2009-07-15, 15:36
Medlem
Skandiss avatar
http://www.youtube.com/watch?v=mMRVg_I7YCk

Trots ritad med något som framstår som en 12årings första försök med powerpoint, så lyckas ovanstående snutt ta upp empirisk data inom olika områden där kvinnor favoriseras (dvs presens), enbart för att de är kvinnor.

Skapar inte den här tråden för att föra någon större diskussion, utan för att det är lätttillgänglig information som jag anser att alla borde känna till.
Citera
2009-07-15, 15:52
Medlem
Empresss avatar
Hoppas att denna tråden inte blir pepprade med småbarns kommetarer som att "män är bättre än kvinnor" och/eller liknande småbarns kommentarer från femnisternas håll.

Som sagt bara för att man ÄR annorlunda så säger det inte att det ena könet är bättre än det andra..

Utan man kan göra som författaren till denna video föreslår..

"Let us celebrate ours differences".
Citera
2009-07-15, 17:04
Medlem
kvinnorna tackar och tar emot förstås... det finns många skillnader mellan könen men det borde inte innebära att ett köns liv prioriteras högre. riktigt jävla sjukt, som om vita skulle få gå på livbåtar före färgade människor. som tur är kommer detta försvinna men jag hoppas att det inte blir tvärtom i framtiden bara för det, att män får alla fördelarna. vi får se, tror allt det kommer fixa sig bara vi ifrågasätter och diskuterar.
Citera
2009-07-15, 19:09
Medlem
Apspektakels avatar
Vad jag förbryllas över är ifall kvinnor nu är så mycket bättre på alla sätt och vis, hur är det då möjligt att barbarerna som män tydligen är har lyckats förtrycka dem i alla dessa tusentals år?
Citera
2009-07-16, 07:55
Medlem
d1rtj4ms avatar
Denna video är riktigt bra, känner till den sen förr.

Samma person som gjort detta videoklipp har också gjort ett annat bra videoklipp som jag vill rekommendera, klippet heter "men´s issues". Många svenskar, speciellt feministerna (de flesta svenskar är ju iofs feminister), brukar ju hävda att män glider omkring på bananskal och aldrig har några problem, och att kvinnor har alla problem. Denna video kan nog fungera som en ögonöppnare för de verklighetsfrånvända feministstollarna, de som vägrar leva i verkligheten.
Citera
2009-07-16, 08:10
Medlem
d1rtj4ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Vad jag förbryllas över är ifall kvinnor nu är så mycket bättre på alla sätt och vis, hur är det då möjligt att barbarerna som män tydligen är har lyckats förtrycka dem i alla dessa tusentals år?

hmm, din avatar ser ju nästan likadan ut som min
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in