Citat:
Ursprungligen postat av Lyckosmed
Ja det var verkligen en bra länk. Men denna tråd är värd att vara kvar för att följa min kamp för att flytta till Spanien.
Jag söker fortfarande jobb. Arbetslösheten verkar vara riktigt hög i Spanien just nu. Det ända positiva jag har hört är att man kan jobba med telemarketing i Barcelona iaf.

Varför måste du flytta till Spanien? Det finns många andra bra ställen, men det är klart, vissa länder älskar man bara. Språket är ganska lätt också, men vill du bara ha ett jobb och spara pengar så är Norge ett bra land. Det är inte för varmt där heller, och en fin grönskande natur tack vare allt regn
Kolla på Kibuttzer(stavning) i Israel. Det är som ett jordbrukskollektiv där man bor och jobbar gratis. Man får lite fickpengar för jobbet, men man betalar varken för mat eller boende där.
Alperna är ju kul under vintersäsongen med partande turister och många roliga erfarenheter. Det finns dessutom skidorter i norra Spanien om du är sugen på det. Kolla om du hittar en vingård där du får jobba mot att bo och äta gratis. Det kanske är svårt på vintern, men något liknande måste ju finnas. Kanarieöarna är ju också ett alternativ under vintern.