2009-08-20, 17:47
Medlem
Soluss avatar
Methylenedioxypyrovalerone
Även känt som MDPV MDPK, "Sonic", "Magic" och "Monkey Dust".

IUPAC
1-(benzo[d][1,3]dioxol-5-yl)-2-(pyrrolidin-1-yl)pentan-1-one

Formel
C16 H21 NO3

Vad är MDPV?
MDPV är en 3,4-metylendioxy-analog av pyrovalerone och är en psykoaktiv stimulant med afrodisiska egenskaper.
MDPV fungerar som en NDRI - Noradrenalin/dopamin-återupptagningshämmare och det rapporteras att det är ungefär fyra gånger så potent som metylfenidat.

Vad används MDPV för?
MDPV har till skillnad från det nära besläktade ämnet pyrovaleron ingen medicinsk bakgrund, men har sedan 2007 använts i rekreationellt bruk.
Pyrovalerone framställdes först i slutet på 60-talet i frankrike och används mot kronisk trötthet.

Hur ser MDPV ut och hur luktar det?
MDPV kommer i form av pulver och är oftast vitt eller ljusbrunt/grått.
MDPV har en svag kemisk lukt och färgen mörknar något om det exponeras för länge för luft.

Hur fungerar MDPV?
MDPV hämmar återupptaget av noradrenalin och dopamin och ger ett speedigt och i vissa fall svagt euforiskt rus.
MDPV har en tendens att även orsaka muskelspänningar och ofrivilliga rörelser vilket tilltar i samband med dosökning.
MDPV tycks ha en lite lustig effekt såtillvida att efter några doser så kan man fortfarande tänka klart, men talet blir sluddrigt och osammanhängande.
MDPV har sociala egenskaper och man får ett begär eller en stark lust att prata med andra människor samt att man gärna koncentrerar sig på att utföra en syssla och uppskattar det.

Hur tar man MDPV?
MDPV går bra att bomba/shotta, snorta, injicera intravenöst, injicera rektalt samt röka.

Vad kostar MDPV och hur får man tag på det?
MDPV kostar från ca 400kr/g och uppåt och köps vanligtvis på Internet från RC-shoppar.

Dosering
MDPV är väldigt potent och brukar börja kännas av redan vid så lite som 5mg beroende på administrationssätt.
Doser över 50mg bör tas med extrem försiktighet.

Går det att kombinera med andra droger?
Ja, MDPV går utmärkt att blanda med dopaminfrisättare för ökad effekt, men man bör ha i åtanke att det inte är nyttigt och man ska absolut inte använda sig av sina vanliga doser av den andra droger, det krävs mycket mindre.

Hur länge varar ruset?
Generellt varar ruset i ca 6-8 timmar, men det är helt individuellt och påverkas även av administrationssätt och storlek på dos.

Laglig status
MDPV är helt lagligt i Sverige.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Undrar ni något så är det bara att fråga så ska jag försöka svara och hålla första posten uppdaterad!

Citera
2009-08-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Methylenedioxypyrovalerone
Även känt som MDPV MDPK, "Sonic", "Magic" och "Monkey Dust".

IUPAC
1-(benzo[d][1,3]dioxol-5-yl)-2-(pyrrolidin-1-yl)pentan-1-one

Formel
C16 H21 NO3

Vad är MDPV?
MDPV är en 3,4-metylendioxy-analog av pyrovalerone och är en psykoaktiv stimulant med afrodisiska egenskaper.
MDPV fungerar som en NDRI - Noradrenalin/dopamin-återupptagningshämmare och det rapporteras att det är ungefär fyra gånger så potent som metylfenidat.

Vad används MDPV för?
MDPV har till skillnad från det nära besläktade ämnet pyrovaleron ingen medicinsk bakgrund, men har sedan 2007 använts i rekreationellt bruk.
Pyrovalerone framställdes först i slutet på 60-talet i frankrike och används mot kronisk trötthet.

Hur ser MDPV ut och hur luktar det?
MDPV kommer i form av pulver och är oftast vitt eller ljusbrunt/grått.
MDPV har en svag kemisk lukt och färgen mörknar något om det exponeras för länge för luft.

Hur fungerar MDPV?
MDPV hämmar återupptaget av noradrenalin och dopamin och ger ett speedigt och i vissa fall svagt euforiskt rus.
MDPV har en tendens att även orsaka muskelspänningar och ofrivilliga rörelser vilket tilltar i samband med dosökning.
MDPV tycks ha en lite lustig effekt såtillvida att efter några doser så kan man fortfarande tänka klart, men talet blir sluddrigt och osammanhängande.
MDPV har sociala egenskaper och man får ett begär eller en stark lust att prata med andra människor samt att man gärna koncentrerar sig på att utföra en syssla och uppskattar det.

Hur tar man MDPV?
MDPV går bra att bomba/shotta, snorta, injicera intravenöst, injicera rektalt samt röka.

Vad kostar MDPV och hur får man tag på det?
MDPV kostar från ca 400kr/g och uppåt och köps vanligtvis på Internet från RC-shoppar.

Dosering
MDPV är väldigt potent och brukar börja kännas av redan vid så lite som 5mg beroende på administrationssätt.
Doser över 50mg bör tas med extrem försiktighet.

Går det att kombinera med andra droger?
Ja, MDPV går utmärkt att blanda med dopaminfrisättare för ökad effekt, men man bör ha i åtanke att det inte är nyttigt och man ska absolut inte använda sig av sina vanliga doser av den andra droger, det krävs mycket mindre.

Hur länge varar ruset?
Generellt varar ruset i ca 6-8 timmar, men det är helt individuellt och påverkas även av administrationssätt och storlek på dos.

Laglig status
MDPV är helt lagligt i Sverige.

Undrar ni något så är det bara att fråga så ska jag försöka svara och hålla första posten uppdaterad!

Så här skall info vara. Sakligt och fint. Tack
Citera
2009-08-20, 19:14
Medlem
Frittframs avatar
Tack Solus för att du tog dig tiden att sammanställa lite info om denna intressanta substans!
Utmärkt jobb.
Citera
2009-08-20, 20:00
Medlem
nakedjunkies avatar
Riktigt bra skrivet! Saknar dock info om bieffekter annat än bruxism och allmänt muskeljitter, tänker främst på återdoseringsbegär och avtändning (gärna jämfört med andra stimulanter.)
Citera
2009-08-20, 20:03
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakedjunkie
Riktigt bra skrivet! Saknar dock info om bieffekter annat än bruxism och allmänt muskeljitter, tänker främst på återdoseringsbegär och avtändning (gärna jämfört med andra stimulanter.)
Nu har jag inte möjlighet att ändra mitt första inlägg, men det är noterat. Ska skriva om det när jag är hemma och har möjlighet att redigera inlägget. =)

Tack för de fina kommentarerna alla, det motiverar mig att skriva flera FAQ's och så i framtiden! =)
Citera
2009-08-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakedjunkie

Bieffekter som iaf jag får är

Muskelspänningar, speciellt i käken
Rubbad närseende
Ångest
Värk
Overklighetskänsla
Psykisk och fysisk utbrändhet
Vågor av hetta som i sig ger häftiga svettningar
Ändrad känsel för tryck
Insomnia

Dessa fick jag första gången jag provade, men har ej återkommit även fastän jag djurade mig på 800mg under 3 dagar

Panikångest
Hallucinationer
Vanföreställningar

Kan inte säga exakt om dessa tre utlöstes av PVt själv eller om det bara var en kombination av methedronet, abstinens från SSRI, mycket högljudda borrljud (Betongvägg, så det lät förjävligt) som jag fick stå ut under ATn och 2 veckor av knapp sömn.

Angående återdosering så tyckte jag substansen var värdelös i den punkten, men för en del verkar det ju funka toppen så ta inte det jag säger för givet.

Hoppas detta kan bidra lite för er kunskap.
Senast redigerad av Guuten 2009-08-20 kl. 21:46.
Citera
2009-08-20, 22:30
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guuten
Hoppas detta kan bidra lite för er kunskap.
Man tackar och bockar! Ska fylla på som sagt när jag kommer hem.
Citera
2009-08-21, 01:09
Medlem
heroinsunrises avatar
Att tillägga:

Överdrivet bruk resulterar i monsteravtändning från helvetet, detta yttrar sig i form av en önskan om att självmordsbomba någon religiös inrättning (främst Kyrkor för min del).

Återdoseringsbehovet är ett jävla ok, ytterst beroendeframkallande substans, skulle kunna döda för att få en till hit/fix av den, värre än på crack, enligt många. Mycket starkare än samma behov på t.ex betakatinoner, som i sig karaktäriseras av 2 saker - kicken, samt återdoseringsbehovet.

Kicken i sig, då man antingen röker eller ännu hellre, skjuter det, är magnifik. Ungefär som att få hjärnan krossad i små bitar av en citronsvept guldtacka.

Skulle säga att det är i det närmsta exakt likt mephedrone kickmässigt, men med lite mindre värme. Kicken är bättre än på standardtjack helt klart, och ruset är absolut likvärdigt det av tjack, men med mycket mer paranoia efter några timmar då dosen börjar gå ur.
Citera
2009-08-21, 01:15
Medlem
Threadstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heroinsunrise
Att tillägga:

Överdrivet bruk resulterar i monsteravtändning från helvetet, detta yttrar sig i form av en önskan om att självmordsbomba någon religiös inrättning (främst Kyrkor för min del).

Återdoseringsbehovet är ett jävla ok, ytterst beroendeframkallande substans, skulle kunna döda för att få en till hit/fix av den, värre än på crack, enligt många. Mycket starkare än samma behov på t.ex betakatinoner, som i sig karaktäriseras av 2 saker - kicken, samt återdoseringsbehovet.

Kicken i sig, då man antingen röker eller ännu hellre, skjuter det, är magnifik. Ungefär som att få hjärnan krossad i små bitar av en citronsvept guldtacka.

Skulle säga att det är i det närmsta exakt likt mephedrone kickmässigt, men med lite mindre värme. Kicken är bättre än på standardtjack helt klart, och ruset är absolut likvärdigt det av tjack, men med mycket mer paranoia efter några timmar då dosen börjar gå ur.

Asså, kan nog inte har beskrivit MDPV't karaktär på ett bättre sätt. +
Sen måste jag ge ett + till Solus för en bra trådstart. Känns som nu när PV't hamnat i rampljuset, är en tråd som denna en perfekt källa för info.
Ta det lugnt med PV't, det är ingen leksak. Det krävs väldigt mycket diciplin för att kunna hantera denna wünderdrog.
Citera
2009-08-27, 18:03
Medlem
Supersonic_Flys avatar
Hur röker jag mitt MDPV på bästa sätt?
Jag röker mitt MDPV med en väldigt snarlik teknik som den som används till att röka Heroin på aluminium folie("jaga draken"). Alltså vika en bit folie som ett V, lägga på pulvret som en lina, börja värma sakta och jämnt över hela linan tills dess att jag ser att i princip hela linan bara har lite upphettning kvar innan den omvandlas till ånga, tar bort värmen ett par sekunder, börjar värma igen, när pulvret börja omvandlas så vinklar jag folien så att MDPV:t får en skidbacke att åka på, följer det rinnande MDPV:t med lågan. Givetvis ska du inhalera också glöm inte det. Du kommer snabbt lära dig vid vilket tillfälle du ska ha mycket luft att suga in rök med kvar i lungorna. Det man eftersträvar är att få i sig hela sin dos på ett andetag vilket kommer att ge en väldigt fin kick.

Lycka till!
Citera
2009-08-27, 23:53
Medlem
Strultomtens avatar
Det bör stå med hurvida det gör utslag på urinprov eller inte.
Citera
2009-08-28, 02:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Read-Bull
Så här skall info vara. Sakligt och fint. Tack
Ditt pundhuvud, var det verkligen nödvändigt att citera hela jävla texten?

Fö, så ger MDPV endast ett rus som kan användas när man arbetar eller städar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in