2008-11-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinabox
Jag vill ochså göra crack Har 2g bra kola. Vill inte ha så mycket utan mest prova. Så nån som vet nån bra FAQ eller liknade? Sökte utan bra svar.

Och bikarbonat? Var får jag tag i det? Läste om det och det ska tydligen finnas i bla bakpulver och pulverbrandsläckare. Men hur får jag ren bikarbonat? Även sökt om det utan vettigt svar.

Finns rent bikarbonat i kryddhyllorna vid alla stora mataffärer, såsom ica, coop, you name it. Finns antagligen vid de mindre också, men handlar aldrig på små mataffärer eftersom det är dyrare.
Citera
2008-11-17, 12:33
Medlem
Chinaboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dioz
Finns rent bikarbonat i kryddhyllorna vid alla stora mataffärer, såsom ica, coop, you name it. Finns antagligen vid de mindre också, men handlar aldrig på små mataffärer eftersom det är dyrare.
Jätte bra. Så det är bara att ta 50/50 cola/bikarbonat, lite vatten på en sked och sen elda lite under skeden. Och sen låta det stelna till en klump. är det rätt? Och sen bränna direkt på klumpen och suga upp röken med ett rör. Sen god jul? Hur mycket är fel av det jag nyss sa?:-P
Citera
2008-11-17, 16:50
Medlem
Promo._s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxen
Varför rekommenderar du han inte att göra det?

För att det är lätt att bli hooked på crack, och detta sabbar en rätt så mycket om man missbrukar skiten. Du kan ju kolla efter cracknegrerna eller whitetrash i COPS så förstår du.
Citera
2008-11-18, 00:42
Medlem
TS. Vill absolut inte låta nedlåtande på något sätt, jag hoppas det framgår.

Men.. Har du någonsin provat crack? Om svaret blir nej, så bör du inte börja med att prova något du själv framställt. Varför?
Well dels så när du börjar labba med ammoniak och dylika substanser så kan det lätt bli fel, och dels så kan du vara väldigt säker på att kristaller är en helt annan sak än det man singlar snok med på fredagkvällarna.

Farligt farligt. och jag hoppas att andra mer erfarna forumkamrater har lust/ork att förklara vidare.

Simma lugnt

Bho
Citera
2008-11-18, 01:23
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinabox
Jätte bra. Så det är bara att ta 50/50 cola/bikarbonat, lite vatten på en sked och sen elda lite under skeden. Och sen låta det stelna till en klump. är det rätt? Och sen bränna direkt på klumpen och suga upp röken med ett rör. Sen god jul? Hur mycket är fel av det jag nyss sa?:-P

nej nej nej ..

det funkar inte så (ialf inte bikarbonatmetoden). de behöver något i metal som det klumpar sig på samtidigt som du värmer eller kortdärefter bättre att lägga skeden på plattan .. och njae att elda på klumpen o suga med ett rör kommer inte ge dig så mkt .. bongmetoden är det enda dugliga och då inte samma variant som du röker hasht i lite annorlunda koncept här ..

återigen det är inte så lätt som man tror du kommer antagligen bara paja det du har ... vänta tills du har nån irl som kan lära dig o koka istället.

är ett helt project o förklara konsten o koka bra inget ja orkar ge mig in på
heller men ta mig på orden att det inte bara är o värma o tro att det blir bra så .. är en konst likaså att röka det är krångligt om man inte vet hur.
Citera
2008-11-18, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promo._
För att det är lätt att bli hooked på crack, och detta sabbar en rätt så mycket om man missbrukar skiten. Du kan ju kolla efter cracknegrerna eller whitetrash i COPS så förstår du.

Cops är propaganda.

Som att skriva "du kan ju kolla drugnews.com vad cannabis gör med kroppen".
Citera
2008-11-18, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscaaaar
googla tex "cracknigger" så förstår du

http://images.google.se/images?hl=sv...k+bilder&gbv=2

Ser du nåt speciellt där? Testa skriv cannabis addict istället på www.av.com så kommer det upp bilder på nedgångna heroinister. Bäst att inte bruka cannabis då eller?

Att dömma av bilderna man får upp när man skriver cannabis addict jämfört med cracknigger så tar jag nog crack alla dagar i veckan före cannabis.
Citera
2009-07-06, 13:13
Medlem
Håller på att göra crack men det bildas ingen olja på toppen av glaset! Vad kan jag gjort för fel?
Citera
2009-07-22, 21:36
Medlem
maatews avatar
Som jag fatta det som så gör du ingen ful drog som crack på fint koks,
om jag fattar det rätt så gör du crack av skrapet när framställer koks.
Citera
2009-07-22, 21:40
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maatew
Som jag fatta det som så gör du ingen ful drog som crack på fint koks,
om jag fattar det rätt så gör du crack av skrapet när framställer koks.

Nej du gör det av vanligt kola, kanske dom gör nån variant av slagget nere i sydamerika....men vanligt crack görs av vanligt kola.
Citera
2009-09-19, 02:00
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokevatr
cola mår du bra o blir pigg av och fungerar länge .., crack är som att röka roppar uppskruvat 100gr man blir kan lätt spy första hitten .. det slår snabbt och kraftigt o är över lika fort ,avslappnande inte speedat.. efter 5-10min är det bara ett ha mer sug som finns kvar ..

enl mig o då har jag provat alla traditionella droger som finns och de flesta andra på över ett deccinum är crack den som väcker det snabbaste "ha mer" begär av dem alla .. inte dagen efter men just när man röker det vill man direkt ha mer o mer o mer ..

är 100% övertygad om att crack skulle (kommer?) bli ett stort samhällsproblem om det blir vanligare i sverige ..ja vet ett antal heroinister som gått över till base istället för heroin ,, bara det säger mkt .

att det är mer poppis är pga priset sjunker konstant och att det inte är svårt att få tag på kokain med en renhet mellan 50-80% längre .. o det säger ja inte som nån gissning utan baserat på skl´s analyser av bekantas och mina egna kokain beslag.

bumpar mig sig .. jaha som ja trodde för ett år sen har bara fortsatt i samma riktning nu ligger en femma "hyggligt" bra koks på 3000:- o med hyggligt menar ja 40-50% i sten vikt (crack) per gram .. eller 3500:- för något bättre sort .

alltfler går över på skiten .. en bekant åkte nyss på några hekto (o en jävla massa annat knark, idiot som han var lär man inte se inte klanten på 14år) och enl polisen är det högprio med colan nu , de är livrädda för att cracket ska slå igenom ännu mer (vilket det bevisligen gör )

Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Nej du gör det av vanligt kola, kanske dom gör nån variant av slagget nere i sydamerika....men vanligt crack görs av vanligt kola.

och du tänker på den sk "colapastan" de fattiga röker ett galet rus av en mkr oren biprodukt/ofärdigt kokain (skulle gissa att du menade samma sak som mig
Senast redigerad av smokevatr 2009-09-19 kl. 02:05.
Citera
2009-09-19, 05:31
Medlem
BigFatCones avatar
Anledningen till att man så lättvindligt gör crack av kokset är för att i bland annat USA så är priset helt annat, do'h!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in