Citat:
Ursprungligen postat av JuliaFleur
Det tar bra mycket längre än två veckor att må bra igen. Det krävs en massa tålamod. När det gäller familj så kan det ta år innan de tror på en igen, av egen erfarenhet. Men tror du på dig själv så behöver du inte bry dig så mycket om vad andra tycker.
Efter två veckor vill man mest dö eller knarka, men det gäller att komma förbi den tiden, sedan kommer det att bli gradvis bättre...
Jaha, när börjar man må bra igen då? Jag mådde ju dåligt även innan jag började med drogerna liksom.
Jag har ingap roblem att vara drogfri sålänge jag får mina mediciner, men nu har jag varit utan mediciner fram tills idag och varje dag under en vecka hade jag panikångest 10-20 gånger om dagen, sprang och spydde och sket hela tiden för magen var så paj och det blev bara värre och värre för varje dag som gick tills jag igår ringde ambulansen och dom kunde inte hjlpa.
Jag har fått kontakt med morsan igen och hon har börjat fatta hur dåligt jag mår så hon hjälpte mig att ta mig till akutpsyk igår, även mormor har ringt men jag svarade inte för jag trodde det var morsan som sagt åt henne att ringa efter jag berättat hur fittig stil det är att hon inte hör av sig längre (jag och mormor har skitbra kontakt i vanliga fall, skulle hon dö skulle jag bryta ihop totalt, mycket mer än om nån annan familjemedlem dog).
Sen skulle tydligen inte min morbror vara sur på mig, vilket känns skönt om det stämmer för han är verkligen någon jag ser upp till, han är liksom den enda förebild jag har sen farsan dog.
Jag har inte velat varken knarka eller dö, jag har velat få tillbaka mina mediciner så jag slipper kramper och panikångest.
Och att det skulle bli gradvis bättre. Nja, för mig har det bara blivit sämre och sämre för varje dag, som sagt.
Uj vad jag skriver långt.
/Fordie