Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-31, 10:52
Medlem
Hejsan,

Har under den senaste veckan stött på en rad olika problem med min 6 månader gamla Asus G50V.

För det först så dyker felmeddelandet CMOS Date/Time not set upp i bios vid varje boot up. Efter sökningar på nätet stod det klart för mig att det är mycket möjligt att CMOS batteriet på mderkortet är dåligt och behöver bytas.

Vidare när jag kom in i Windows för ca 5 dagar sedan, lös nästan alla program under start (start -> alla program) oranged, som att allt precis är nyinstallerat. Datorn släpper inte in mig på MSN då den "inte hittar någon internetanslutning", Oavsett vilken webbläsare jag använder släpper inte datorn in mig på någon hemsida då "Ett problem har uppstått med den här webbplatsens säkerhetscertifikat"

När jag provade att starta olika spel, t.ex. World of warcaft, kommer intro-filmen samt user's agreement upp, som att det var första gången jag startade det. Alla add-ons var borta och raderade ur interface mappen.

Några Idéer på vad som kan ha hänt. Iom att det är en Asus och de inte har någon support i Sverige är jag inte sådär jättesugen på att skicka iväg datorn till Belgien eller vart de nu håller hus! =)

Tacksam för alla svar!
Citera
2009-07-31, 10:58
Medlem
kimdah2002s avatar
Mitt råd är att byta cmos batteri och installera sedan om datorn...
Citera
2009-07-31, 11:02
Medlem
Som killen ovan skrev, köp nytt CMOS batteri, kostar typ ingenting, sen installera om skiten
Citera
2009-07-31, 11:14
Medlem
Är det något man kan ge sig på själv, har ingen vana av att härja i notebooks!
Har försökt googla vad ASUS g50v, har för CMOS batteri, men krångligt.

Tack grabbar!
Citera
2009-07-31, 11:59
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fakiren08
Är det något man kan ge sig på själv, har ingen vana av att härja i notebooks!
Har försökt googla vad ASUS g50v, har för CMOS batteri, men krångligt.

Tack grabbar!
Det är en del pyssel på den modellen, det sitter på moderkortet och innebär att du i princip måste dela på datorn. Är du inte van så lämna in den på närmaste serviceställe dom fixar det utan att behöva skicka iväg den... När dom ändå har den i sär be dom rengöra fläkten den måste ändå tas bort...
Citera
2009-07-31, 12:03
Medlem
Tack så mycket!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här