2009-02-13, 21:29
Bannlyst
Bifogar här lite inlägg om Västerås profiler

1. Skallbergsnegern
En klassiker som ofta syns runt Skallberget där han får fram till främmande vuxna/barn och vill prata. Välkänd bland hockeyfans efter att han innan en match mot Örebro för något år sen klev in på puben och satte sig ner mitt bland alla. Ingen (!) visste vem fan han var.

2. Skallbergstanten
Tanten med de tusen hakorna som upprepade gånger trakasserar ultrasmedlemmar med kommentarer som "kan jag få burken sen?" och "har du druckit upp den där snart?" Ett orginaläckel!

3. Hak-lars
Mannen, myten, legenden som oftast kan ses vid Skallberget/Gideonsberg där han går runt med sin konsumpåse och pillar på sin påse till haka. Kan även ses på parkbänkar nere i Vasaparken om man har tur.

4. Thomas
Här har vi ett Skultunaorginal. Mannen har hamnat lite off the track om man säger så. Då han inte sitter längst bak på bussen (alltid på samma plats) och mumlar "Det är otroligt, det är ren missär.... "om och om igen smyger han runt i området kring behandlingshemmet och stjäl fimpar.

5. Mamma & dotter Mupp på Hammarby

Två kraftigt överviktiga damer, dottern är dessutom cirkus 3 meter lång. När dessa stiger på bussen undgår det ingen, dottern verkar ha ngn kraftig hörselskada vilket gör att hon måste SKRIKA högt till modern för att göra sig hörd. Deras diskussionsämnen är dessutom av riktigt hög nivå, det kan vara alltifrån att "snart är det vår" till "pappa körde bil till jobbet idag".

6 Plommon
En 40 årig punkar som bor i en fin etta på oxbaken fast han är en a-lagare som vart tvångs duchad av socialen i oktober.

7. Köttfärs och potatismos
Två utvecklingsstörda/cp-skadade lirare som brukar kunna ses på hockeyn, ihärdigt brölande. Diverse hemmagjorda flaggor samt deras ihärdiga trummande/gitarrlir till pausmusiken har blivit en stor underhållning för hockeypubliken. Var på innebandy igår och såg den ena, troligtvis Köttfärs stå med en VIB-flagga och heja fram sitt lag. Sött, inte sant?

8. Usama Eriksson

Mannen på stan ingen kan ha missat när han glider runt i city med turban, skägg samt den obligatoriska fårahede-pinnen. Ägare till dem gamla hiphopaffären Wall street. Ett riktigt äckelorginal, standardkommentaren ja upplevde när en polare handlade tröja där förrut: "Tack, berätta för dina vänner var vi finns". Troligt..

9. Finnjäveln
Finns ju en gammal finsk gubbe som har en gedigen historia bakom sig. Bland annat stod han för nåt år sen nere på stan och sjöng på nån låt (minns ej vilken det var) med en burk framför sig i hopp om att folk skulle ge pengar. Tror inte han fick ihop många kronor, nej. En annan klassiker va ju då Systembolaget skulle höja spritskatten och det var storrusning. Då stod finnen och sålde kölappar för 5kr styck eller vad det nu var. En riktig lirare med andra ord.

10. Saxofonmannen

Är osäker på om mannen i fråga är västeråsare så ha överseende med detta utifall det inte stämmer.
Det handlar iallafall om en snubbe som ensliga nätter setts stå uppe i bron över järnvägsspåren vid Centralen och spela saxofon. Blev helt chockad första gången jag såg karln.

11 Heliga Birgitta
Äldre dam på 2 meter som går runt på stan.
Känns igen på trasiga kläder och att hon går fram till folk och utbrister "PRISA HERREN" "HERREN ÄR MED DIG"
Mycket läskig dam detta

12 Alkis-Åke
Detta orginal härjade på Linje 28 för några år sedan, möjligt att han fortfarande gör det men han kan ha flyttat in till centrum nu. Alltid iklädd gröna gummistövlar och mörkgrön jacka oavsett väder. Led av någon form av svår schizofreni och höll alltid igång på bussen. Det kanske ska tilläggas att han var jävligt stor, runt 50 år och med Einstein frisyr.

Han hade även ett eget hus i Hökåsen. Buskarna runt tomten hade han sprutlackerat med silverfärg, även hans bil var målad i denna färgen.

13 Spegelmannen
Mannen som går runt och lever i en "spegelvärld" och någon form av parallellt universum. Hängde på Sigma torget förrut, tror dock inte han finns kvar där nu. Jag och 36an hade iaf ett givande samtal med honom förrut

14. 36mannen
Skum människa som kan hittas på vanliga ställen som rocklunda,krogen eller i en mat affär.
Bekant med Vincent. Kan utbrista i galenskaper utan förvarning. livsfarlig att ha i närheten av sig vid ett läktar ras då en spark kan komma mot ryggen eller värre smäll.

15. Rune the king
En riktig hardcore-alkis som dominerade på Råby Centrum runt åren: 94-98. Alla på Råby kände till Rune, och alltid verkade han vara påväg någonstans, men ingen visste vart. Ett tillfälle gick han och bar på någon slags kartong. En man ungefär 10 meter bort halvskrek -"Vad har du i paketet Rune?". -"Det är en bomb!" fick han som svar, och fortsatte sedan sin vandring genom centrum.
Gick även rykten om att han drack T-röd utan problem. Antar att mannen numera inte är vid livet. R.I.P

16 Felix
Talang som gick på Wenströmska gymnasiet under tidigt/mitten av 90-talet. Sprang bland annat runt och åt mackor som folk slängt i matsalens soptunna.

17 "Massgraven"
Denna dåre ses ofta i centrum nuförtiden. Hotar allt från barn till mammor. Han svär, gapar och är allmänt otrevligt. Brukar gå runt och prata om massgravar. Är gråhårig, runt 50-60 år och rätt kraftig. Väldigt lik alkis-åke.

Blev gripen av polisen för någon månad sen mitt i centrum, antar att någon tröttnade på hans mordhot.

18. Pipskägg
Äcklig mongoloid liten AIK-are som ofta syns cyklades runt på stan från papperskorg till papperskorg i hopp om att hitta en pantburk eller två. Människan är AIK personifierad, korta jeans, tygmärke, bombajacka, rakad skalle ja å fan vet vad. Ett riktigt äckel!

22.(?) Rulator-Ragnar

En äldre herre som jag och mina skolkamrater på Bäckbyskolan alltid bevittnade i samband med våra lunchraster. Mannen var cirkus 75-80 bast och förflyttade sig med stöd utav rulator. Och det gick inte fort, inte alls. Det tog honom i runda slängar 30 min att promenera ifrån servicehuset till ICA, en sträcka på kanske 50-60 meter. Men hans specialitet var att utnyttja redan använda produkter han hittade på sin väg till och från ICA. Bl a brukade han skrapa bort gamla tuggummin ifrån marken med hjält utav naglarna, han kunde ägna flera minuter åt att dra bort gamla lakritsgummin ifrån asfalten för att sedan mosa in dom i munnen.
Ett annan av hans paradnummer var att plundra papperskorgarna på Bäckby C, allt av "värde" hamnade i rulatorkorgen tillsammans med hans tuggummin.
Har även sett honom sno grejer, en gång gick han helt sonika in på tobaksaffären och lade ner lite godis och en Aftonbladet i rulator-korgen och vandrade sedan ut igen, lugnt och sansat. Iskallt.

Vissa påstod att han var miljonär, hur mycket sanning det ligger i det låter jag vara osagt..

23. Helvetesfan-damen
En dam, eller tjej, på kanske trettio år som vandrade/vandrar runt på Bäckby hela dagarna och ständigt svär. Hon är alltid arg på något, ingen vet vad eller varför. Men möter du henne hör du henne alltid mumla en svordomsramsa. Går med en jävligt överlägsen gångstil, tittar oberört på folk hon möter och har väldigt flottigt hår. Antagligen schizo.

24. Valdemar
Valdemar har någon form utav utvecklingsstörning, men är inte på något sätt dryg eller jobbig. Tvärtom, han är ett paket av energi på typ två meter och 100 pannor. Varje morgon när man släpade sig till skolan vid åtta tiden kom han gående i mycket snabb takt över centrum och skrek glatt (ja, han skriker jämt. han pratar inte.) till Teknik & Idrotts anställda som plockade skräp. Valdemar kan ofta ses på promenad i de västra stadsdelarna, skriker alltid när han ser någon han känner och promenerar i mycket snabbt tempo. Kondisen är grym, det kan jag lova.

25. Dansbands-tanten
Under min tid som konfirmand var man tvungen att besöka ett visst antal gudstjänster för att få konfirmera sig (jag gjorde det för paketen!). Varje torsdag brukade då denna profil göra entré. Man hörde direkt när hon var på ingång. Ur hennes freestyle dunkade alltid musik utav antingen Thorleifs eller Vikingarna. Pga att musiken var så hög så skrek hon när hon stormade in och hejade på de hon kände i kyrkan. Ibland hade hon även långa utläggningar om Thorleifs plattor och Christer Sjögrens röst, och vissa gånger blev hon så rörd av de djupa texterna att hon brast ut i gråt. Allt till prästens stora förtjusning.

---

26. Sällskapsmannen (Massgraven?)
En ny profil på stan som jag stiftade bekantskap med för bara ngn månad sen. Var nere med tjejen och stötte ihop med en polare. Medan vi pratade märker jag hur en kraftig gubbe med mössan nedtryckt över ögonen stod och mumlade något till tjejen med ett rejält flin på ansiktet. Jag avrundar samtalet med polaren och går fram och frågar vadfan gubben vill, varpå han flyttar fokus från flickvännen till mig och lägger armen om undertecknad. Sedan drar han fram flinet igen och börjar mumla något ohörtbart. Han stinker dessutom alkohol och jag avrundar "samtalet" så fort det bara går.

Har efter denna incident sett honom vid ett flertal tillfällen, alltid på samma ställe; Vasagatan i höjd med Indiska. Han har vid samtliga dessa tillfällen smugit efter folk medan han mumlande sökt kontakt. Har för mig att snuten var framme och pratade med honom för ett tag sen också. Mycket underlig person, skulle inte förvåna mig om någon med temperamentsproblem nitar honom.
Citera
2009-02-13, 21:30
Bannlyst

27. Skumberg

En äldre man som "hänger" i Multicenter. Låt er inte luras av namnet, han är nämligen skum och stor som ett berg, förväxla inte med solstollarnas namne. En händelse var iallafall en gång på mitten av 90-talet då jag och en kompis var nere på stan och skulle köpa en cdskiva, vi gick från Punkt över till Gallerian när vi kommer över bron och kommer fram till "vägskälet" står Skumberg där och uppmanar folk att köpa tvål.
-Köp tvål, köp tvål, köp tvål...osv, osv.
Det roliga är att Skumberg förmodligen inte hade sett just en tvål själv på decennier.

28. Peschon
A-lagare som brukar skrämma yngre och underhålla äldre på VSK's matcher, bandy som fotboll. Inför den allsvenska debuten mot Malmö FF var det samling 04.00 utanför Stadshotellet, många inklusive undertecknad gick direkt från krogen via Saffets till Stadshotellet. Peschon var nykter och ville komma ifatt övriga så när karln anländer till bussarna så knäpper han en kvarting Brännvin special, rakt ner i halsen utan att andas. När han har hällt i sig hela kvartingen så kikar han på min kompis och blänger på en ölburk som han håller i handen. Min kompis sträcker fram handen och ger honom burken. Peschon tar en klunk och säger artigt tack. Han skulle ju bara sköja ner spriten.

29. Mobilmannen
Var på Kalle på Spången igår för en snabb fika med en polare och såg då bland det sjukaste jag sett. En man, troligtvis zigenare med tanke på damsällskapets kjolar, som satt ensam i hörnet av bordet och använde en av vadderingarna till soffan som mobiltelefon. Satt verkligen och snackade för sig själv, gilla om skrattsalvorna duggade tätt från folket på fiket

30. Hjärnfrånvarande mongot
Detta händer senaste matchen mot Arboga. Har druckit en massa vatten och är tvungen att uppsöka en pissoar. Väl där inne börjar man och det kommer fram ett MONGO ( Ja, ni vet hur dem ser ut ) och ställer sig bredvid för att pissa. Han verkar nästan lite närgången. Han börjar snacka med efterblivenröst, det låter som en 3 åring pratar. Hur som helst så säger han nåt obegripligt som han först efter fyra stycken försök får fram. Idiotjäveln hade frågat om det var här det spelades hockey.

31- Lennart
Den här figuren härjade vid Gryta Centrum för ett par år sedan. Skrek åt allt som rörde sig, grejen var den att han hade inget normalt tonläge, han kunde i princip bara skrika.

Nåväl, med sin mörka och grymtande stämma skrämde han livet ur lågstadiebarnen som tog omvägar för att slippa gå förbi Ålderdomshemmet, där han alltid satt och läste Aftonbladet samtidigt som han blossade friskt. Och när jag säger "läste" så menar jag att han läst väldigt högt.

Många gånger kunde han ge sig iväg från Ålderdomshemmet, på sin egna lilla utflykt så att säga. Men han var ju inte svår att spåra direkt, han röst hördes ju över halva stan när han gick och pratade för sig själv.....

32. Lappmannen
En tokig gubbe som bor på Oxbacken och lämnar små lappar lite här och var. På lapparna brukar det stå konstiga saker som "Det är påsk - måla pitten gul" eller "Alla kvinnor är horor - fastställt".

Mannen har ett runt ansikte, märkligt färgade kläder och bär ofta kryckor. En kompis till mig har samlat lappar i många år och funderar på att sammanställa dem på något sätt. Håll utkik vid Oxbacken.

33. Osko M******n
Finsk torped som gillade att gå på VSK-matcher och slå intet ont anandes folk på käften. Omkom under oklara omständigheter ute på Finnslätten, "bilolycka" enligt polisen och "skjuten" enligt andra...

34. Släggan
Hagalegendar/boxare. Snäll mot dom snälla och ond mot dom onda. Levde ett hårt liv. Fick sitt smeknamn efter en historia där han utrustad med en friidrottsslägga begav sig till Enkpg för att "göra upp" med en snubbe där...

35. Den lille vandrande mannen med hörlurarna
Den här korta, skäggiga lilla figuren med blont/svart/brunt/rött hår (ja han brukar färga det ganska ofta verkar det som ) ser man överallt. Känntecknet är att han oftast bär på en ICA/Konsum-kasse, lyssnar på musik samt går och nynnar för sig själv. Men det sjuka är att han alltid verkar vara på väg någonstans för jag har aldrig sett kisenstå stilla.

Jävuls-Jerker. Han var väl satanist förr, numer ser man honom med grytlapp på huvud och Bob Marley märken på jeansjackan.

Lite Västerås Orginal, inläggen kommer från ultras.se
Citera
2009-02-13, 21:44
Medlem
18. Pipskägg
Äcklig mongoloid liten AIK-are som ofta syns cyklades runt på stan från papperskorg till papperskorg i hopp om att hitta en pantburk eller två. Människan är AIK personifierad, korta jeans, tygmärke, bombajacka, rakad skalle ja å fan vet vad. Ett riktigt äckel

Även kallad aik-david, visst är han ingen skönhet men han tillhör den skaran av Västeråsare som alltid varit gnagare innan modet att bli fotbollssupporter kom, och till Stockholmslagen i synnerhet blev verklighet och för det förtjänar han lite respekt.

Själv är jag född Bajare och Västeråsare(Stolt sådan!!) och det finns inget vidrigare än dessa 17-åringar som man ser man Bajen-attirajler som håller på Bajen för att det är "coolt".
Senast redigerad av JItterbugg 2009-02-13 kl. 21:47.
Citera
2009-02-13, 21:49
Medlem
33. Osko M******n
Finsk torped som gillade att gå på VSK-matcher och slå intet ont anandes folk på käften. Omkom under oklara omständigheter ute på Finnslätten, "bilolycka" enligt polisen och "skjuten" enligt andra...

Finns en tråd om honom om det är samma?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=746215

Hata Edsbyn!
Citera
2009-02-14, 00:06
Medlem
Mclarengbgs avatar
Göteborgstjomme, vem är han?

Någon som vet vem följande person är: ca 1,85 m lång, normal kroppsbyggnad, ser ut att komma från Centralamerika (t.ex. Puerto Rico eller ngt), kort krulligt hår.

Brukar, tror jag, mestadels stå och svaja vid Marklandsgatans spårvagnshållplats men jag har även sett honom vid Järntorget en hel del. Senast igår eftermiddag såg jag honom vid Brunnsparkens spårvagnshållplats (den som är precis vid Gustaf Adolfs torg).

Kanske en luddig beskrivning men är det någon som vet vem jag menar?
Citera
2009-02-14, 15:13
Medlem
Bjørnebrygs avatar
Citat:
18. Pipskägg
Äcklig mongoloid liten AIK-are som ofta syns cyklades runt på stan från papperskorg till papperskorg i hopp om att hitta en pantburk eller två. Människan är AIK personifierad, korta jeans, tygmärke, bombajacka, rakad skalle ja å fan vet vad. Ett riktigt äckel
Den här fan bor på våningen under polarens lägenhet. Brukar anordna "nationalistiska" fester där han och hans retardpolare sitter och sjunger Thulelåtar tillsammans med ett gäng fläskiga tjejer.
Citera
2009-02-14, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjørnebryg
Den här fan bor på våningen under polarens lägenhet. Brukar anordna "nationalistiska" fester där han och hans retardpolare sitter och sjunger Thulelåtar tillsammans med ett gäng fläskiga tjejer.

Fläskiga tjejerna är aikarna här i stan

My, Jessica och Alexandra är det med största sannolikhet.
Citera
2009-02-14, 19:09
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjørnebryg

Den bästa historia jag hört är när han som representant för den lokala Black Army-avdelningen gick runt på stan och satte upp informationsposters om deras verksamhet. Affischerna var så felstavade och osammanhängande skrivna att det knappt gick att förstå vad som stod på dem. Det framgick med all tydlighet att det var ett analfabetiskt mongo som hade författat dem (förmodligen han själv). Men det riktigt roliga var att några VSK:are gick 30 meter bakom och rev ned varje affisch han satte upp efter cirka tio-femton sekunder...
Citera
2009-02-24, 20:48
Medlem
Aquabots avatar
Vem är den svarta lilla tanten som hänger på Engelska parken i Uppsala? Hon ser grymt sliten ut, så första tanken är ju hemlös, men hon har en vigselring i guld (?) och brukar sitta vid någon dator på kvällarna där hon skriver från sina kollegieblock. Hon har funnits här åtminståne sedan jag kom till Uppsala, 2005, säkert ännu längre. Kan hon vara någon slags evighetsstudent, eller är hon hemlös som skriver in sig på någon kurs för att få ett passerkort och tillgång till en soffa som hon kan sova på? Bryter lite på engelska har det låtit som de få gånger hon har tilltalat mig, kanske från USA eller UK?
Någon måste ju sitta med info om henne?
Citera
2009-02-26, 13:05
Medlem
Idiotpods avatar
I Örebro så finns det 2 stycken orginal iallafall!

Västeråsfyllot:
Går omkring i en basker och har mustach, lite kortare.
I princip det enda han säger är: Jag är ifrån västerås och det är jag stolt över!

Tian:

Tian aka "Kurt".
En äldre man med skägg som alltid går omkring på stan ensam och röker, sägs att han är rik och det sägs att han är fattig.
Troligen någon skada i de övre regionerna...
Brukar gå omkring och be efter 10or, därmed "tian".
Har alltid blå jacka eller en tweed-kavaj.

Latexnazin:
En äldre man i som är ca 65 år.
Har skådats i en svart latex-dräkt som gick från hals till ankel, hade höga kängor (http://images.tradera.com/048/76464048_1.jpg), "rave-brillor" och en armekeps som har ett hak-kors på. Även ibland har man även skådat han i blommig klänning, röda pumps och en stor hatt samt en blond peruk under.

Om de nämnts tidigare i tråden ber jag om ursäkt!
Citera
2009-03-05, 14:36
Medlem
Zlapptazks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Alla har vi väl vandrat nedför gatan och beskådat deras agerande, galna klädsel eller skönt efterblivna anlete. Den här tråden är tänkt att tillägnas alla sköna original som existerat och existerar i Linköpings kommun. Vad döljer sig bakom Skäggiga mannens yttre? Bor egentligen Fågeltanten med fåglarna? Hur dog Handsken? Frågorna är många och nu återstår det bara att se om det finns några svar. Kan väl börja med att redogöra för några favoriter:

"Skäggiga mannen", En herre med ursprung från Mellanöstern som har det typiska terroristutseendet dvs. stort skägg, ovårdat hår och en mystisk aura runt sig. Glider runt i centrala Linköping och bara "står" hela dagarna. Har hört två rykten av varierande trovärdighet. Tydligen har han förlorat en vårdnadstvist och är därför något bitter, vilket man lätt kan förstå.. men rättfärdigar det hans hängande? Om man sätter sig på knä framför honom ska han tydligen leda dig till sin vapengömma och erbjuda dig vapen. Vilket som är det mest trovärdiga ryktet överlåter jag till er att bedömma.

"The smiling gay man" (benämningen hämtad från någon blogg, en klockren benämning), Mannen i fråga är runt 65 (?) och går alltid runt i kostym, matchar näsduk med slips samt bär alltid nyputsade lågskor. Frillan är givetvis nypolerad och hans homosexuella leenden mot alla är avskräckande som få. Promenerar runt på alla platser där han kan bli sedd, lite som "Skäggiga mannen" fast med mer stil. En riktig flanör.

"Tjackladyn", Huserar i Berga eller på buss 201 och är något kort i rocken, spacklad till tusen (läs: sprutmålad i ansiktet..) och ett temperament som 300 rabiata italienare. Vill ta kontakt med allt och alla, men ingen vill ta kontakt md henne. De samtalsämnen som hon brukar föra fram rör oftast cigaretter, orättvisor i världen eller hur jävla kass snuten är. Hon verkar leva ett riktigt busliv och kommer aldrig överens med A-lagarna. Kommer polisen på tal är det inte alls ovanligt att hennes mans bravader tas upp, vilket vara att välta en piketbuss själv (!). Bli inte heller förvånad om hon är villig att betala dig femhundra spänn för att kasta ägg på snuten.

Det finns ett gäng till som bör ses som "Gatans kändisar" i Linköping, men jag avvaktar med dem. Vill gärna höra rykten och historier om alla original i stan. Det finns stor chans att någon besitter info. om dam nummer tre tror jag och vem ska bli den förste att prata med "The smiling gay man"?

Admins/Moderatorer, Den här tråden kanske är helt jävla off-limits.. men då får ni gärna dumpa den.

Gonatt.

"Skäggiga mannen", "Iranie-Tomten", "Saddam" Måste väl vara den som är mest känd i Linköping? En kul teori som jag diskuterat med några polare är att han planerar att döda någon. Tänk er om han skjuter någon, öppen gata spelar nog fan ingen roll. Springer hem och rakar av sig skägget, klipper till sig en frisyr och drar på sig en kostym. Säg Någon som skulle känna igen honom?
Jag brukar hälsa på honom mest av tristess, "salam". Han har alltid svarat. Hoppas för allt i världen att ingen på något vis jävlas med honom, han gör inte en fluga förnär, han lixom bara... står. Ibland har jag dock sett honom sitta på CityGrillen och käka salladsblad.

"Tjackladyn", "Berga-Bimbon" Känner jag till också. Hon satt alltid och spelade på dom internet anslutna maskinerna i dåvarande Berga kiosken, på den tiden den fanns på hörnet. Mitt starkaste minne är att hon alltid går och pratar argt/irriterat med sig själv och råkar man stå vid samma busshållsplats som henne så frågar hon ALLTID vad klockan är. Min dåvarande flickvän hade lyxen att alltid få henne bredvid sig på bussen.

"The smiling gay man" Har jag nog missat, finns han kvar i stan nu? Bild?
Vart hittar man honom?

"Prinsessan" har väl dom flesta i Linköping stött på någongång? Någonstans mellan 40-50, lång blond peruk och en tiara på huvudet. Alltid med sin cykel och evigt slit med att tända sina fimpar.

Sen har vi ju tanten på resecentrum. 45år typ. Verkar hemlös, två väskor, en sko. Ser ut att "vara på väg" någonstans. Har reagerat på att det är ganska smart. Folk reagerar nog inte lika hårt. Varför hon har valt resecentrum vet jag inte, det är ju inte öppet på nätterna så jag har flertalet gånger reagerat på att hon beger sig bort när det stänger, riktning Tannerfors. Ser alltid lite småtjurig ut, utom vid ett tillfälle, hade hon inte haft öron hade mungiporna gått runt. Kan iofs bero på att hon var vattenkammad och satt med en kycklingwrap i nävarna.
Citera
2009-03-11, 20:44
Medlem
BOO!!s avatar
Malmö:

Någon som kommer ihåg mannen som cyklade runt med en jojo i handen som han lekte med?! Han cyklade alltid utan att hålla i styret, med höger hand snurrade han jojon åt alla håll.
Vad hände med han? Var så längesen jag såg han...

Sen den där kvinnliga gulingen i Möllevången. Hon har sitt hår uppsatt men på ett lustigt sätt. Svårt att förklara. Typ... det var en ponytail, men denna ponytailen stack rakt uppåt mot himlen, den hade bånge typ. Såg så jävla roligt ut. Hennes kläder var också helt åt helvete, lite horiga kläder ser det ut som. Jag har alltid trott att hon är en hora faktiskt. Någon som vet vem jag menar?

En annan rolig snubbe som jag brukar se i Triangeln och Gustav. Han kör runt med en sån där liten bil, vetifan vad man kallar det. Men det är iaf en sån där liten hjälp-bil för handikappade typ. Så han kör runt med denna och hela är PACKAD MED PÅSAR FULLT MED PANTBURKAR. Denna mannen har jag sett 1000 ggr...

En annan rolig man är mannen med puckelryggen... looooooooooool. Jag skojar inte när jag säger att han ser ut som killen från Notredam. Vem är han?!?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in