Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-04-26, 02:38
Medlem
Catacomb Kittens avatar
När jag försöker installera Photoshop får jag bara upp

"Installationen körs redan

Du kan bara installera en Adobe-produkt åt gången. Slutför den andra installationen innan du installerar Adobe Photoshop CS3"

Grejen är att jag inte har Photoshop på datorn längre, efter att ha raderat den äldre versionen som ballade ur.

Vad göra?
Citera
2009-04-26, 02:50
Bannlyst
Jag gissar vilt på att du inte har fått bort alla spår av din förra kopia av Photoshop och därav så är det någon kvarliggande fil som tvunget nog ska jävlas med dig. Lite långsökt kanske.
Citera
2009-04-26, 02:58
Medlem
monstermagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Jag gissar vilt på att du inte har fått bort alla spår av din förra kopia av Photoshop och därav så är det någon kvarliggande fil som tvunget nog ska jävlas med dig. Lite långsökt kanske.
Mm, precis. Kanske ligger kvar någon gammal process eller nått. Du kanske ska prova nått i stil med RevoUninstaller, men jag vet dock inte hur det kommer funka eftersom du redan har avinstallerat programmet..
Citera
2009-04-26, 03:01
Bannlyst
Personligen så skulle jag rekommendera att du tar bort hela Adobe-mappen i C:\Program men även i C:\Documents and Settings\All Users\Dokument och liknande ställen där Adobe breder ut sina saker.

Även att du laddar ner CCleaner och använder dess funktion för att rensa registret på onödiga saker som inte används/är korrupt.

http://www.ccleaner.com/

EDIT: Har du kört Adobes egna avinstallationsprogram?
Annars så kan du nog räkna med att det ligger Photoshop-besläktade filer lite här och var över din dator som kan vara svåra att lokalisera. :P
Senast redigerad av Enigmium 2009-04-26 kl. 03:04.
Citera
2009-04-26, 03:05
Medlem
Catacomb Kittens avatar
Jag använder CCleaner regelbundet, och jag har raderat alla mappar som kan ledas till Adobe. Däremot gick det inte att ta bort det gamla programmet i lägg till/ta bort. Men det ska ju räcka med att radera alla mappar som finns.

Får leta vidare och prova igen.

Tack för alla snabba svar, trots att de inte hjälpte särskilt mycket.

EDIT:

Nu ploppade det upp igen i lägg till/ta bort. Men jag kan inte få bort det därifrån, och det finns ingen ikon i startmenyn..Dilemma.
Citera
2009-04-26, 03:08
Medlem
monstermagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catacomb Kitten
Jag använder CCleaner regelbundet, och jag har raderat alla mappar som kan ledas till Adobe. Däremot gick det inte att ta bort det gamla programmet i lägg till/ta bort. Men det ska ju räcka med att radera alla mappar som finns.

Får leta vidare och prova igen.

Tack för alla snabba svar, trots att de inte hjälpte särskilt mycket.
Då är det ju givet med Revo (http://www.revouninstaller.com/). Brukar klara av att få bort det mesta, prova det.
Citera
2009-04-26, 03:11
Bannlyst
Även om det inte kommer att hjälpa dig någonting så kan du i CCleaner ta bort objekt ifrån "Lägg till och ta bort program"-listan.

Men nejdå, krångligt problem.

Kör > msconfig > autostart

Kolla ifall någonting adobe-relaterat ligger i den listan. Ifall det gör det så ta bort det.
Citera
2009-04-26, 03:42
Medlem
dobbelinas avatar
Om du har kvar installations filerna för den gamla versionen, gör en nyinstallation från dom.
Installeraren kommer då att upptäcka att Photoshop är installerat.
Antingen gör man då en reparations installering, med efterföljande avinstallering.
Eller om du har tur, så kommer en avinstallations förfrågan direkt.
Då är det bara att låta den göra sitt.
Hela scriptet för installation/Avinstallation är inbyggt i Installeraren.
Saknar man den, blir det trubbel när man ska göra sig av med ett program.

Att "kasta mappar" är absolut inget bra sätt.

Har du inte tillgång till dina gamla filer, kör Windows egna Windows Installer CleanUp Utility
http://support.microsoft.com/kb/290301
Senast redigerad av dobbelina 2009-04-26 kl. 03:45.
Citera
2009-04-26, 03:56
Medlem
Catacomb Kittens avatar
dobbelina>>

Tack! Nästa problem var att jag hade för lite utrymme på C disken för att ens kunna installera. Men nu är det åtgärdat.
Citera
2009-08-07, 19:34
Bannlyst
Har samma problem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här