2009-02-27, 09:27
Bannlyst
Hur fungerar det t.e.x. om jag har en hemförsäkring och sedan icensätter ett personrån för att sedan anmäla detta till polis och få ut färsäkringspengar på de grejor jag blivit rånad på, (fast egentligen inte).

Skulle detta vara möjligt genomförbart i praktiken. Endast spekuleringar från min sida.
Citera
2009-02-27, 09:38
Medlem
Evers1s avatar
det är mycket möjligt att de funkar..

en vän till mig körde ut sin bil en bit utanför stan och slog sönder den. sedan anmälde bilen stulen och fick lite cash för det
Citera
2009-02-27, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evers1

en vän till mig körde ut sin bil en bit utanför stan och slog sönder den. sedan anmälde bilen stulen och fick lite cash för det

Och vad tjänade han på det?
Citera
2009-02-27, 09:45
Medlem
Evers1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maverick24

Tillräckligt med pengar för att köpa bättre bil än vad han hade tidigare.
han drog någon vals för försäkringsbolaget om att hade fått problem med jobbet, då han var beroende av bil till de osv.. så att han fick rätt bra med pengar.
Citera
2009-02-27, 09:45
Medlem
roppans avatar
Citat:
Den kanske var fallfärdig och hade kostat mer att lämna in på service? Genom att begå bedrägeriet fick han ut en skaplig summa pengar för den risiga bilen som annars, om han hade haft kvar den, hade kostat honom en skaplig summa.
Citera
2009-02-27, 11:30
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Tillräckligt med pengar för att köpa bättre bil än vad han hade tidigare.
han drog någon vals för försäkringsbolaget om att hade fått problem med jobbet, då han var beroende av bil till de osv.. så att han fick rätt bra med pengar.
Jaha, så om man har bra argument får man en högre ersättning
Namn på försäkringsbolaget tack, där ska jag försäkra allt jag äger
Citera
2009-02-27, 15:16
Medlem
Evers1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Jaha, så om man har bra argument får man en högre ersättning
Namn på försäkringsbolaget tack, där ska jag försäkra allt jag äger

haha det vet jag inte men är man en jävel på att snacka och argumentera för sin sak så går de säkert hem! vet inte vart han hade sina försäkringar men de går nog hos de flesta om du är tillräckligt övertygande
Citera
2009-02-27, 15:37
Medlem
RallyHarrys avatar
Citat:

Jävla idiot! Det är på grund av alabasterskallar som han som vi andra får betala skyhöga premier varje månad!

Generellt om försäkringar kan sägas att det är upp till försäkringstagaren att bevisa försäkringsfall.
Senast redigerad av RallyHarry 2009-02-27 kl. 15:41.
Citera
2009-02-27, 15:48
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Hur fungerar det t.e.x. om jag har en hemförsäkring och sedan icensätter ett personrån för att sedan anmäla detta till polis och få ut färsäkringspengar på de grejor jag blivit rånad på, (fast egentligen inte).

Skulle detta vara möjligt genomförbart i praktiken. Endast spekuleringar från min sida.

Det är en kriminell handling att begå försäkringsbedrägeri hoppas att du är medveten om det. Detta är straffbart. Det är inte alls så lätt som det verkar, du ska inte tro att polisen är dumma, de märker direkt ifall din story är påhittad, och då kan du glömma dina snabba cash.

Ta dig i kragen och jobba istället, mycket bättre, du slipper även en massa problem.

Lycka till!
Citera
2009-02-27, 15:54
Medlem
Evers1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyHarry
Jävla idiot! Det är på grund av alabasterskallar som han som vi andra får betala skyhöga premier varje månad!

Generellt om försäkringar kan sägas att det är upp till försäkringstagaren att bevisa försäkringsfall.

hoppas inte idiot var riktat till mig, inte jag som gjorde de jag berättade bara den storyn om att de funkade för honom, och jag säger inte heller att de var bra det han gjorde. bara så du vet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in