Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Då har du inte förstått mycket när det gäller skjortor. Du menar alltså att en Riley/Bläck för 600 kr är lika bra som en TM Levin, Thomas Pink eller Borelli - eller Turnbull & Asser som redan har nämnts?! Givetvis är det kvalitetsskillnad och den är dessutom väldigt stor.
Enda markanta skillnaderna ar att pa en dyrare skjorta ar det typ av trad och bredden pa sommarna som spelar roll. Visst snackar vi i 2000kr klassen och upp kan man om man har tur fa en expedit som hjalper dig med fit och sa vidare..
Men kvaliten i fabrikatet (anvander annu en gang bomull har) ar detsamma i bada skjortorna (Riley/Black vs TM Levin, Boss, Borelli osv).
Snackar vi 200kr HM skjorta, ja da kan man inte vara garanterad 100% bomull och saledes ar kvaliten inte den samma.
Men ett knep jag och manga anvander ar att kostar en skjorta £40 pund/500kr eller mer, ta da av 75% av priset sa har du priset det kostar att gora skjortan ifran scratch. 500kr/4=125kr. 2000kr/4=125kr+375kr till market(TM Levin, Boss etc) dom andra 1500kr gar direkt i butikens kassa, darfor du kan se skillnad i priser hos t ex Burberry i London an Burberry i Liverpool.
Hoppas jag gor mig tydlig nog, du betalar valdigt mycket mer for market och stoltheten att bara en Boss skjorta, men en Riley ser lika dalig ut som en Boss skjorta om den inte passar.
Mvh,