2007-11-07, 22:38
Bannlyst
jo de vart skumgummi hittade en drag kedja och i låg 2 madrasser så då borde det ju gå att hälla på ngt medel eller är det lönlöst?
Citera
2007-11-09, 03:08
Medlem
fuskas avatar
Ättika funkar dunders på katt missöden. Bara att hälla på det och vänta på att det ska torka. Luktar bara jätte svagt ättika efter det. Ägare till två inkontinenta ADHD katter med tourettes.
Citera
2007-11-15, 10:39
Bannlyst
tackar provade ättika metiden oh det funkade finfint hällde över en hög ätika på madraserna sedan sköljde med vatten luktar litve svag ättika men inget man märket om man inte kör näsan på fläcken
Citera
2008-02-21, 10:12
Medlem
atlasrepzas avatar
Är det någon som har testat att tvätta en skumgummimadrass i tvättmaskinen? jag tänkte kanske att prova på detta som en sista utväg innan jag köper en ny.

Hur gick det? Vilken temperatur kan man tänkas ha?
Citera
2008-02-21, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atlasrepza
Är det någon som har testat att tvätta en skumgummimadrass i tvättmaskinen? jag tänkte kanske att prova på detta som en sista utväg innan jag köper en ny.

Hur gick det? Vilken temperatur kan man tänkas ha?

kör med ättika sedan lite handdisk medel och skölj ur
Citera
2009-10-21, 16:23
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Få bort kisslukt från bäddmadrass?

Hade oturen att få min bäddmadrass ordentligt nerkissad av ett packat hemsläp från krogen för några veckor sedan. Efter att ha fått henne tvättad, påklädd och utkörd tog jag itu med madrassen.

Det är en ganska stor madrass men jag gjorde mitt bästa för att tvätta av den i mitt badkar och tog sedan emot grannarnas skeptiska blickar när jag släpade ner den till husets torkrum.

Lät den efter torkningen vädras ganska länge genom att ha den på golvet nedanför ett öppet fönster i en vecka.

Men doften sitter i, en något saltig lukt som påminner litet om gammal svett.

Då är frågan hur i helvete man får bort eller neutraliserar den? Har funderat på att spraya på parfym men det är lätt hänt att man bara gör problemet värre då.

Bara att bita i det sura äpplet och köpa en ny madrass eller finns det några bra tips?
Citera
2009-10-21, 16:40
Medlem
marsipansvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Hade oturen att få min bäddmadrass ordentligt nerkissad av ett packat hemsläp från krogen för några veckor sedan. Efter att ha fått henne tvättad, påklädd och utkörd tog jag itu med madrassen.

Det är en ganska stor madrass men jag gjorde mitt bästa för att tvätta av den i mitt badkar och tog sedan emot grannarnas skeptiska blickar när jag släpade ner den till husets torkrum.

Lät den efter torkningen vädras ganska länge genom att ha den på golvet nedanför ett öppet fönster i en vecka.

Men doften sitter i, en något saltig lukt som påminner litet om gammal svett.

Då är frågan hur i helvete man får bort eller neutraliserar den? Har funderat på att spraya på parfym men det är lätt hänt att man bara gör problemet värre då.

Bara att bita i det sura äpplet och köpa en ny madrass eller finns det några bra tips?

Usch. Synd om dig. Köp en flaska klorin, det fungerar i alla fall jättebra att tvätta bort kattpiss med (men är miljöskadligt).
Citera
2009-10-21, 16:42
Medlem
Pranchas avatar
PissOff kanske kan vara något?
http://www.swecat.com/piss-off05-l-citrus

OT: Pissa hon ner sängen innan eller efter ni knullade?
Citera
2009-10-21, 16:42
Medlem
Shuzs avatar
Onödigt att köpa ny, någon(din kompis) kanske pissar ner den igen.
Citera
2009-10-21, 17:11
Medlem
Hawxs avatar
Bensin, tro det eller ej. Häll på lite där det hände, sen så låter du den hänga ute i ett par dagar efter att du har doppat den i vatten.
Citera
2009-10-21, 17:15
Medlem
tältpinnes avatar
Kema den och undvik pissluder i framtiden
Citera
2009-10-21, 17:18
Medlem
SteelVolumes avatar
Skulle testa min special flaska: Vanisch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera