2009-05-20, 12:56
Medlem
Min sambo har i ett vredesutbrott lyckats sparka sönder en av dörrarna till de inbyggda garderoberna här i lägenheten som vi hyr i andra hand och snart ska lämna. Hur sköter man den här affären när vi lämnar lägenheten?
Citera
2009-05-20, 13:03
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonari
Min sambo har i ett vredesutbrott lyckats sparka sönder en av dörrarna till de inbyggda garderoberna här i lägenheten som vi hyr i andra hand och snart ska lämna. Hur sköter man den här affären när vi lämnar lägenheten?
Man rättar till skadan som man åstadkommit. Precis som allt annat onormalt "slitage" som uppkommit under hyrestiden.
Citera
2009-05-20, 13:11
Medlem
Iceables avatar
Eller så tar man kontakt med hyresvärden om ni tycker att det är lite svårt att fixa själva.
Har man tur kan ni komma överrens om någon slags ersättning för skadorna, så slipper ni själva fixa det.
Citera
2009-05-20, 13:13
Medlem
Det är klart jag vill rätta till skadan. Men det finns ju tre garderober och för att göra det någorlunda snyggt måste man väl fixa och måla om alla. Dessutom "lånade" hyresvärden en av de andra garderobsdörrarna och har fortfarande inte kommit tillbaka med den. Den tredje hänger på sned och går inte att stänga. Tänker mig att detta kanske är någon form av renoveringsprojekt och att man kanske kan komma undan med att betala en skälig summa. Kan det gå till så, eller måste man fixa skiten innan man lämnar det?
Citera
2009-05-20, 13:23
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonari
Det är klart jag vill rätta till skadan. Men det finns ju tre garderober och för att göra det någorlunda snyggt måste man väl fixa och måla om alla. Dessutom "lånade" hyresvärden en av de andra garderobsdörrarna och har fortfarande inte kommit tillbaka med den. Den tredje hänger på sned och går inte att stänga. Tänker mig att detta kanske är någon form av renoveringsprojekt och att man kanske kan komma undan med att betala en skälig summa. Kan det gå till så, eller måste man fixa skiten innan man lämnar det?
Det bästa är väl att komma överens med den som ni hyr av(den som har förstahandskontraktet) om en lösning som ni båda accepterar.
förstahandskontraktsinnehavaren är ju den som senare gentemot Fastighetsägaren/hyresvärden är ansvarig för lägenhetens skick.

Det kan nog vara bra att skriva något papper om att ni är överens om lösningen.
Citera
2009-05-20, 16:38
Medlem
ColdEs avatar
är det någon som har en aning vad det tänkas kosta att fixa en garderobsdörr då? det är lite sprickor och hålet är väl inte större än två kvadratcentimeter...
Citera
2009-05-20, 16:50
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColdE
är det någon som har en aning vad det tänkas kosta att fixa en garderobsdörr då? det är lite sprickor och hålet är väl inte större än två kvadratcentimeter...
?
Har du också en garderobsdörr som är trasig?
Jaja i vart fall lite spackel och färg säkerligen undre 100-lappen.
Citera
2009-05-20, 16:58
Medlem
ColdEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
?
Har du också en garderobsdörr som är trasig?
Jaja i vart fall lite spackel och färg säkerligen undre 100-lappen.

haha, jag är sambon med aggroproblem. först så tänkte jag "jävla vilket sammanträffande" men efter att sagt att någon som kallar sig tonari på flashback hade samma problem så svarade sambon från sovrummet att det var hon. tack för att du är så hjälpsam!
Citera
2009-05-20, 18:46
Medlem
Snurrens avatar
Det blir nog till att betala för att alla tre dörrarna ska se likadana ut, om dom står intill varandra, men här verkade det vara vissa brister med dom andra dörrarna också. Att spackla och själv måla den skadade dörren låter inte som om det skulle bli ett snyggt jobb, men hyresvärden kanske inte är så petig.
Citera
2009-05-21, 00:45
Medlem
2MissMes avatar
Kolla med hyresvärden, ofta har de några extradörrar på lager och kan byta ut dörren. Det kommer nog att kosta litegrann, men gissningsvis inga enorma summor. Skyller man på en olycka kan man slippa betala om man har tur och en snäll värd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in