2008-12-13, 10:17
Medlem
Satan’s Skulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speeedy
jasså jag visste att placebo stog för något som man bara inbillar sig
men inte att placebo var något bra som man inbillar sig
Placebo är inget man inbillar sig, det är något som händer på riktigt för att man inbillar sig att det ska hända.

Exempel: man tar en tablett som inte innehåller något smärtstillande, men huvudvärken försvinner, för man tror det är en värktablett.
Citera
2008-12-13, 10:47
Medlem
diemydarlings avatar
Tog tjack länge länge och känner med vänner och bekanta ca 80- 100 partyknarkare.
Inte många av dom får stora pupiller nån enstaka har jag sett nån gång, har sett ett par som tuggat lite extra men i 99,4% av fallen är det omöjligt att märka nåt. Dom orutinerade börjar trumma och tönta sig för att dom läst i nåt forum att det är det som händer.
Bieffekter för mig är vita märken på sidan av tungan efter tänderna, suger tydligen till på nåt sätt. Annars är det ju en viss avtändningsperiod men tar man inte så jävla mycket när man festar så blir det inte värre än en lätt bakfylla. Och är man normalfuntad så funkar det utan problem då är det 100% "nyttigare" än alkohol. Men samtidigt vet jag att många inte är normalfuntade.
Citera
2008-12-16, 01:04
Medlem
snedstegs avatar
Tuppade av!

Citat:
Ursprungligen postat av Trine
Du kan ja alltid prova Abilifye, tog bort paranoian på mig i alla fall och man blir inte så trött och smällfet som man blir av zyprexan.

Tack för tipset! Men är nog allergisk mot abilifyen
Senast jag var inlagd gav dem mig abilify+seroquel o jag tuppade av.2ggr. Fick släpas t toan o tillbaka. N får jag stesolid, ergenyl och zyprexa o den kombinationen fngerar faktiskt..Fast då motionerar jag ju varje dag också för att inte lägga på mig för mycket mysgos.
Citera
2008-12-22, 12:20
Medlem
hovmästarns avatar
jag tog tjack i helgen för första gången. efter 30 min va allt väldigt kul som det ska va på tjack antar jag. MEN jag va vaken 43 timmar. kunde inte äta och glömde allt jag sa så jag fick aldrig ihop till kompletta meningar

jag upplevde det som en bieffekt

ruset va lite för maxat för min smak
Citera
2008-12-25, 20:41
Medlem
Är ju inte just av amfetaminet men med IV-missbruket så har ju hepatit c hängt med på köpet.

Annars så käkspänningar, ledvärker, dåliga tänder, flaxigt kroppspråk..
Är väl det jag kopplar till amfetaminmissbruket.
Sen så är det ju andra skador;
njurproblem, koncentrationssvårigheter, kan få små blackouts (kanske pga. amfetaminöverdoser), dåligt närminne m.m. listan kan göras lång, men det vet jag inte vilken drog man ska skylla på, kan nog vara en fin mix.. =)

Och detta efter 7 månaders drogfrihet, har dock blivit lite lugnare under den här tiden så förhoppningsvis så försvinner mer med tiden...

Dom säger att dom men som sitter kvar efter 2 år är där resten av livet..
Citera
2009-03-05, 15:08
Medlem
laserlasses avatar
Efter många års bruk av tjack fick jag i tisdags reda på att jag lider av en sjukdom som kommer av allt tjack jag har tagit och så snart som möjligt men inom 10 dagar ska jag få en pacemaker.
Jag har dom sista 10 åren nästan bara hafft ett återfal i året men nu är det slut på heltid och detta var tjacket inte värt
Citera
2009-03-05, 16:38
Medlem
JAg klarade de mig med några få ticks men min lilla syster gick bort i hjärnblödnings för ett par månader sedan
Citera
2009-03-05, 16:40
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Efter många års bruk av tjack fick jag i tisdags reda på att jag lider av en sjukdom som kommer av allt tjack jag har tagit och så snart som möjligt men inom 10 dagar ska jag få en pacemaker.
Jag har dom sista 10 åren nästan bara hafft ett återfal i året men nu är det slut på heltid och detta var tjacket inte värt

Va?! Det trodde jag inte om dig..Låter inget kul de där...
Citera
2009-03-05, 22:48
Medlem
Amidalas avatar
Har haft amfetaminet som följeslagare, till och från, i ungefär tio år.
Mina tänder är trasiga och jag har problem med njurarna ibland, men annars mår jag bra. Är tacksam över att ha klarat mig undan hepatiten.
Citera
2009-03-07, 23:32
Medlem
sallymalones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Jag kan inte tänka mig att amfetamin skulle kunna användas som medicin mot tics... däremot kan det ju ges som medicin mot tex ADHD om det är det du tänker på.

Jag får mer tics ju mer jag pundar, och på senare tid även utan droger i kroppen. Fast när jag inte är påtänd så kan jag i alla fall stoppa det när jag kommer på mig själv. Tics som jag brukar få är; att röra käken fram och tillbaka, bita ihop tänderna stenhårt, smacka (eftersom jag är så torr i munnen), tugga utan att ha något i munnen, rynka pannan, blinka med ögonen (och hänga upp mig på att jag måste blinka lika hårt och lika många gånger med det vänstra som med högra), rulla med axlarna etc.

Helt rätt sagt. Av amfetamin får man tics. Man får neurologiska skador som gör att käkarna går fram o tillbaka, man skaver sönder tungan, biter ner tänderna, får ryckningar i hela ansiktet och delar av övriga kroppen osv. Pga att nervsystemet tar skada är det inte alltid dessa symptom försvinner helt efter utsättning. Se på dem som hållt på ett tag. Har inte använt amf så mycket men har en syster som är helt nedkörd, väger typ 48 kg och ser ut som 50 fast hon är 28.
Inte sagt att alla åldras på detta vis, man måste nog kört väldigt hårt först men det är inga roliga biverkningar av denna drog.
Citera
2009-03-08, 01:35
Medlem
Det går över!!

Har varit drogfri från amfetamin i tre år. Och alla mina men, ticks och skador är helt borta. Trots att jag knarkade på enormt mycket när jag höll på, dygnet runt, år ut och år in.
Det där trötta och orkeslösa går också bort..det gäller bara att hålla ut.
Sen får man ETT HELT FANTASTISKT LIV!! Det blir så automatiskt.
Det är helt klart värt att sluta. Jag lovar.
Har allt jag någonsin önskat och vill ha nu. Når mina mål och ingneting är ens svårt att uppnå.
Så lycka till allihopa!!
Kram från mig
Citera
2009-03-10, 17:15
Medlem
everythinglastss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sallymalone
Helt rätt sagt. Av amfetamin får man tics. Man får neurologiska skador som gör att käkarna går fram o tillbaka, man skaver sönder tungan, biter ner tänderna, får ryckningar i hela ansiktet och delar av övriga kroppen osv. Pga att nervsystemet tar skada är det inte alltid dessa symptom försvinner helt efter utsättning. Se på dem som hållt på ett tag. Har inte använt amf så mycket men har en syster som är helt nedkörd, väger typ 48 kg och ser ut som 50 fast hon är 28.
Inte sagt att alla åldras på detta vis, man måste nog kört väldigt hårt först men det är inga roliga biverkningar av denna drog.

Neurologiska skador är inte som vanliga skador,dom tar väldigt mycket längre tid att läka än kroppsliga,det är vad jag har hört iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in