2009-04-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanah
Tips?

http://www.turnbullandasser.com/
Citera
2009-04-09, 08:16
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Okej.. sa du menar att en skjorta fran market Emilio for 800kr (100% bomull) inte ar samma kvalite som en 1700kr Tiger skjorta (100% bomull)..?

Tills du bevisar motsattsen kan jag inte ta in din asikt, tyvarr.

Den dar snubben pa det dar konsument programmet som brukar(brukade?) visas pa SVT debatterade om det ocksa och svaret var likadant, folk betalar for designen och market medans kvaliten ar den samma.

Mvh,

Då har du inte förstått mycket när det gäller skjortor. Du menar alltså att en Riley/Bläck för 600 kr är lika bra som en TM Levin, Thomas Pink eller Borelli - eller Turnbull & Asser som redan har nämnts?! Givetvis är det kvalitetsskillnad och den är dessutom väldigt stor.
Citera
2009-04-09, 15:54
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Då har du inte förstått mycket när det gäller skjortor. Du menar alltså att en Riley/Bläck för 600 kr är lika bra som en TM Levin, Thomas Pink eller Borelli - eller Turnbull & Asser som redan har nämnts?! Givetvis är det kvalitetsskillnad och den är dessutom väldigt stor.

Enda markanta skillnaderna ar att pa en dyrare skjorta ar det typ av trad och bredden pa sommarna som spelar roll. Visst snackar vi i 2000kr klassen och upp kan man om man har tur fa en expedit som hjalper dig med fit och sa vidare..

Men kvaliten i fabrikatet (anvander annu en gang bomull har) ar detsamma i bada skjortorna (Riley/Black vs TM Levin, Boss, Borelli osv).

Snackar vi 200kr HM skjorta, ja da kan man inte vara garanterad 100% bomull och saledes ar kvaliten inte den samma.

Men ett knep jag och manga anvander ar att kostar en skjorta £40 pund/500kr eller mer, ta da av 75% av priset sa har du priset det kostar att gora skjortan ifran scratch. 500kr/4=125kr. 2000kr/4=125kr+375kr till market(TM Levin, Boss etc) dom andra 1500kr gar direkt i butikens kassa, darfor du kan se skillnad i priser hos t ex Burberry i London an Burberry i Liverpool.

Hoppas jag gor mig tydlig nog, du betalar valdigt mycket mer for market och stoltheten att bara en Boss skjorta, men en Riley ser lika dalig ut som en Boss skjorta om den inte passar.

Mvh,
Citera
2009-04-09, 17:18
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Enda markanta skillnaderna ar att pa en dyrare skjorta ar det typ av trad och bredden pa sommarna som spelar roll. Visst snackar vi i 2000kr klassen och upp kan man om man har tur fa en expedit som hjalper dig med fit och sa vidare..

Men kvaliten i fabrikatet (anvander annu en gang bomull har) ar detsamma i bada skjortorna (Riley/Black vs TM Levin, Boss, Borelli osv).

Snackar vi 200kr HM skjorta, ja da kan man inte vara garanterad 100% bomull och saledes ar kvaliten inte den samma.

Men ett knep jag och manga anvander ar att kostar en skjorta £40 pund/500kr eller mer, ta da av 75% av priset sa har du priset det kostar att gora skjortan ifran scratch. 500kr/4=125kr. 2000kr/4=125kr+375kr till market(TM Levin, Boss etc) dom andra 1500kr gar direkt i butikens kassa, darfor du kan se skillnad i priser hos t ex Burberry i London an Burberry i Liverpool.

Hoppas jag gor mig tydlig nog, du betalar valdigt mycket mer for market och stoltheten att bara en Boss skjorta, men en Riley ser lika dalig ut som en Boss skjorta om den inte passar.

Mvh,

Du anser alltsa 100 % bomull vara likvardigt med 100 % bomull i alla lagen, och att H&M rent ut sagt ljuger nar de marker sina klader? Intressant. Har du nagra som helst belagg for det?
Citera
2009-04-10, 00:49
Medlem
Citat:

Mvh,

Du kan ta två bilar och hänga i varsinn stålvajer(inga legeringar för enkelhetens skull):

Bil 1 hänger i en 3mm tjock vajer, Bil 2 hänger i en 7mm tjock vajer. Båda vajrarna var i 100% stål, men ändå så trillade bara bil 1 ner.

(Gärna inga kommentarer om olika vajrars maximala belastning).

Detta är en grov förenkling om hur det förhåller sig. Det är bara en fråga om tygets vävnad. Kan väl tippa på att hälften av alla skjortor är 100% bomull, men det finns en rad olika tjocklekar och framförallt tätheter, en riktigt tät väv är svårast och göra och därför också dyrast.

1500 går inte till butiken på ett plagg som kostar 2000. 100% pålägg är en bra tumregel. Alltså 1000 då ung.
Citera
2009-04-10, 00:57
Medlem
Niders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Ett tips är att köpa andra skjortor. Inget fel i sig på H&M eller bläck, men du får vad du betalar för.

Exakt!, bara för att vissa skjortor är dyra så är kvalitén mycket bättre, jag föredrar också när kragen är sådär stela.
Citera
2009-04-14, 08:55
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Mvh,

Men vem har sagt att man ska ha en skjorta som inte passar?!

F ö skulle jag säga att Boss ligger hästlängder bakom "riktiga" skjorttillverkare som Turnbull & Asser eller Thomas Pink.
Senast redigerad av Pörr 2009-04-14 kl. 09:05.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in