Är på väg att lägga över alla mina 25 gig bilder i macen från PC. Antar att det bara är att lägga upp dem som mappar under "bilder" precis som PC, men ska jag importera dem till iphoto sen? Vissa bilder vill man ju inte ska vara så tillgängliga lixom.
Tycker det funkade bra i vista att dubbelklicka på en bild o sen visa helskärm om man vill eller köra bildspel. Behövs Iphoto egentligen? Vad är det bra för? Verkar som det sparar dubbla kopior dessutom. Och var hamnar egentligen bilderna. Fattar ingenting.
Ok jag e lite packad. Och nybörjare på mac. All hjälp uppskattas.
iphoto är enligt mitt förmenande en ganska enkel bilddatabas, ett lika enkelt bildredigeringsprogram och lite bättre bildvisare.
Själv drar jag inte in mina bilder där utan låter dem ligga mappar och använder andra program för redigering och bildvisning
Jo, jag har nog någon gång lagt in en mapp för att göra en snabb slideshow med lite effekter och ljud
Fast det börjar nog bli dags för ett bildbasprogram ... men iPhoto är för enkelt. När jag har behövt kolla mindre mängder har jag använt Bridge i CS. Men ska det vara någon idé med en bildatabas så gällerdet att använda nyckellord etc och det är nog där jag stupar