skrivbordet.
Jag var ute och letade och kom över ett demoex av en RH Extend med armstöd för 3400kr och det verkar ju prisvärt. Är detta något jag bör satsa på eller finns det andra prisvärda alternativ runt 3500kr?
Citera
2009-10-08, 08:09
Medlem
EvilTouchs avatar
Finns billiga och sköna kontorsstolar på t ex Jysk.
Citera
2009-10-08, 08:12
Medlem
Kabaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Finns billiga och sköna kontorsstolar på t ex Jysk.

Har haft 7 stolar därifrån som gått sönder. Bästa stolen de hade där var för 1500kr och det var något fakeläder som antagligen skulle fått mig att svettas floder.
Citera
2009-10-08, 12:06
Medlem
hiPts avatar
Harald Nyborg och Rusta har ju rätt bra stolar också. Har en från Harald och den fick jag för ca 1000kr och den har jag haft i typ 1,5år nu och den funkar skitbra.
Känns som du har haft lite otur med stolar från Jysk så.
Citera
2009-10-08, 12:17
Medlem
Kabaals avatar
De stolar jag har haft hittils har helt enkelt inte hållt måttet. Jag hade en Kinnarp ett tag men den var lite för hård för mig. För att klargöra så spenderar jag alltså 10+ timmar om dagen i stolen så jag behöver en riktigt bra stol.
Citera
2009-10-08, 12:32
Moderator
rotadents avatar
Det lät väl bra med RH-stolen. Ska man sitta en jäkla massa är det nog lika bra att bränna en del pengar på stolen. Jag sitter själv på ett ök från IKEA som funkade bra i början men knarrar och knakar oroväckande numera, så jag ska nog snart investera i en ny stol själv. Då blir det något rejälare, ska man behöva köpa ny stol med jämna mellanrum blir de billiga stolarna också rätt dyra i längden.
Citera
2009-11-14, 21:32
Medlem
Min gamla trotjänare från ikea har varit bra i 4 år men den fick stryka på foten nyligen, sitter just nu nerklämd i en liten lädersits som är alldeles för låg för min långa rygg, Jag vill kunna halvligga och vräka mig bakåt!
Citera
2009-11-14, 21:39
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Eftersom jag är en fet och rejäl djäfvul så pajar alla stolar från Råsta och Fysk. Förra stolen brakade ryggstödet på efter några månader och jag for bakåt i golv.

Nu har jag en 8000 Synchrone från Kinnarps. Hållit i över 3 år nu.

Ett par papperslappar kostade den. 3 års garanti så snart går den sönder.

Testade en från Kinnarps för 10000. Ok, men motiverar inte priset.

Lågbudget: http://www.hbmmobler.se/umap_hbm/produkt/images/Pall-Polly.jpg

Extrem lågbudget: http://stentorp.files.wordpress.com/2009/09/ved.jpg
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2009-11-14 kl. 21:58.
Citera
2010-03-05, 19:39
Medlem
Noose..s avatar
Bumpar denna då min stol just pajjade.

Max 1000 kr får man något som kan klassas som bra för dom pengarna?
Citera
2010-05-13, 21:54
Medlem
Negerkludds avatar
En riktigt go datorstol till datorn

Kan ni tipsa om riktigt goa datorstolar/fåtöljer. Har nu en Allak från ikea men den tycker inte jag alls är bekväm efter att man har suttit i några minuter. Skulle vilja ha en riktigt go stol som är lite mer som en fåtölj för ett hyfsat rimligt pris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in