http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=510002
Några väl valda citat citat ur artikeln:
Så ska de tas
Rätt eller fel agerat utav fadern, diskutera?
Några väl valda citat citat ur artikeln:
Citat:
Enligt den 15-åriga dottern ska hon ha mött grannen i trappuppgången när han plötsligt frågade henne om han fick "smeka och slicka henne" för femhundra kronor.
När flickan avböjde erbjudandet ska han ha bett henne att inte berätta för någon om vad han sagt.
När flickan avböjde erbjudandet ska han ha bett henne att inte berätta för någon om vad han sagt.
Citat:
- Jag ville markera och poängtera det jag sade. Han skulle veta att jag menade allvar och inte göra om det han gjort, säger pappan i polisförhör.
Citat:
- När jag hört det jag behövde veta så gick jag till hans lägenhet, berättar pappan.
Citat:
Sittande i soffan i vardagsrummet fick den medelålders mannen ta emot minst fem kraftiga knytnävsslag i ansiktet, vilket ledde till blödningar i ögat och skador på ansiktets skelett.
- Jag tycker att jag slog lagom hårt. Meningen var inte att skada, utan bara att han skulle minnas. Han satt still så jag fick in slagen där jag ville. Sedan gick jag därifrån, säger pappan.
- Jag tycker att jag slog lagom hårt. Meningen var inte att skada, utan bara att han skulle minnas. Han satt still så jag fick in slagen där jag ville. Sedan gick jag därifrån, säger pappan.
Citat:
Den misshandelsåtalade pappan säger att han aldrig ville anmäla grannen eftersom han tyckte att det hela var utagerat efter hans besök i lägenheten.
Citat:
Jag slog för att min dotter ska känna sig trygg. Jag känner mig stolt att jag hanterade det så här i stället, med behärskning, förklarar han.
Så ska de tas
Rätt eller fel agerat utav fadern, diskutera?