2009-05-23, 13:01
Medlem
hawkeye2008s avatar
Detta är ett två år gammalt klipp där Dr. Steven Greer berättar om hur ett G7 land har gått med på att samarbeta med hans grupp för att upprätta officiell kontakt med våra utomjordiska grannar.

http://www.vimeo.com/154727

Igår, den 22 maj 2009, gick Dr. Steven Greer ut med att det har beslutats, tillsammans med G7 landet, att öppen kontakt kommer att ske det kommande året.

En utdrag ur programmet finns här:
http://www.youtube.com/watch?v=Yd9frHjw5zY

Hela programmet kan hittas på http://www.worldpuja.org , dock måste man registrera sig men det är gratis.

För den som inte orkar det finns hela programmet även här: http://www.megaupload.com/?d=DH04TRJD

Vad tror ni om detta? Dr. Steven Greer är ju inte någon Blossom Goodchild direkt och att han arrangerade hela disclosure project konferensen 2001 med flera vittnen från militären och olika underrättelseorganisationer borde ju ge honom lite trovärdighet.
Citera
2009-05-23, 14:45
Medlem
Schlitzies avatar
Det vore väl spännande, men än så länge är det bara en av många fantastiska historier om potentiella möten med ETs och drömmar om Utopia- tills nästa år, förstås, då Greers påstående blir högst prövbart.
Citera
2009-05-23, 14:59
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawkeye2008
[...]

Vad tror ni om detta? Dr. Steven Greer är ju inte någon Blossom Goodchild direkt och att han arrangerade hela disclosure project konferensen 2001 med flera vittnen från militären och olika underrättelseorganisationer borde ju ge honom lite trovärdighet.

Som Schlitzie skriver så är det ganska svårt att tro något om överhuvudtaget detta innan året har passerats, och innan fler uttalanden och mer konkret information har kommunicerats.

Måste dock hålla med om att Steven Greer:s kredibilitet åtminstone är en gnutta högre än Blossom Goodchild.

Ska bli intressant att följa detta!
Citera
2009-05-23, 17:23
Medlem
MaxDLs avatar
Jag kan bara hoppas att stjärnfolket väljer att ta kontakt med jorden officiellt snart. Vore coolt med en Independenceday liknande formation över hela jorden med gigantiska skepp som sätter större städer under skugga mitt på dagen. Fan vad häftigt det skulle vara
Återstå att se vad som händer.
Citera
2009-05-23, 18:43
Medlem
xantonxs avatar
Inte nu igen =( Denna gången får man hoppas att det inte är som senast... Du har väl inte glömt, gamle hawkeye?
Citera
2009-05-24, 00:17
Medlem
Att intervjun även innehåller hans pluggande för någon websajt där man kan gå kurser för att uppleva kontakt gör att jag känner mig mer än vanligt skeptisk. Han låter i mångt och mycket som vilken new age-lirare som helst. Oavsett hans bakgrund.
Citera
2009-05-24, 20:59
Medlem
dilevas avatar
Han är bara en i raden av självutnämnda siare som påstår att kontakt med högre intelligenser är nära förestående. När tidpunkten för kontakt passerat så skyller de sedan på att dessa intelligenser har ett så högt medvetande att deras tidsuppfattning är helt annorlunda än vår...

Kan det vara så att regeringar har kontakt med utomjordningar och att de kommer glida in med sina moderskepp inom en snar framtid? Ja. Finns det några konkreta bevis för detta. Nej. Är det därför troligt att det är på det sättet. Nej.
Bör vi därför gå omkring och tro på och vänta på något som är högst osannolikt att det överhuvudtaget kommer inträffa. Nej.
Citera
2009-05-26, 21:44
Medlem
Exakt hur ska "Dr.Steven" slingra sej ur detta när det närmaste året har gått utan att kontakt har upprättats?
Citera
2009-05-26, 23:14
Medlem
The.Lights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Exakt hur ska "Dr.Steven" slingra sej ur detta när det närmaste året har gått utan att kontakt har upprättats?

Det återstår att se. Jag hoppas han kommer slippa det
Citera
2009-05-26, 23:36
Medlem
Avsiktarens avatar
Skrämmande.
Enligt vissa uppgifter så har världens regeringar redan kontakt med dessa demoniska krafter.
Citera
2009-05-27, 00:21
Medlem
Ja, vafan ska man tro? Såå jävla idiotiskt att gå ut med såna påståenden! Killen måste ju gå under jorden när han inser att detta INTE är sant. Men man kan ju hoppas att det sant, för visst skulle det vara roligt om vi fick bevisat att det finns UFO:n eller liv på en annan planet, självklart! Skulle vara skönt om nåt sånt hände faktiskt, så vi på jorden få lägga fokus på nåt annat ett tag, allt handlar inte bara om pengar, börskurser, jobb, ja det vanliga vill säga. Att fokus flyttas totalt, att det HÄNDER! Men som vanligt är det bäst att att jag betalar mina räkningar, min skatt, klipper mig och skaffar mig ett jobb! och ha den inställningen... att det händer inte ett skit!
Citera
2009-05-27, 11:58
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Skrämmande.
Enligt vissa uppgifter så har världens regeringar redan kontakt med dessa demoniska krafter.

Vadå för uppgifter? Vadå för "demoniska krafter"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in