2009-08-07, 00:29
Medlem
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=510002

Några väl valda citat citat ur artikeln:
Citat:
Enligt den 15-åriga dottern ska hon ha mött grannen i trappuppgången när han plötsligt frågade henne om han fick "smeka och slicka henne" för femhundra kronor.
När flickan avböjde erbjudandet ska han ha bett henne att inte berätta för någon om vad han sagt.
Citat:
- Jag ville markera och poängtera det jag sade. Han skulle veta att jag menade allvar och inte göra om det han gjort, säger pappan i polisförhör.
Citat:
- När jag hört det jag behövde veta så gick jag till hans lägenhet, berättar pappan.
Citat:
Sittande i soffan i vardagsrummet fick den medelålders mannen ta emot minst fem kraftiga knytnävsslag i ansiktet, vilket ledde till blödningar i ögat och skador på ansiktets skelett.
- Jag tycker att jag slog lagom hårt. Meningen var inte att skada, utan bara att han skulle minnas. Han satt still så jag fick in slagen där jag ville. Sedan gick jag därifrån, säger pappan.
Citat:
Den misshandelsåtalade pappan säger att han aldrig ville anmäla grannen eftersom han tyckte att det hela var utagerat efter hans besök i lägenheten.
Citat:
Jag slog för att min dotter ska känna sig trygg. Jag känner mig stolt att jag hanterade det så här i stället, med behärskning, förklarar han.

Så ska de tas

Rätt eller fel agerat utav fadern, diskutera?
Citera
2009-08-07, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=510002

Några väl valda citat citat ur artikeln:

Så ska de tas

Rätt eller fel agerat utav fadern, diskutera?

Helt jävla rätt! Eloge till fadern som står upp för sin dotter.
Själv hade jag aldrig kunnat hålla mig till 5 slag.

Ni som har döttrar vet vad jag snackar om.
Citera
2009-08-07, 00:31
Medlem
Helt fel agerat. Vilken pajas!
Citera
2009-08-07, 00:33
Medlem
M.Skillts avatar
Faen vad rätt, hoppas äcklet lär sig att låta småflickor vara i fred.

/Micke
Citera
2009-08-07, 00:34
Medlem
Vuxenkos avatar
Absolut rätt gjort, hade gjort precis samma sak
Citera
2009-08-07, 00:35
Medlem
Ja, om flickans påstående är sant så är det absolut rätt agerat.
Lätt värt en misshandeldom så länge dottern känner sig trygg.

"- Jag tycker att jag slog lagom hårt. Meningen var inte att skada, utan bara att han skulle minnas.
Han satt still så jag fick in slagen där jag ville. Sedan gick jag därifrån, säger pappan."

Detta låter ju inte som en vanlig pappa.. iskallt ju.
Citera
2009-08-07, 00:40
Medlem
helt rätt gjort
Citera
Medlem
Kenty-59s avatar
Bra agerat av pappan, är så där dom ska tas peddona..
Citera
Medlem
Cincardos avatar
Tycker att pappan handlade helt rätt.
Det tror jag nog de flesta som har barn skulle hålla med om.

Om han istället skulle ha polisanmält det hela så skulle nog förundersökningen helt läggas ned då ord skulle stå mot ord,och äcklet skulle kunna fortsätta mot andra tjejer.

Förhoppningsvis så har han lärt sig en läxa.
Citera
Medlem
Fullkomligt rätt agerat. Lite mer av detta och kanske vårat land kan bli lite respektfullt. Gör du fel, får du stå för dina handlingar, att vänta på ett rättsväsende som lägger fallet på hyllan för att det inte prioriteras, nej tack.

Att han går utanför lagboken och tar lagen i sina egna händer, är väl mer eller mindre en moral fråga. Förhoppningsvis har denna misshandlade mannen lärt sig sin läxa och gör troligen inte om det.

Rättsväsendets dom, nerlagt pågrund av för lite bevis och inte tillräckligt prioriterat. Återligen vad skulle DU säga om din dotter på 8 år kommer in i hallen med en 500 hundring i handen, och du fråga vart den kommer ifrån. Fick den av en gubbe och du ser en sliten kjol och hon gråter... För du trodde väl aldrig att hon skulle ha en 500 hunka i handen...

Rätt agerande, fel man som blir åtalad. Dagens ros till pappan och dagens tistel till liten kuk med sjuka fantasier.
Citera
2009-08-07, 00:41
Medlem
bob-marerlys avatar
Skön farsa. Rätt agerat helt klart.
Citera
2009-08-07, 00:42
Moderator
blomvattnares avatar
Under förutsättning att flickan talar sanning så hyllar jag pappan!

SÅ ska en pappa vara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in