2004-10-30, 17:08
Medlem
Linkolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowl
Jag tycker feministerna borde gå hårdare åt tjejer som anmäler falska våldtäkter. Fattar de inte vilken otrolig skada det gör? Det blir som Peter och vargen, när det verkligen begås våldtäkter så tas de inte på allvar. Iof sticker jag inte under stol med att jag föraktar robban och allt vad han representerar och att jag gärna ser att han får ett kok stryk på allmän plats lite då och då.

Men mannen är ju alltid en potentiell våldtäkts/våldsman så oavsett om kvinnan anger honom efter att blivit våldtagen på riktigt eller inte så är han ändå automatiskt skyldig.

Ok ta mig inte på allvar, jag bara leker Schyman, där hör ni talibanjävlar.
Citera
2005-01-28, 08:48
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Robinson-Robban kan få fängelse
Robinson”-Robban agerade hjälte och räddade en kvinna som höll på att bli våldtagen.
Men allt var bluff.
Robban Andersson, 30, åtalas nu och har sannolikt några månaders fängelse framför sig.
– Det här är det dummaste jag någonsin gjort.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=234493

Detta är ju en möjlighet för Robban
Citera
2005-01-28, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
http://www.expressen.se/index.jsp?a=234493

Detta är ju en möjlighet för Robban

Fan hoppas man får sluta att se denna idiot i TV
Citera
2005-01-28, 23:50
Medlem
RoBSoNSs avatar
Publicitet?!

All publicitet ÄR bra publicitet eller?!
Kanske växer han genom det här och ser sig om efter nåt seriösare att syssla med. Politik kanske ?
Men f-n tro`t!
Citera
2005-01-30, 13:15
Medlem
Linkolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scratchy
Jag tror inte att hockeylagsknullerskan blev åtalad. Åtminstone inte fälld.

Edit: kollat upp saken: hon blev inte anmäld, det bedömdes som utsiktslöst efter vad jag förstår.

Dessutom blev det aldrig bevisat att hon ljugit, åtalet lades ner i brist på tekniska bevis, alltså att inte gick att fälla hockeyspelarna.
Citera
2005-01-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkoln
Dessutom blev det aldrig bevisat att hon ljugit, åtalet lades ner i brist på tekniska bevis, alltså att inte gick att fälla hockeyspelarna.
En vän till en vän blev åtalad för våldtäkt av sin före detta sambo. Hon hade knullat runt och dragit på sig en könssjukdom som han smittades med. När han konfronterade henne så ville hon inte prata med honom. Han tog tag i henne, hon slog till honom och han knuffade till henne. Hon blev förbannad, drog därifrån och anmälde honom. När hon i rätten påstått att hennes mor kunde intyga att hennes berättelse var sann, men morsan sa åt henne att det inte alls stämde, så erkände hon till slut att hon bara hittat på allt.

Hon blev varken fälld för falsk tillvitelse eller mened. Som sagt, kvinnan är alltid offret.
Citera
2005-01-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
En vän till en vän blev åtalad för våldtäkt av sin före detta sambo. Hon hade knullat runt och dragit på sig en könssjukdom som han smittades med. När han konfronterade henne så ville hon inte prata med honom. Han tog tag i henne, hon slog till honom och han knuffade till henne. Hon blev förbannad, drog därifrån och anmälde honom. När hon i rätten påstått att hennes mor kunde intyga att hennes berättelse var sann, men morsan sa åt henne att det inte alls stämde, så erkände hon till slut att hon bara hittat på allt.

Hon blev varken fälld för falsk tillvitelse eller mened. Som sagt, kvinnan är alltid offret.

Det kanske är jag som är trög, men jag fattar inte var våldtäkten kom in i bilden. Slogs de inte bara? Ja, besides the point och offtopic egentligen, jag vet, förlåt.
Citera
2005-01-30, 16:29
Medlem
david_båths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorna_young
Det kanske är jag som är trög, men jag fattar inte var våldtäkten kom in i bilden. Slogs de inte bara? Ja, besides the point och offtopic egentligen, jag vet, förlåt.

Citat:
En vän till en vän blev åtalad för våldtäkt av sin före detta sambo. Hon hade knullat runt och dragit på sig en könssjukdom som han smittades med. När han konfronterade henne så ville hon inte prata med honom. Han tog tag i henne, hon slog till honom och han knuffade till henne. Hon blev förbannad, drog därifrån och anmälde honom (för våldtäkt). När hon i rätten påstått att hennes mor kunde intyga att hennes berättelse var sann, men morsan sa åt henne att det inte alls stämde, så erkände hon till slut att hon bara hittat på allt.

det jag skrev in där ovan inom parantes
Citera
2005-01-30, 16:34
Medlem
Mysonoxens avatar
Den där jävla tönten borde polisanmälas bara på grund av sin blotta existens.

Kan ingen vänlig själ låsa in honom ihop med Naken-Janne, Meral, den där grinollen från förra årets Big Brother och några till och slänga nyckeln åt helvete så garanterar jag att jag kommer att skriva till Nobelkommittén och föreslå vederbörande som kandidat för årets Fredspris!!!
Citera
2005-01-30, 16:59
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Den där jävla tönten borde polisanmälas bara på grund av sin blotta existens.

Kan ingen vänlig själ låsa in honom ihop med Naken-Janne, Meral, den där grinollen från förra årets Big Brother och några till och slänga nyckeln åt helvete så garanterar jag att jag kommer att skriva till Nobelkommittén och föreslå vederbörande som kandidat för årets Fredspris!!!

ha ha då kan dom få "leka" med varandra.
Citera
2005-01-30, 18:25
Medlem
TTKs avatar
Citat:

Mened? Man kan väl aldrig fällas för mened som målsägande?
Citera
2005-01-31, 15:06
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Mened? Man kan väl aldrig fällas för mened som målsägande?

Nej det kan man inte eftersom man som målägande inte svär eden vid förhör
inför rätten. Falsk tillvitelse blir det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in