2009-08-11, 19:01
Medlem
Är det någon som vet var man kan plocka blåbär i nordvästra Skåne? Helst i närheten av Helsingborg.
Citera
2009-08-11, 19:05
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.J
Är det någon som vet var man kan plocka blåbär i nordvästra Skåne? Helst i närheten av Helsingborg.

Brukar finnas blåbär i de flesta skogarna, bara att dra ut och leta så lär du hitta!
Citera
2009-08-11, 19:22
Medlem
jcm900mods avatar
Det är ju blåbär överallt i år. Sommarvärmen varvat med regn har gett bra blåbärstillgång.
Citera
2009-08-12, 10:37
Medlem
brunstigs avatar
Nu brukar jag inte vistas i skogen riktigt så långt söderut men bara ge dig ut och leta.Blåbär växer bäst i lågland, särskilt i skog och då gärna barrskog. Så hittar du en sådan skog bör du även finna bären.
Citera
2009-08-24, 16:31
Medlem
Finns otroligt mycket blåbär i skogarna i år tycker jag, så det borde inte vara allt för svårt att hitta. Var ute igår och plockade tre liter
Citera
2009-08-24, 16:34
Medlem
UltimateHybrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArkivN
Finns otroligt mycket blåbär i skogarna i år tycker jag, så det borde inte vara allt för svårt att hitta. Var ute igår och plockade tre liter
'
Inte enligt AB och thailändarna! Men det kanske bara avsåg norra sverige.
Citera
2009-08-24, 16:44
Medlem
Vet inte hur det ser ut i norra Sverige. Jobbade bort hela sommaren, så jag kom inte längre norrut än Dalarna för bara en vecka i år. Men i södra Stockholmsområdet finns det mycket
Citera
2009-08-25, 01:53
Medlem
Mr Teks avatar
Tyvärr så så verkar det se ut som om blåbären, för tillfälligt är övermogna "ijallafall" hemmavi, södra södra småland. Om du inte plockat änn så gå ut i lite myrmarker och titta, var grymt mycket blåbär iår, smaka först bara så dem inte är skämda. Plockade några som var det förra veckan, inte gott
Citera
2009-08-25, 10:00
Medlem
Någon som känner till ett bra blåbärssnor i ÖStermalmstrakten?
Citera
2012-08-11, 02:49
Medlem
massa jävla thai folk som plockar blåbär här ute i gävleborg... man ser en gammal svensk gubbe
med 30 thai fruar i en caddy som hoppar ut vid sidan av vägen och plockar iaf... du borde nog ta kontakt med dom eller skaffarej en thailändsk fru... importera från Thailand.
Citera
2019-07-06, 13:39
Medlem
Grollarens avatar
Skogsrapport 2019!
Finns det några skogsmullar som redan har varit ute och letat blåbär och kantareller?
Jag undrar om de har dykt upp ännu.
Jag har en bit att åka... så jag tänkte bespara mig onödig resa.
Om jag får.
Citera
2025-07-18, 17:41
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag semestrar i Stockholmstrakten och ombads att kolla om det finns blåbär i skogen. Det finns det, men mindre storlek och torrare än jag minns dem. Är det en dålig säsong eller har jag plockat dem för tidigt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in