Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Men förihelvete Berit nu star du ju och ljuger som den krämare du är.
Hur kan du pasta att jag snackar skit när jag lämnar referens? Det e ju fan bara att ga in och läsa.
Krämaren säger:
"och enligt lag har du sex månaders garanti, sen har alla elektronikföretag höjt det till ett år"
Jag säger http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleID=125&lngCategoryID=1674
Nu pratar vi u om Lge och är har man rekommenderad tid 2 ar för TV. Men kedjorna har sänkt till 1 ar. Finns däremot manga smabutiker som följer rekommendationerna.
Nu skall vi titta lite närmare pa Vad kontraktet säger och vad du ljuger om.
Kr;aren säger:
"2. pixelfel ingår i fabrikationsgarantin? dra den om rödluvan oxå. hos samsung, ja, där brukar d räcka med en pixel för att den ska bli utbytt/lagad. men knappast lg. på många märken ska det vara ex antal pixlar som ska va döda. och tro mig, en pixel är nog fan så störande."
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vPictures/BFTK/$file/ljudochbild0508.pdf
Fuckoffs garanti säger:
Försäkringen ersätter dock inte:
• Skador som av typen bildpunkter som slocknat och som ligger
utanför leverantörens riktlinjer
Ljuger du sa här mycket för kunderna med?
Hur kan du pasta att jag snackar skit när jag lämnar referens? Det e ju fan bara att ga in och läsa.
Krämaren säger:
"och enligt lag har du sex månaders garanti, sen har alla elektronikföretag höjt det till ett år"
Jag säger http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleID=125&lngCategoryID=1674
Nu pratar vi u om Lge och är har man rekommenderad tid 2 ar för TV. Men kedjorna har sänkt till 1 ar. Finns däremot manga smabutiker som följer rekommendationerna.
Nu skall vi titta lite närmare pa Vad kontraktet säger och vad du ljuger om.
Kr;aren säger:
"2. pixelfel ingår i fabrikationsgarantin? dra den om rödluvan oxå. hos samsung, ja, där brukar d räcka med en pixel för att den ska bli utbytt/lagad. men knappast lg. på många märken ska det vara ex antal pixlar som ska va döda. och tro mig, en pixel är nog fan så störande."
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vPictures/BFTK/$file/ljudochbild0508.pdf
Fuckoffs garanti säger:
Försäkringen ersätter dock inte:
• Skador som av typen bildpunkter som slocknat och som ligger
utanför leverantörens riktlinjer
Ljuger du sa här mycket för kunderna med?
vad det gäller lgs pixelgaranti så skrev jag det du citerade, sen fick jag mothugg, och sa då att jag kan ha fel, senast jag kollade så var det betydligt sämre pixelgaranti än samsung. men som ja sa så kan ja ha fel på den punkten. så det vore önskvärt om du läste allt jag skriver, så kanske du förstår vad du menar. jag har aldrig skrivit att försäkringen täcker pixelfel.
när det gäller garantin så står det att det VANLIGTVIS är ett års garanti. ja, eftersom elektronikbranschen har bestämt det, så alla affärer som är anslutna till elektronikbranschen har ett års garanti. ingen jävla lag. lagar brukar va rätt bestämda, inte snacka om "vanligtvis".
konsumentverkets hemsida: "Enligt konsumentköplagen är det säljaren som ska kunna visa att ett fel som upptäcks inom sex månader från köpet inte var ursprungligt."
verkar som att det står sex månader? och precis som jag skrev tidigare så är det så att inom garantitiden (som av elektronikbranschen är förlängd till ett år) så ska säljaren bevisa att det inte är ett ursprungsfel, under reklamationsrätten som är nästföljande två år är det upp till säljaren.
sen vad gäller lgs garanti är inte riktigt relevant, för om man vill utnyttja "full" garanti hos lg, dvs inte reklamationsrätt, efter första året så får man vända sig till dom och inte säljaren, eftersoom säljaren har ett års garanti (pga elektronikbranschen, känner att jag behöver förtydliga det för dig), och lg har två års garanti.
eftersom jag är av manligt kön är det heller inte så troligt att jag heter berit.
var det nåt mer?
Senast redigerad av d0kt0rn 2009-08-04 kl. 19:22.
Senast redigerad av d0kt0rn 2009-08-04 kl. 19:22.