Citat:
Ursprungligen postat av Emilf-w
Jag brukar lyssna på 106,7 och där spelar dom väldigt mycket olika låtar tycker jag.. Det finns ju en massa rockklassiker

Jag lyssnar också en del på rockklassiker, inte tillräckligt mycket för att kunna säga emot dig dock. På Vinyl 107 spelas dock exakt samma låtar varje dag.
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Sveriges Radio har ett väldigt stort "musikbibliotek". Ringer du in så kan du önska i stort sett vilken låt som helst, de har den. Man blir förbannad när någon tråkig jävel ringer in och önskar att få höra nått skit som spelas 3 gånger varje timme på Rix Fm.
Lyssnar väldigt sällan på Sveriges Radio. Tyvärr kanske man skulle säga. Känns som att det är betydligt mer varierat både vad gäller program och musikval där.
Citat:
Ursprungligen postat av netko
Det är faktiskt sant, och rätt märkligt. Jag brukade lyssna på "Lugna Favoriter" som nischar sig som en kanal med lugn musik, vilket torde innebära att det finns en sjuhelvetes massa musik att välja emellan, men likförbannad så är variationen inte speciell stor, och de flesta låtarna går ett par gånger per dag. Det är väldigt irriterande.
Frågan är vad det kan bero på? Kan det vara så att kanalerna betalar en klumpsumma för en låt som de sedan får spela hur många gånger de vill?