2009-09-02, 15:20
Medlem
Ni kanske tänker "Vad fan är det fel på dig?" men jag ska förklara varför. Att vara 1.97 m lång är förbannat jobbig att leva. Jag måste ju alltid se till att inte knocka den övre kanten av ingången så jag måste böja lite. Mina fötter är alltid utanför sängen och känner mig ruskigt kall dagen efter. Men det är inte det jag bekymrar mig över.

Tänk dig att du står mitt i folk på allmänna platser och är längst av alla. Jag upplever ju sånt och känner mig generad över något. Som att alla glor på mig och tänker något negativt. Tjejer glor mest på mig, varför funderar jag. Hatar dom långa killar eller är min längd ovanlig? Detta får mig att vara en lång människa med dåligt självförtroende. Det känns jävligt obehagligt och otryggt när man är med någon. Det känns som att jag måste ta hand om hela bunten eller att jag är den största prioritet.

Och då undrar jag. Vad fan tänker ni på när ni får syn på långa killar?!
Citera
2009-09-02, 15:24
Medlem
tapirs avatar
"Shit, vilket mongo." Sen inser jag att han inte är längre än mig och börjar fundera på om jag också ser ut sådär. Är dock fyra centimeter kortare än Ni. Men annars brukar jag bara få positiv respons av tjejer för min längd även om jag liksom du besitter vissa komplex vilket är ganska onödiga, men vad ska man göra.
Citera
2009-09-02, 15:25
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piruett
Ni kanske tänker "Vad fan är det fel på dig?" men jag ska förklara varför. Att vara 1.97 m lång är förbannat jobbig att leva. Jag måste ju alltid se till att inte knocka den övre kanten av ingången så jag måste böja lite. Mina fötter är alltid utanför sängen och känner mig ruskigt kall dagen efter. Men det är inte det jag bekymrar mig över.

Tänk dig att du står mitt i folk på allmänna platser och är längst av alla. Jag upplever ju sånt och känner mig generad över något. Som att alla glor på mig och tänker något negativt. Tjejer glor mest på mig, varför funderar jag. Hatar dom långa killar eller är min längd ovanlig? Detta får mig att vara en lång människa med dåligt självförtroende. Det känns jävligt obehagligt och otryggt när man är med någon. Det känns som att jag måste ta hand om hela bunten eller att jag är den största prioritet.

Beror ju på personen? Är han ful så tänker jag fan vad ful han var, skulle han se bra ut så tänker jag inge mer på det förutom kanske "fan vad lång han var" Men det beror ju helt på personen står du där i shorts och du har riktiga långa kycklingben så är ju det roligt t.ex. Om han är hur grov och vältränad som helst så tänker man väl, han skulle man inte vilja slåss med. Men som sagt det är inte lätt att svara på frågan då man har såpass lite att gå på.
Citera
2009-09-02, 15:26
Bannlyst
Fan vad patetetisk man får vara TS! Att vara lång är det som gäller. Om du sen är ful och spinkig är en annan femma. Då får du käka o träna mer. Resten får en plastiksnubbe fixa
Citera
2009-09-02, 15:27
Medlem
Filuren89s avatar
Och vad är din fråga, vad ska vi diskutera? VAD SKA VI GÖRA ÅT SAKEN? Jag anser att tråden är överflödig, det hjälper inte o diskutera faktumet att du är lång. Det bara är så, folk är som dem är.
Citera
2009-09-02, 15:29
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Inte något särskilt. Kanske beror på att jag är runt 193-194 själv. Kan tänka mig att pygméer blir avundsjuka, men såna ska du inte oroa dig för.

Vad jag vet brukar tjejer tycka om långa killar, så dom kanske kollar på dig utan att tänka "mongo".

Känns som om det är något du bara hängt upp dig på. Varför är det något negativt att vara lång?
Visst, jag slår med huvudet i taket ibland, men i överlag är det ju rätt mycket bättre än att vara kort.
Citera
2009-09-02, 15:29
Medlem
Det är bara att biffa upp sig lite så kommer det att vända.
Vad jag har uppfattat så gillar tjejer i allmänt långa killar.
Citera
2009-09-02, 15:30
Medlem
Necrobutchers avatar
Att vara lång är ju sjukt trendigt. Men nästa år är det kanske tvärsom...
Citera
2009-09-02, 15:33
Medlem
Ja!s avatar
Klart att folk tittar, det är ju lite spännande och blicken dras lätt mot en så lång person. Sen lägger iaf inte jag några övriga värderingar i det. Var glad att du får gratis uppmärksamhet, det finns de som måste kämpa för den. Tänk på alla spralliga korta killar t.ex., de har det nog ganska jobbigt i längden( )
Citera
2009-09-02, 15:34
Medlem
Knasibass avatar
Det är nice för fan. Jag är lång tjej och ser bara fördelar med det.
Citera
2009-09-02, 15:38
Medlem
showbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Att vara lång är ju sjukt trendigt. Men nästa år är det kanske tvärsom...

Det ska nog mycket till , har ju varit rätt populärt att vara lång ett bra tag nu.

Fan till och med min mormor och hennes väninnor pratar om hur stiligt och snyggt det är med långa karlar och vad jag förstår så föredrar nog dom flesta kvinnor, oavsett ålder långa killar.

Men som med allt annat så räcker det ju inte med att bara vara lång. Är man 190+ och har ett fint ansikte med bra drag och en proportionell kropp (breda axlar m.m är ju alltid ett plus också) samtidigt som man är framåt och har ett bra självförtroende så har man nog inte så mycket problem med att få tjejer.

Är man däremot ful och ser oproportionerlig ut och dessutom ett lågt självförtroende, ja då kan jag förstå att det inte är så kul att vara lång.
Citera
2009-09-02, 15:46
Medlem
negersnopps avatar
Citat:

Är du go eller? Jag är också lång, det finns inget som attraherar kvinnan mer. Lång, stark, självsäker med fast blick och starkt psyke, det gillar de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in