Lånar denna tråd då den redan handlar om Halmstad.
Har för avsikt (igen) att försöka flytta till nämda stad under våren eller sommaren.
Har tidigare försökt få lägenhet där via HFAB (Halmstad Fastighets AB), men helt utan resultat. Ringde tom och bad att få gå före i deras enorma bostadskö, med motiveringen att jag har fixat jobb där och kommer således garanterat bidra till kommunens skatteintäkter....men det hjälpte inte. Var bara att anmäla sig som sökande, och ställa sig sist i kön.
Anmälde intresse för lämpliga hyresobjekt så snart de kom ut på hemsidan under ca 3-4 månader, tills jobbet jag skulle få var tillsatt, då la jag ner.
Nu har jag återigen intresse för att flytta till Halmstad då jag sedan i höstas jobbar i närheten (veckopendlar ca 40 mil).
Min fråga riktar sig till er som bor/har bott i Halmstad.
Vilka områden är bra/lugna att bo i, kontra vilka områden samlas allt patrask i, och bör således undvikas?
Den lilla uppfattning jag själv hittills har bildat mig (om än ogrundat) är att Vallås verkar bra att bo, medans Andersberg verkar stökigt.
Har jag rätt eller fel här? Kom jättegärna med kommentarer om övriga områden också. Är lite äldre, så vill gärna bo lugnt, men gärna nära till krogen ändå
Det är hyreslägenhet som gäller till att börja med. Tacksam för tips.
PS. frank-pe, tack för länken om de "privata" hyresvärdarna. HFAB visste jag redan.
"EDIT"
AAHH...jävlar. Fick precis nu se att det redan finns en annan tråd här med precis samma frågeställning. Jaja, ska läsa igenom den. Svara gärna här ändå om nån har nåt att tillägga som inte skrivits i den andra tråden
https://www.flashback.org/showthread.php?t=446079 eller svara i vilken som..lol.
Har även för avsikt att hitta lämplig mekverkstad, ca 75-100 kvm med vatten o avlopp. Några förslag där?