Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-09, 19:13
Medlem
Jag minns ifrån Win95-tiden att det var möjligt att via registret låsa möjligheten att byta skärmsläckaren.
Det är en "rolig" person på jobbet som - trots uppmaningar att inte göra det - lämnar mindre smickrande meddelanden på skärmsläckaren.
Det räcker inte med att sätta lösenord på datorn då alla måste kunna komma åt datorn. Men däremot så skulle det sitta som en smäcka att låsa just skärmsläckaren så att säga.
Är det någon som vet hur man gör detta utan att installera en massa program och grejer?
Citera
2009-02-09, 19:16
Medlem
onemanarmys avatar
Bocka i "kräv lösenord" rutan?
Citera
2009-02-09, 19:20
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Bocka i "kräv lösenord" rutan?
Den gäller ifall man vill kräva ett lösenord för att återkomma från skärmsläckaren, inte för att hindra ändringar.

Med det sagt, tror jag att det är detta du är ute efter.
Citera
2009-02-09, 19:26
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Den gäller ifall man vill kräva ett lösenord för att återkomma från skärmsläckaren, inte för att hindra ändringar.

Med det sagt, tror jag att det är detta du är ute efter.

Jaha
Dumma mig..
Citera
2009-02-09, 20:14
Medlem
gottmospahedens avatar
hmm...

Citat:
Ursprungligen postat av DarthPeter
Jag minns ifrån Win95-tiden att det var möjligt att via registret låsa möjligheten att byta skärmsläckaren.
Det är en "rolig" person på jobbet som - trots uppmaningar att inte göra det - lämnar mindre smickrande meddelanden på skärmsläckaren.
Det räcker inte med att sätta lösenord på datorn då alla måste kunna komma åt datorn. Men däremot så skulle det sitta som en smäcka att låsa just skärmsläckaren så att säga.
Är det någon som vet hur man gör detta utan att installera en massa program och grejer?

Vete fan ifall det går i xp/vista ( som jag antar att du har), men en möjlig lösning vore att sätta upp en webcam som spelar in alla som rör datorn, och så ser du när skärmsläckaren ändras, så kan du säga till personen att ge fan i det
Citera
2009-02-09, 20:28
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Vete fan ifall det går i xp/vista ( som jag antar att du har) ...
Klart det går. Lite fippleri i registret löser allt. Se min tidigare länk, som erbjuder en klart lättare lösning än webcam och sattyg...
Citera
2009-02-09, 20:30
Medlem
liquid childs avatar
Start -> kör/sök -> regedit

Bläddra till:
HTML-kod:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

Om System-"mappen" inte finns, skapa den. Markera System-mappen, högerklicka på bakgrunden i det högra fältet. Välj ny -> DWORD, döp den till "NoDispScrSavPage". Dubbelklicka på nyckeln "NoDispScrSavPage" du just skapat. Skriv in "1", tryck ok. Om du gjort rätt ska det se ut så här.
http://img.photobucket.com/albums/v374/vishaal_here/Restricted_XP_Screen_Saver.jpg
Citera
2009-02-10, 18:57
Medlem
Tackar!
Jag glömde att prenumerera på ämnet så jag såg inte att ni svarat...
Det här var precis vad jag var ute efter. Någon webcam behövs inte då jag/vi vet vem det är. Men utan att ta puckot på bar gärning så är det inte lönt att gasta...

Jag tackar för er oändliga visdom och hjälpsamhet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in