Detta är en rent vetenskaplig fråga, jag är intresseras ur ett rent religionsvetenskapligt perspektiv när New age och konspirationsteorin blev en symbios?
Först har vi:
http://sv.wikipedia.org/wiki/New_Age
Sedan konspirationer, vilket det inte finns vettiga artiklar till, för att använda som källhänvisning.
Alla här vet ändå vad jaf menar.
Men när gled dessa två pseudovetenskaper ihop?
Var det med Dacid Icke eller innan?
Varför behöver New age konspirationen och tvärtom?
Varför behöver konspirationen new age?
På vilket sätt kompleterar de varandra?
Min teori är att hokus-pokus folk som tror på astrologi, okända energier som inte kan mätas, samt interdimentionella resor i andlighetens tecken även har lätt att ta för sig av teorier att världen är kontrollerad av särskilda personer eller (ödlor).
Symbiosen av new age beror på att de svagt begåvade personer som dras till nyandligheten även är ett lätt byte för konspirationsmaffians lockande byte?
Givetvis finns det en affärsrörelse bakom nyandligheten, sant en annan bakom konspirationsrörelsen.
Men jag vill få de konspirationstroende upplysta om detta, att de är offer för en kommersialism, samma som de tror sig strida mot.
Ödlor från stjärntecknet "Draken", vad är odsen?
Att ett stjärntecken liknande en drake är hemvisten för ödlor som styr jorden?
En treåring skulle inte ens gå på det, om jag berättade det som en godnattsaga
Men topic, hur kopplades dessa två psuedovetenskarer ihop sig?
Först har vi:
http://sv.wikipedia.org/wiki/New_Age
Sedan konspirationer, vilket det inte finns vettiga artiklar till, för att använda som källhänvisning.
Alla här vet ändå vad jaf menar.
Men när gled dessa två pseudovetenskaper ihop?
Var det med Dacid Icke eller innan?
Varför behöver New age konspirationen och tvärtom?
Varför behöver konspirationen new age?
På vilket sätt kompleterar de varandra?
Min teori är att hokus-pokus folk som tror på astrologi, okända energier som inte kan mätas, samt interdimentionella resor i andlighetens tecken även har lätt att ta för sig av teorier att världen är kontrollerad av särskilda personer eller (ödlor).
Symbiosen av new age beror på att de svagt begåvade personer som dras till nyandligheten även är ett lätt byte för konspirationsmaffians lockande byte?
Givetvis finns det en affärsrörelse bakom nyandligheten, sant en annan bakom konspirationsrörelsen.
Men jag vill få de konspirationstroende upplysta om detta, att de är offer för en kommersialism, samma som de tror sig strida mot.
Ödlor från stjärntecknet "Draken", vad är odsen?
Att ett stjärntecken liknande en drake är hemvisten för ödlor som styr jorden?
En treåring skulle inte ens gå på det, om jag berättade det som en godnattsaga
Men topic, hur kopplades dessa två psuedovetenskarer ihop sig?