Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2008-05-12, 22:36
Medlem
Garnaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwistedSister
Tack för den Måste prova programmet, så det ska alltså finnas orginal på vista?

Ingen fara! Jag hittade en artikel i ämnet: http://www.extremetech.com/article2/0,1558,2109974,00.asp

Citat:
Ursprungligen postat av Swegeneral
Ja men tror du att det kommer fungera med Voice programmet då?

Jag betvivlar det starkt, är dock ej helt säker. Känns som att det skulle vara för mycket arbete för Microsoft att anpassa programmet för andra språk än engelska.
2008-05-12, 22:44
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swegeneral
Ja men tror du att det kommer fungera med Voice programmet då?

Det gör det säkert. Om du nu ens behöver installera språkpaketet, vet inte riktigt hur det fungera. Men testa och funkar det inte så bara avinstallera språkpaketet och köra svenska igen.

Vista är rock n' roll
2008-05-12, 23:11
Medlem
Garnaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Currently, the application supports several languages, including English (U.S. and British), Spanish, German, French, Japanese and Chinese (traditional and simplified).[1] Support for additional languages is planned for future releases.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Speech_Recognition
2008-05-13, 01:08
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Tack för den Måste prova programmet, så det ska alltså finnas orginal på vista?

Ja i home premium och ultimate om jag inte missminner mig stödjs dock inte på svenska men har man engelsk version så fungerar det, finns annars ett antal tredjepartsprogram som gör samma sak googa på voice recognition så lär du nog hitta ett antal olika
2008-05-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Ja i home premium och ultimate om jag inte missminner mig stödjs dock inte på svenska men har man engelsk version så fungerar det, finns annars ett antal tredjepartsprogram som gör samma sak googa på voice recognition så lär du nog hitta ett antal olika

Sökte programmet på visa och hittar "options" men vet inte hur man får igång själva programmet
2008-05-13, 16:19
Medlem
Det finns röststyrning till vista ja. Jag orkade aldrig riktigt sätta mig in i det när jag körde vista på datorn. Men nu när ni nämner det så... Vore coolt om man kunde starta program genom att bara säga namnet på de
2008-05-13, 16:56
Medlem
Prt Scrs avatar
En intressant side note är att Bill Gate$ är den största drivande kraften på Microsoft på att får röststyrningen att fungera fel fritt.
2008-05-13, 17:24
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Sökte programmet på visa och hittar "options" men vet inte hur man får igång själva programmet

på Vista menar du?
får du nåt felmeddelande?
iså fall så får du googla på det, hade gärna hjälpt dig mer men har aldrig kunnat använda det på min burk då kör jag svensk version
2008-05-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
på Vista menar du?
får du nåt felmeddelande?
iså fall så får du googla på det, hade gärna hjälpt dig mer men har aldrig kunnat använda det på min burk då kör jag svensk version

Kör själv med en svensk vista så då fungerar det alltså inte ?
2009-08-18, 10:50
Medlem
Guiden finns i vista

jag har kollat runt lite och kommit fram till att guiden finns i vista, jag har bytt systemspråk till am. engelska.
sen provade jag att skriva röst styrning (med mellanslag) i Windows hjälp och support, och då kom det upp 29 resultat, och ett av dom va "lära datorn att känna igen din röst" jag provade detta och då var det en länk där som inte fungerade.
Viket systemspråk ska man ha för att det ska funka?
mvh
2009-08-18, 11:01
Medlem
kanulas avatar
Denna tråd har spårat ur och blivit en supporttråd.

Låst!
/Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in