2009-08-24, 14:04
Medlem
Whats the deal med det stora fula gröna huset vid Svedmyratorget? Ligger intill BEA och har adress Handelsvägen 186. Verkar bara vara en massa små 1or i huset som bebos av mörka. Hyfsatt mycket poliser där kvälls/nattetid också.
Citera
2009-08-24, 14:50
Medlem
Snurrens avatar
Jag tror att soss har sk ungdomsbostäder där, många somalier brukar bo i sådana. Det ska ju inte vara kriminella eller drogbrukande ungdomar, men polisen kanske behövs ändå.
Citera
2009-08-24, 14:59
Medlem
Hörde från en delgivningsman åt Polisen att det brukar vara ett antal somalier/mörka i varje lägenhet och att dom inte direkt fått schampo i ögonen för att dom ska vara så rödsprängda

Även hört historier om knarkspan m.m. i området och sen ska det finnas någon skogsdunge intill där diverse substanser förvaras...Så att man slipper tränga in det i sin lilla 1a
Citera
2009-08-24, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M88
Hörde från en delgivningsman åt Polisen att det brukar vara ett antal somalier/mörka i varje lägenhet och att dom inte direkt fått schampo i ögonen för att dom ska vara så rödsprängda

Även hört historier om knarkspan m.m. i området och sen ska det finnas någon skogsdunge intill där diverse substanser förvaras...Så att man slipper tränga in det i sin lilla 1a

Någon som vet varför de byggde huset? Ser ju apfult ut.
Citera
2009-08-24, 15:57
Medlem
Kalmantos avatar
När jag var riktigt desperat en gång i tiden blev jag erbjuden en lägenhet och flyttade jag nästan in där och var därmed ytterst nära att kasta bort nästan tio år i bostadskön. Vilken jävla tur att man kom på bättre tankar. Ser ut som ett äldreboende/sjukhem i korridorerna och nästan alla namn är finska eller annan utländska.
Citera
2009-08-24, 16:27
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har bott där.
När jag fick jobb i Stockholm och behövde någonstans att bo hittade jag detta alternativ.
Fick nyckeln i hand omedelbart vid uppvisande av inbetalningskvitto.
Bodde där nästan ett år.
Helt ok, billig hyra, snygga unga tjejer till grannar.
Möbler ingick i hyran, fick inte spika upp tavlor på väggarna.
Inget att ta hem tjejer till dock, gör inget bra intryck.

Puben i gatuplan och ICA-affären Bea besöktes flitigt.
Citera
2009-08-24, 17:58
Medlem
Det är väl ett så kallat "ungkarlshotell"?

Sunkigt plejs, har vart där på fest nån gång. Mycket finska alkisar som nån sa.
Citera
2009-08-24, 23:12
Medlem
Elfrides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchsian
Någon som vet varför de byggde huset? Ser ju apfult ut.

Förmodligen byggdes det ursprungligen med avsikt att inhysa uteslutande pensionärer. Enbart ettor som nån skrev är ju inte direkt jättekäckt för en barnfamilj.
Citera
2009-08-25, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride
Förmodligen byggdes det ursprungligen med avsikt att inhysa uteslutande pensionärer. Enbart ettor som nån skrev är ju inte direkt jättekäckt för en barnfamilj.

Det låter som det stämmer, att tanken var den vid tillfället. Dock vill jag inflika att det verkar inte alls vara konstigt om familjer bor på små ytor nuförtiden.
Citera
2009-08-25, 10:09
Medlem
Jo fast inga familjer bor i den gröna delen av huset
Citera
2009-08-25, 20:06
Medlem
Elfrides avatar
Det byggdes ett flertal fastigheter för seniorboende vid tiden strax före och under miljonprogrammet, höghusen i Rågsved är exempel på dylikt. Senare har man ofta byggt om och slagit ihop lägenheter för att passa ett bredare klientel .
Citera
2009-08-25, 20:37
Medlem
poojks avatar
Vet att det bor endel folk där med diverse psykiska laster. Bla en vän till mig bodde där för nått år sedan, hans granne fick in signaler från USA:s rymdstation, helt sanslöst var det. Folk bytte piller med varandra rätt flitigt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in