2009-09-23, 17:42
Bannlyst
Ja här tänkte jag att vi kunde diskutera den bästa mobilen av de alla, Nokia 3210.. Har nu haft min i 10 år och den funkar kanon, trots att man tappat den massor av gånger, regnat på den, trampat på den, tappat den från 20 meters höjd. Den är min trotjänare helt enkelt..Har även haft andra mobiler men de går bara sönder.. Jag tycker de ska släppa nya sådana här mobiler som är 100% kvalitee. Vad tycker ni?
Citera
2009-09-23, 17:47
Medlem
Arch_Angels avatar
mobilerna var mer hållbara förr. gillade 3210 men även dess ersättare 3310 http://1.bp.blogspot.com/_vaqzPRR86qY/SRz81tFU8UI/AAAAAAAAA2o/CwvRDMBKEBQ/s400/nokia+3310.jpg
Citera
2009-09-23, 17:47
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Onekligen en av de bättre mobilerna som någonsin gjorts. Tål fanimej allt som du säger.

En vän till mig, för en herrans massa år sedan, hade en 3310. Hans föräldrar ville inte bidra till en ny förrän den var sönder. Han brukade ha som hobby att slänga in den i väggar och ned i golv. Därefter satte han ihop den och den funkade lika bra efter det.

Däremot för gammal även för min standard, jag som anser att sms/ringa är det enda som behövs. Touchscreen och annat kameramumbojumbo är överskattat.

EDIT: Såg att tråden handlade om 3210, inte 3310 .

Mer eller mindre samma skrot och korn ändå.
Citera
2009-09-23, 18:11
Bannlyst
Exakt, kamera och internettjaffs är skit på en telefon, bara muppar som vill ha det.. En hederlig telefon som det enbart går att ringa med samt skicka sms räcker, allt annat är onödigt.
Citera
2009-09-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesusss
Exakt, kamera och internettjaffs är skit på en telefon, bara muppar som vill ha det.. En hederlig telefon som det enbart går att ringa med samt skicka sms räcker, allt annat är onödigt.

Ja, det är ju din åsikt. Själv gillar jag att kunna kolla mail och surfa med mobilen. Men givetvis måste jag hålla med om att de gamla tegelstenarna var bra mycket hållbarare än dagens telefoner.
Citera
2009-09-23, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Ja, det är ju din åsikt. Själv gillar jag att kunna kolla mail och surfa med mobilen. Men givetvis måste jag hålla med om att de gamla tegelstenarna var bra mycket hållbarare än dagens telefoner.

förstår som inte meningen att ha internet i mobilen, det är ju som att ha sex med en micropenis..
Citera
2009-09-23, 19:55
Medlem
Citat:
förstår som inte meningen att ha internet i mobilen, det är ju som att ha sex med en micropenis..

Om du inte förstår det har du inget behov av det. Jag har behov av det.
Citera
2009-09-23, 19:58
Bannlyst
Citat:
Om du inte förstår det har du inget behov av det. Jag har behov av det.

nej du har inte behov av det, du e lurad av de som tjänar pengar på att tro att du behöver internet i mobilen..
Citera
2009-09-23, 20:01
Medlem
Citat:

Hej gammelfarfar... dags att krypa fram från det skrymsle du har bott i de senaste 200 åren och inse att det är år 2009... tekniken går framåt... utvckligen står inte still
Citera
2009-09-23, 20:33
Medlem
Citat:
nej du har inte behov av det, du e lurad av de som tjänar pengar på att tro att du behöver internet i mobilen..

Du är ju knäpp! Du tror alltså att en 3210 är bra i dagens mått? JA, Jag behöver wifi med mobilen! Fast en sån gammalmodig kille som du vet väl inte vad wifi är.
Citera
2009-09-23, 20:37
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Du är ju knäpp! Du tror alltså att en 3210 är bra i dagens mått? JA, Jag behöver wifi med mobilen! Fast en sån gammalmodig kille som du vet väl inte vad wifi är.

är det inom jobbet är det en ursäkt men via fritiden är inte dessa "nymodigheter" ett måste.
Citera
2009-09-23, 22:16
Bannlyst
allt annat än att kunna ringa är en onödig detalj på telefonen, alla saker som kommer till är för att kunna mjölka er på pengar, inge fel med det om man nu vill det. Man klarar sig utan internet i mobilen, den som påstår annat har fel..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in