2009-09-20, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Du menar att du inte är kapabel att ha ihjäl din tjej och sen bränna upp kroppen? Ja du måste vara ett undantag

Visst psykopater och liknande är inte några som ser ut på ett speciellt sätt eller bor i en koja i skogen, de är vilka som helst och de bor var som helst det går ju inte att komma ifrån. MA måste helt klart ha psykotiskaproblem.

Vem har påstått att psykopater skulle se ut på nåt speciellt sätt eller bo i stugor i skogen? Nu fattar jag inte alls...

Självklart skulle jag rent fysiskt kunna ta livet av en fv och bränna henne. Men inte psykiskt. Och jag tror inte alls jag är ett undantag på den punkten. Tror snarare ni som tror att det är vanligt som är undantag. Eller så kanske det är att folk här ska vara fb tuffingar som mördar utan samvetskval.

Och sen påstår du några rader längre ner att MA har psykiska problem.. ehh.. ja.. det är vä det vi sagt hela tiden och det som mayjito och andra börja klaga på... så jag förstår inte alls var du vill komma med ditt inlägg.
Citera
2009-09-20, 14:24
Medlem
goofers avatar
Det är väl redan bevisat att vem som helst kan under vissa omständigheter göra vad som helst. Även utan att ha någon känd sjukdom.

Finns ju många fall där GM var helt oväntat för anhöriga.
Citera
2009-09-20, 14:24
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingfreddie
Vem har påstått att psykopater skulle se ut på nåt speciellt sätt eller bo i stugor i skogen? Nu fattar jag inte alls...

Självklart skulle jag rent fysiskt kunna ta livet av en fv och bränna henne. Men inte psykiskt. Och jag tror inte alls jag är ett undantag på den punkten. Tror snarare ni som tror att det är vanligt som är undantag. Eller så kanske det är att folk här ska vara fb tuffingar som mördar utan samvetskval.

Och sen påstår du några rader längre ner att MA har psykiska problem.. ehh.. ja.. det är vä det vi sagt hela tiden och det som mayjito och andra börja klaga på... så jag förstår inte alls var du vill komma med ditt inlägg.

Jag angripe rinte dig att påstå att MA har psykiska problem, utan att mayjito verkar påstå att vem som helst skulle kunna göra en sådan där sak och att MA inte alls ebhöver vara psykopat. Så jag poänterade mest att man inte behöver så om någon är psyko eller inte.
Citera
2009-09-20, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alandriel
Fast det är ju inte ens bekräftat att han var i skogen då, under alla 3 dagar. Enligt honom själv gav han sej ut först i fredags.
Han såg ju någorlunda fräsch ut enligt sommarstugeägaren som Mats kom springande till. Han såg inte ut att ha vimsat runt i skogen ett par dygn i alla fall. Kanske har Mats varit i den där stugan som Linda hölls fången i och försökte städa undan bevis? Sen kanske han som sista moment försökte elda upp kroppen och då gick allt snett?
Citera
2009-09-20, 14:26
Bannlyst
Killen som satt och bölade i tv förra veckan är så jävla skyldig.
Citera
2009-09-20, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Han såg ju någorlunda fräsch ut enligt sommarstugeägaren som Mats kom springande till. Han såg inte ut att ha vimsat runt i skogen ett par dygn i alla fall. Kanske har Mats varit i den där stugan som Linda hölls fången i och försökte städa undan bevis? Sen kanske han som sista moment försökte elda upp kroppen och då gick allt snett?

Precis, då borde den där stug-teorin kunna vara något att gå vidare med kanske.
Någon som bo där eller har stuga där borde väl kunna höra av sej till polisen och berätta något om dom lånat ut sin stuga eller vad som helst!
Citera
2009-09-20, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeuzs
Vem är ACE vart han denna person skrivit
Orkar ej läsa alla sidor

En person som skrivit en del inne på SM (svenska mord)
Citera
2009-09-20, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det är väl redan bevisat att vem som helst kan under vissa omständigheter göra vad som helst. Även utan att ha någon känd sjukdom.

Finns ju många fall där GM var helt oväntat för anhöriga.

Ja det skulle ju kunna vara så att LC lockat ut MA i skogen för att skjuta honom, dom kämpa om pistolen och LC blev ihjälskjuten. Det scenariot skulle kanske jag med kunna hamna i. Men nu snackar vi en helt galen teori. Man kan ju spekulera om allt från kinesmaffior till aliens men man måste väl ändå på nåt sätt hålla sig till dom troliga scenariona.
Citera
2009-09-20, 14:30
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeuzs
Vem är ACE vart han denna person skrivit
Orkar ej läsa alla sidor

Mördaren > ACE > Svenskamord

Elr

Random Kille med livlig fantasi > ACE > Svenskamord.

Killen har skrivit massa vilseledande teorier som inte verkar trovärdiga för 5öre, sedan har han inte varit inloggad sen fredes runt 11.
Citera
2009-09-20, 14:31
Bannlyst
Citat:
Någon som bo där eller har stuga där borde väl kunna höra av sej till polisen och berätta något om dom lånat ut sin stuga eller vad som helst!

Det lär nog komma fram för polisen kommer säkert undersöka alla stugor i det området.
Citera
2009-09-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalarna2009
Citat:
Ursprungligen postat av uffek
"Linda kan ha varit vid liv i flera dagar"
http://www.kvp.se/Nyheter/1.1713440/linda-kan-ha-varit-vid-liv-i-flera-dagar

Ursprungligen postat av dalarna2009
Intressant!
Handlar nog om den stuga jag skrev om igår:
Citat från mitt eget inlägg igår:

En annan intressant iaktakelse som stugägaren gjorde för ca 3 veckor sedan när de var ut och gick i skogen ca 2 km från fyndplatsen. Då de gick förbi en liten gård såg de att alla gardiner i huset var nerdragna och dörrarna till uthusen stod öppna. När någon plötsligt tittar fram bakom gardinen och denne man/kvinna ser stugägaren så drar den illa kvick för gardinen igen...
Skumt...

Det var i getsarvet sön 23/8

Tycker nog att det här är information som du borde delge polisen eller om du vet vem som gjort iakttagelsen så borde denne höra av sig till polisen. Kanske redan är gjort. Men tror det här kan vara en iaktagelse värd att kolla.
Senast redigerad av Lite-nyfis 2009-09-20 kl. 14:45.
Citera
2009-09-20, 14:42
Bannlyst
Citat:
Jag har en känsla av att polisen redan vet vilken stuga det handlar om. Det kan också vara så att Linda legat i stugan hela tiden tills Mats bestämde sig för att släpa ut i henne i skogen och elda...han kanske visste att hon låg säkert där och väntade på rätt tillfälle att göra sig av med kroppen?

Det skulle kunna förklara hur han vågade ta dit släkt mm för att leta, han visste att de inte skulle hitta henne. Sen kanske han tänkte att det var bra att elda upp henne på en plats som redan undersökts?
Senast redigerad av Mariooo 2009-09-20 kl. 14:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in