2009-01-27, 19:30
Medlem
penol700s avatar
Såg precis den här videon och blev rätt imponerad.. hur tror ni att den kommer användas i vardagen?
Jag är rätt övertygad om att den kommer bli en vardagspryl som vi tar för givet och inte kommer kunna "klara oss utan"

Edit: Glömde länken http://www.youtube.com/watch?v=HF9G9M0cR0E&feature=channel_page
Citera
2009-01-27, 19:40
Medlem
underrs avatar
Kan man höra den på videon?
Citera
2009-01-27, 19:45
Medlem
piratkaptens avatar
Brilljant! Om det nu fungerar kommer det säkert vara standardalternativ på alla alla högtalare om något årtionde.
Citera
2009-01-27, 19:52
Medlem
TheCazes avatar
Det där har jag sätt förut faktiskt. Det var på TV4, har för mig programmet hette High Tech eller nått sånt, typ som Äntligen hemma fast dom installerade coola prylar istället för kök och soffor, där dom använde denna uppfinning i en turnebuss.

Vet inte om det är nån annan som har sätt samma avsnitt?

När den blir lite billigare så att privat personer har råd att köpa dom så kanske man ser små varianter inne på Teknikmagasinet som man kan köpa och skoja med.
Citera
2009-01-27, 20:38
Medlem
Brunsaxs avatar
Wow, ja det där kommer ju bli standard väldigt snart. Möjligheterna med denna grej är ju väldigt stora och breda. Skall bli roligt och se när det verkligen slår igenom nu då
Citera
2009-01-27, 20:41
Medlem
SafleBouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Det där har jag sätt förut faktiskt. Det var på TV4, har för mig programmet hette High Tech eller nått sånt, typ som Äntligen hemma fast dom installerade coola prylar istället för kök och soffor, där dom använde denna uppfinning i en turnebuss.

När den blir lite billigare så att privat personer har råd att köpa dom så kanske man ser små varianter inne på Teknikmagasinet som man kan köpa och skoja med.
Den var ju knappast dyr!
12000 SEK kostar en sån, det är mycket mindre än vad högtalare kostar idag.
Sen vet jag inte om detär någon bra ljudkvalitet men det utvecklas väl...
Citera
2009-01-27, 20:58
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze

Jo såg samma avsnitt, var till det där dansbandet som var känt just då.
Citera
2009-01-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SafleBouge
Den var ju knappast dyr!

12000 SEK? Snarare 8000 enligt xe.com
Citera
2009-01-27, 21:58
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SafleBouge

Den var ju knappast dyr!

12.000 kr är fortfarande mycket pengar. Nu vet jag inte vad du köper för slags högtalare för ca 12.000 men det skulle jag aldrig göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
Jo såg samma avsnitt, var till det där dansbandet som var känt just då.

Exakt! Det stämmer bra det.
Det var ett bra tag sen det gick, har jag för mig.
Citera
2009-01-29, 18:09
Medlem
SafleBouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horpenis
12000 SEK? Snarare 8000 enligt xe.com
Mitt fel!

Jag kollade forex för några dagar sedan och då var det 12000 :S

Men fan vad det svänger
Citera
2009-09-04, 09:56
Medlem
Riktat ljud

Programmet som det riktade ljudet visades upp i var Äntligen Hi-Tech. Jag levererade högtalaren dit.
Kanske inte det mest ultimata sätt att använda högtalaren på men den va en kul idé och man förstod ju något hur den fungerade. Men jag tvivlar på att de faktiskt använder högtalaren för att repa när de andra skall sova.
Det passar bättre för offentliga miljöer, museer, butiker, köpcentrum, mässor mm. Läs mer om hur det funkar för er som undrar: http://www.zenton.se/riktat-ljud/ .
Citera
2009-09-04, 14:05
Medlem
Danals avatar
Det där såg jag för några år sedan att dett fanns, glömde sedan bort det.
Vore ju en rolig syn att se på krogen eller liknande då man kan sitta nära och titta på folk som dansar utav bara attan utan att man hör ljudet själv.

Hur är ljudet i dessa högtalare? Hur fylligt är ljudet, känns för en novis som mig att det skulle falla bort en del.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in