2009-04-14, 22:52
Medlem
I och med att vi blir mer och mer mångkulturella bör vi kanske tänka mer på våra husdjurs namn. Vilket är det politiskt mest korrekta oantastliga namnet på en hund i mångkulturens Sverige? (Plumpa skämt om att namnet Ali är en förolämpning mot hunden undanbedes)
Citat:
Historien om hur kungen döpte om sin hund från Ali till Charlie är nästan för osannolik för att vara sann.....Ursinniga och förolämpade pakistanier höll på att samlas utanför byggnaden.Kungen insåg raskt situationens allvar och hunden döptes om till Charlie, vilket löste konflikten.

http://sydsvenskan.se/sverige/article426020/Kungens-hund-fick-inte-heta-Ali.html
Citera
2009-04-14, 23:05
Moderator
-Info-s avatar
Jaha. Redan på 70-talet kunde vi se samma mönster som idag. Muslimer kräver saker. Svensken ger med sig.
Citera
2009-04-14, 23:51
Medlem
Dr.Houses avatar
Tycker de kunde döpt om hunden till Profeten Muhammed.
Citera
2009-04-15, 00:27
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag minns även hur drottning Silvia fick en fin zigenardräkt sydd av finska zigenare, för att använda på maskerad. Sedan var det någon - givetvis inte en zigenare, utan ngn väldigt pk person inom media - som gjorde en liten rasism-skandal av detta.
Citera
2009-04-15, 02:23
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
I och med att vi blir mer och mer mångkulturella bör vi kanske tänka mer på våra husdjurs namn. Vilket är det politiskt mest korrekta oantastliga namnet på en hund i mångkulturens Sverige? (Plumpa skämt om att namnet Ali är en förolämpning mot hunden undanbedes)

Kan vi inte samla ihop en hel jävla drös med engelsmän, amerikaner och australiensare som är helt ursinniga över att kungens hund heter samma sak som de gör?

Visst skulle det vara ett riktigt interessant samhälle vi levde i om alla ställde samma krav på europeiska länder som icke- européerna gör?
Citera
2009-04-15, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jaha. Redan på 70-talet kunde vi se samma mönster som idag. Muslimer kräver saker. Svensken ger med sig.
Det kan jämföras med hur företrädare för danska folket vågar sätta ner foten.....oklart om hundnamn faller under yttrandefrihet
Citat:
- Hör nu på. I Danmark ber vi inte om ursäkt för att vi har yttrandefrihet, sade Fogh till danska och turkiska journalister innan konferensen öppnades.
Turkiska medier har spekulerat i att en ursäkt för Muhammedbilderna

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2702819.svd
Citera
2009-04-15, 09:45
Medlem
von-skits avatar
Ja det är klart att man kan döpa sin hund till både ali och muhammed om man nu skulle vilja det. Kan de andra hundarna ha de namnen så varför inte, personligen skulle jag inte vilja förnedra min hund med ett sådant namn.
Citera
2009-04-15, 10:06
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Kan vi inte samla ihop en hel jävla drös med engelsmän, amerikaner och australiensare som är helt ursinniga över att kungens hund heter samma sak som de gör?

Visst skulle det vara ett riktigt interessant samhälle vi levde i om alla ställde samma krav på europeiska länder som icke- européerna gör?

Det jäkliga är ju att Ali kan vilken grottmänniska som helst heta, men Charles, där har vi självaste prince Charles!
Citera
2009-04-15, 12:43
Medlem
.-.-.s avatar
Har döpt min penis till "Muhammed den lille"
Citera
2009-04-15, 12:50
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Har döpt min penis till "Muhammed den lille"

Min heter Jesus. Av den simpla anledningen för att han "återuppstår" titt som tätt.
Citera
2009-04-15, 13:40
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Min heter Jesus. Av den simpla anledningen för att han "återuppstår" titt som tätt.
För att återuppstå så måste den vid något tillfälle klassats som död av en initierad extern betraktare
Citera
2009-04-15, 14:37
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
För att återuppstå så måste den vid något tillfälle klassats som död av en initierad extern betraktare

Haha, touché :P

Nja, Jesus var ju aldrig död, han bara chillade i sin grotta. Sen fick han munchies efter 3 dygn och gick ut för att köpa något att snaska på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in