2009-05-12, 14:55
Medlem
Von0bens avatar
http://marcin.webbop.fi/post/51550

Citat:
Jag är trött på dessa fascister - jag har fått nog.
Till medlemmar i Författare.

Flera medlemmar i gruppen Författare har haft datorproblem. En medlem har polisanmält sitt kapade FB-konto och sin hackade hemsida. Själv har jag en obrukbar dator, i vilken mina manus ligger - och de är omöjliga att säkerhetskopiera.
Självklart är även detta polisanmällt.

Det här har gått långt över gränsen för det anständiga. Och jag har just fått reda på varför Mac-användarna är de hårdast angripna: De är upphovsmän.

Och det är upphovsmännen man vill åt.

Det här är inte yttrandefrihet. Det här är hackarens diktatur. Men jag kommer inte längre att tillåta att mitt privat- såväl som mitt yrkesliv saboteras på det här sättet.

Och om någon får för sig att lägga ut det här till valfri bloggare/nyhetssida: Be my guest. Betrakta det som ett pressmeddelande.

Carina Rydberg

Tydligen är det Carina Rydberg som skickat ut detta på facebook till alla i gruppen "författare"

Är det den riktiga Carina Rydberg? Driver någon med henne?
Citera
2009-05-17, 23:36
Medlem
Fula Gubbens avatar
Carina Rydberg har inte alla hästar i stallet, och tycks bli lite knepigare för varje år som går. Tyvärr.
Citera
2009-05-17, 23:54
Medlem
S-hund temporärs avatar
Carina Rydberg har alltid varit debil, allt tvivel som någon kan ha haft därom måste väl ha undanröjts i och med detta.
Mac-användare hackas naturligtvis för att de är homosexuella och irriterande, inte för att de även tror att de är författare.
Citera
2009-05-18, 00:17
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Carina Rydberg har inte alla hästar i stallet, och tycks bli lite knepigare för varje år som går. Tyvärr.

Det verkar onekligen vara så. Det här visar ju på avsevärda foliehattstendenser och riktigt så jävla illa har det väl inte varit förut.
Citera
2009-05-18, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det verkar onekligen vara så. Det här visar ju på avsevärda foliehattstendenser och riktigt så jävla illa har det väl inte varit förut.

foliehattstendenser?
Citera
2009-05-18, 09:57
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Päronbollen
foliehattstendenser?
Paranoid
Citera
2009-05-18, 20:55
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datorilliterat
Själv har jag en obrukbar dator, i vilken mina manus ligger - och de är omöjliga att säkerhetskopiera.
Jag tycker det är roligt med dem som tror att säkerhetskopia är något man tar efter datorn krashat. Speciellt författare och doktorander som har hela avhandligen i sin mac som de super bort/sönder.
Citera
2009-05-18, 22:20
Medlem
Von0bens avatar
Finns det några andra exempel på att hon börjar bli mentalsjuk?
Facebookmeddelandet tycker jag klart tyder på nån sorts paranoia..

Den där romanen "Den högsta kasten" gav ju iofs en bra hint om att något sånt var på färde, med tanke på att den var självbiografisk..
Citera
2009-05-18, 23:20
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Jag tycker det är roligt med dem som tror att säkerhetskopia är något man tar efter datorn krashat. Speciellt författare och doktorander som har hela avhandligen i sin mac som de super bort/sönder.

Det där är alltid fascinerande, det verkar inte vara helt ovanligt heller. Det var någon författare som fick sin dator stulen kommer jag ihåg. Hon hade lagt den så att den syntes genom fönstret och någon hade norpat den med en i princip färdigskriven bok på hårddisken. Självklart inga säkerhetskopior. Det kanske är driftiga Apple-säljare som övertygar alla författare om att Macintrash är helt immun mot krascher eller problem? Något fel är det ju. Jag har aldrig skrivit en bok, men ett antal universitetsuppsatser och jag hade skiten på minst tre ställen hela tiden för säkerhets skull. Då var det några veckors jobb och inte en hel roman...
Citera
2009-05-18, 23:23
Medlem
torrenttobbes avatar
Oavsett hur det ligger till hur fan kan man inte ha en backup på sina MANUS?
EDIT läste lite mer noga nu, det var tydligen omöjligt
Haha bäst jag drar ur internetkabeln ur mina macar nu.
Senast redigerad av torrenttobbe 2009-05-18 kl. 23:28.
Citera
2009-05-19, 03:54
Medlem
finde3213s avatar
Finns tydligen fler paranoida författare(kul tråd, rekommenderas):

Citat:
Hej. Jag är ny på 99.se men kommer i framtiden att gå in på Mac-datorer och deras program. Vet ni varför? Jo, alla mina antagonister är utbildade på Windows program för PC och jag får inte ha mina dokument ifred för stöld och fildelning. Jag hoppas att få ha dessa ifred med MAC-datorer och deras program? Jag skriver böcker och då är det ju intressant att spionera på mig och knycka förhandskopior och sådant gillar jag inte då jag inte vill ge ut förhandsinformation om det jag skriver. Mvh Cia

http://www.99.se/allt-om-mac/261599-informationssaekerhet-pa-mac.html

Är Carina = cia?

Carina har även svarat på Unni D's blogg

http://unnidrougge.blogg.se/2009/may/utkast-ursakta-om.html#comment
Citera
2009-10-08, 02:08
Bannlyst
Isobel skriver om Rydberg och det .... låter väl.. inte direkt bra.

http://isobelsverkstad.blogspot.com/2009/05/en-liten-stump-om-carina-rydberg-och.html

Citat:
kan jag inte låta bli att tänka på Carina Rydbergs våldsamma engagemang i piratdiskussionen just nu som ett sätt att fly den där förfärligt havfärdiga manusbunten hemma. Hon skulle ju ha kommit ut med en roman i höstas, som sedan blev framflyttad till nu på våren, som sen blev framflyttad på obestämd tid. Sånt tär på en. Att hon sedan på fullaste allvar tycks tro att hennes datorproblem beror på att någon arg TPB-försvarare skickar dödsvirus till alla som har mac

Carina Rydberg i en kommentar om Unni Drougge på bloggen

Citat:
Det har på grund av hennes blogginlägg, kostat henne min vänskap.

Men jag är övertygad om att det betyder föga för Unni.

Det kan till och med hända, att det betyder mer för mig.

För övrigt undanber jag mig spekulationer kring varför min nästa bok är sen. Den skulle komma ut i höst. Men eftersom jag inte kommer åt mina dokument, kan den i värsta fall bli ännu mer försenad.

Och det är ju det som är meningen, eller hur?

Carina Rydberg

Det verkar vara damdrama på gång. Undrar hur detta hänger ihop?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in